Wat zouden jullie doen als...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Wat zouden jullie doen als...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-03 21:57

Hoi!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik zit met een ‘probleempje’.
Ik lease sinds december een hele leuke, lieve maar tevens een pittige pony (ik noem haar wel ff ‘pony’). Ze staat bij een particulier pensionstalletje: Er staan 7 paarden, waarvan 3 pensionpony’s en nog 4 lease pony’s. De pony die ik lease deel ik met nog 2 andere meiden. Helaas heb ik het toch niet echt naar mijn zin, er wordt ontzettend veel op me gelet en ik heb het idee dat ik daar niet echt welkom ben. Ze doen best wel kortaf tegen me en ik heb het idee dat ik echt gekeurd wordt door hun.. Ook de andere 2 ‘leasters’ zijn best onaardig tegen me en letten heel erg op me en proberen me de baas te zijn, terwijl ik net zoveel recht heb op de pony als zij. Ook weten ze het altijd beter, wat ik ook probeer. Even een voorbeeld: de stralen waren erg zacht geworden en ik vroeg me dus af of het niet beter zou zijn als ze 2x in de week geteerd werd i.p.v. 1 keer (dat zelfs vaak door dat meisje ‘vergeten’ wordt). Nou, je had ze moeten horen. Het zou heel slecht zijn voor haar stralen en ze hadden er geen zin in. Ook al had ik aangeboden om het zelf bij te houden, het mocht dus niet.
Omdat ik niet echt ruzie zoek heb ik me er maar bij neer gelegd, met het gevolg dat ze nu dus rotstraal heeft (en niet zo’n klein beetje ook). Ik ben dus boos op hun geworden, of ze nu tevreden waren met de rotstraal. Ik werd vervolgens flink generegeerd. Laatst weer, ik voreg me af of het misschien goed voor ‘Pony’ zou zijn als we de peesbeschermers van haar oude leaster over zouden kopen, want daar werd ze regelmatig mee gereden. ‘Nee, ze gebruikten toch nooit peesbeschermers’. Aangezien het geld mij niet op me rug groeit heb ik gewacht met peesbeschermers kopen, in de hoop dat ze van gedachten zouden veranderen. Niet dus. Ik heb vorige week dus zelf peesbeschermers gekocht, en deze in moet ‘eigen’ poetskist gedaan (nog zoiets stoms; iedereen heeft zijn eigen poetsbox voor ‘pony’. Beetje onnodig lijkt mij aangezien het maar voor 1 paard gebruikt wordt en alleen maar ruimte in beslag neemt.)
Ik kwam dus van de week aan en las in het schrift: “Coco, ik heb even de peesbeschermers gepakt, ik dacht dat het wel mocht!” Vervolgens keek ik in mijn poetbox en ze peesbeschermers lagen er vies in. Toen ik daar kwam was mij op het hart gedrukt dat ik van hun spullen af moest blijven, dus ik nam aan dat hun ook van de mijne zouden blijven.. niet dus (en hoe kon zij weten dat ik peesjes had gekocht?? Ik heb het niet verteld. Verward ). Dus ik heb nu een slot op me poetskist gedaan, waar ik eigenlijk helemaal niet blij mee ben omdat ik vind dat ze gewoon van mijn spullen moeten afblijven.
Maarja, eigenlijk komt het er op neer dat ik me daar helemaal niet thuis voel, ondanks dat ik de pony erg leuk vindt! Ik zit er dus over te denken om er maar mee te stoppen, want het is toch best ‘veel’ geld (€50 in de maand voor 2 dagen in de week, klinkt niet veel maar ik moet het zelf betalen en ik heb geen baantje en krijg geen zakgeld) en ik voel me daar niet op mijn gemak. Hoe erg ik mijn best ook doe (ik heb veel nieuwe spullen voor ‘pony’ gekocht en getracht mij aan hun regeltjes te houden) ik heb het idee dat ik niet geaccepteerd wordt. Aan de ene kant denk ik zelf: “Ach Coco, stel je niet zo aan en trek je gewoon niks van die meiden aan en stop nog niet met de pony” maar aan de andere kant vindt ik het heel jammer en lijkt het mij het beste om ermee te stoppen omdat het gewoon niet leuk is. Omdat ik dan iedere maand €50 over zal houden kan ik dat opsparen en later, als alles financieel goed zit, gewoon een eigen paard te kopen, met me eigen spullentjes en mijn eigen regeltjes en de band die je rustig op kan bouwen zonder dat iemand op je neus zit te kijken.

Wat eigenlijk mijn vraag is: Wat zouden jullie doen in mijn geval?

(Ohja, ondanks dat dit verhaal erg lang is geworden is dit lang nog niet alles wat ik wil vertellen en wat er nog meer gebeurt is maar dit leek mij wel het duidelijkst.)

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 22:03

zeker niet op je kop laten zitten hoor. jij betaalt even veel als hen waarschijnlijk en hebt dus evenveel recht op die pony.

doe je poetsdoos steeds vast zou ik zeggen.
doe jij je deel; verzorg de pony zo goed mogelijk. zie je iets : bvb ze kan last gaan krijgen van rotstraal, hang dan een briefje op met: letten jullie daar even op, eventueel eens extra teren?

doe wat je kan om die pony die 2 dagen zo goed mogelijk te verzorgen.
meld direct als je ziet dat de pony kreupel is aan de eigenaar.

wees correct. en laat je niet op je kop zitten!

best moeilijk, maar die pony is gedurende die 2 dagen van jou. als jij die pony goed verzorgd en er verantwoord mee omgaat, mogen ze niet op je kop zitten!

Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 22:36

Misschien niet echt leuk voor "pony" en voor jou, maar hier zou ik mee stoppen. Voor 50 euro p.m. kan je weliswaar geen 8x manegepony rijden, maar dat zou ik in jouw geval gaan doen.
Ik vind het wel raar dat je hem least met nog 2 andere meisjes. Heb er ook geen ervaring mee hoor.
Mocht je besluiten er toch mee door te gaan, dan zou ik met die meisjes en de eigenaar eens even rond de tafel gaan zitten en goede afspraken maken. Ik neem aan dat kwesties als teren bij rotstraal en wel of niet rijden met beschermers de eigenaar aangaan. Laat hem de beslissing nemen als jullie er samen niet uitkomen.
En tot die tijd, poetskist dicht!
(ik zou dat meisje er nog wel op aanspreken trouwens, zelf niet mee willen betalen aan beschermers en ze dan ongevraagd lenen en ook nog eens vuil teruggooien! dat kan echt niet)

succes en houd ons op de hoogte.

gr. Joos

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 22:37

Ben het helemaal met kattebeest eens Haha!
Maar gewoon een keer recht op de man af vragen of ze iets tegen je hebben?
Kan natuurlijk in een onwijze ruzie eindigen maar misschien helpt het als er het 1 en ander duidelijk gemaakt wordt.

En jij niet aan hun spullen dan hun ook niet aan jou spullen hoor!
Als je de pony de moeite waard vindt zou ik er zeker mee doorgaan....alhoewel geld sparen per maand ook wel goed uit zou komen later, maar dan zit je later met een paard en zonder ervaring dus eigenlijk.

Moeilijk, moeilijk, moeilijk...ik zou in ieder geval gewoon eens vragen waarom ze zo doen.

Succes

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 22:42

Voor mij zou het op die manier ook niet hoeven, dan maar geen pony.

Probeer anders er eerst over te praten en kijk het dan nog een tijdje aan, gaat het dan nog steeds niet, dan zou ik er echt mee stoppen.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 22:55

Kan me goed voorstellen dat het een hele moeilijke situatie voor je is. Ik heb ook geen kant en klaar antwoord over wat ik zou doen. Ik zou me in ieder geval niet laten wegpesten en ik denk dat het iderdaad misschien een goed idee is om met iedereen om de tafel te gaan zitten, want jij betaald voor die pony dus hebt even veel recht als die andere meiden. En overleg idd goed over de spullen... als ze niet mee willen betalen dan hoeven ze het ook niet te gebruiken....

Succes er mee en hou ons op de hoogte!!!

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-03 08:59

Hoihoi!
Bedankt voor jullie snelle reactie's!!


Sily schreef:
Ben het helemaal met kattebeest eens Haha!
Maar gewoon een keer recht op de man af vragen of ze iets tegen je hebben?
Kan natuurlijk in een onwijze ruzie eindigen maar misschien helpt het als er het 1 en ander duidelijk gemaakt wordt.

En jij niet aan hun spullen dan hun ook niet aan jou spullen hoor!
Als je de pony de moeite waard vindt zou ik er zeker mee doorgaan....alhoewel geld sparen per maand ook wel goed uit zou komen later, maar dan zit je later met een paard en zonder ervaring dus eigenlijk.

Moeilijk, moeilijk, moeilijk...ik zou in ieder geval gewoon eens vragen waarom ze zo doen.

Succes



Ik heb hun al meerdere keren gevraagd waarom ze zo doen. Meestal geven ze er geen antwoord op of gebruiken ze het excuus: "Tja, je ben een nieuw meisje en dat is voor ons wennen hoor" aangezien ik ze nooit zie neem ik aan dat ze ook niet aan me hoeven wennen... Verward Ook ben ik al eens boos op een van de twee geworden omdat ze een beetje vreemd met "pony" omgaat. Zo mest ze niet altijd uit (vaak heeft ze daar 'geen tijd voor'... Lips are sealed ) en in het schrift schrijven doet ze ook niet.
Vorige week was het helemaal bizar.. ze had niet uitgemest, ze haalde de pony van het land, doet het zadel erop en hoofdstel op, springt er vervolgens op en heeft geen tijd om in te stappen dus zet pony aan in de galop.. na 40 minutjes wat gekl**t te hebben met de pony zet ze haar weer op het land, niet uitgestapt en gepoetst want daar had mevrouw geen zin in... Tja, en vervolgens op mij boos worden als ik zeg dat dát dus echt niet kan... Frusty

xxxxies

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 09:37

tja, ik zou dan ook kiezen voor geen pony en sparen voor later. zo kan dat toch echt niet meer gaan?! en hoe lang ben je daar nu al? jij wilt het beste voor de pony en die andere willen rijden en voor de rest niets. kan je nergens anders een pony van iemand gaan berijden. want het gaat daar nooit beteren. bij een andere stal zal je dan ook meer bijleren.
echt een niet gemakkelijk keuze.
succes met je keuze!!

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-03 19:51

Tlove schreef:
tja, ik zou dan ook kiezen voor geen pony en sparen voor later. zo kan dat toch echt niet meer gaan?! en hoe lang ben je daar nu al? jij wilt het beste voor de pony en die andere willen rijden en voor de rest niets. kan je nergens anders een pony van iemand gaan berijden. want het gaat daar nooit beteren. bij een andere stal zal je dan ook meer bijleren.
echt een niet gemakkelijk keuze.
succes met je keuze!!


Ik ben er nu sinds December. Helaas ken ik geen paarden die ik mag bijrijden. Wel lees ik af en toe wat advertentie's van mensen die een berijder zoeken ivm te weinig tijd maar wat ze daar wel niet voor durven te vragen Lips are sealed Haha!