Wat zal haar kleur nu eigenlijk worden???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Wat zal haar kleur nu eigenlijk worden???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-03 02:09

Mijn pony werd vorig jaar geboren HITZWART uit een donkerbruine (met kopergloed) merrie. Ze had enkel een kolletje (wat ze gelukkig nog heeft). Ze kreeg toen vosse haren tijdens de zomer die vrij lang waren, om dan terug donker te verharen naar het winterjasje. Nu komt het winterjasje er in enorme plukken uit, en Lord en Behold ... ze is donker nog van kleur, niet duidelijk nog of het zwart of enorm donker bruin is, maar ze zit vol op 'r flanken met witte haren (zwaar stekelharig). In 'r staart zit ook nog steeds wit. Ze is één jaar en één maandje jong. Wat maak je hiervan???? Het is zo "erg" dat het vanop een afstandje lijkt dat ze gewoon zeer stoffig is, van dicht is het veel witte haren tussen de donkere. We weten niet wie paps is, dus ... ??? Ze is wel nooit lichter geweest bij 'r ogen of neus/mond. Kan die stekelharigheid nog erger worden? En als er sprake is van een vitaminetekort (wat volgens mij niet het geval is, maar kom), welk is het dan? M'n tinker heeft het trouwens ook lichtjes op z'n bruine vlek op z'n heup, maar zij ... t'is net een ouwe doos, t'is maar dat we het weten dat ze jong is .... Rare beesten zijn het!!! Jammer genoeg slagen we er niet echt in het op foto te vangen.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 08:22

Die van mij is ook 7 en die krijgt allemaal witte haren op haar hoofd, ze lijkt net een oudje, maar ze is roan, dus wordt in de zomer lichter. Ik denk dat ze bruin wordt, want ik heb eigenlijk nog nooit een echt zwart paard gezien met stekelharig bij de flanken en in de staart, misschien is ze ook een soort roan, of misschien is ze een soort schimmelkleur.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-03 00:40

Donkerbruin schimmel, kan dat wel? Vosschimmel heb ik al vaker gezien, maar nog nooit een donkerbruineschimmel. Het valt echt op. Van ver lijkt het wel of ze heel stoffig is op 'r kont en flanken ... t'ziet er heel bijzonder uit van dicht, van ver ... ??? Raar, het is aanpassen, dat was het laatste wat ik verwacht had!

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 13:28

donkerbruin schimmel bestaat hoor. er staat er zo een op stal. heel speciaal moet ik wel zeggen. jammer dat je niet wie de papa is. dat gaf in ieder geval meer zekerheid. laat het gewoon komen. ze is nog jong. er kan nog wat veranderen. ze kan nog totaal anders worden. vooral als het zo is dat ze in de verharingsperiode steeds een andere kleur krijgt.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132040
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 23:58

Er bestaan inderdaad schimmels die donkerbruin geboren worden, mijn schimmeltje is er een voorbeeld van Knipoog
Misschien kun je eens een foto plaatsen ?

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-03 11:47

Ik zal straks 's een nieuwe proberen te maken waar het beter op te zien is. Om de oudere zie je het gewoon niet zo goed. Ze ziet er gewoon donker uit daar. Het enige dat wel steeds te zien was is het wit in 'r staart. Dacht dat het veulenstaart was, maar t'is nog steeds zo.