mystery adverteren of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

mystery adverteren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-03 10:46

Mystery blijft niet. Dat was overigens al bekend toen hon gedekt werd, en dat is dus niet omdat ze niet bont is (zoals sommige denken Frusty )
De fokker vertelde me dat ik nu al wel door kon laten schemeren dat ze tk komt, aangezien veel mensen vallen voor zo'n dotje.
Ze gaat zeer zeker niet naar de 1e de beste, en ik zou het zelf erg leuk vinden om haar op keuringen terug te zien. Ook de vraagprijs heb ik nog geen idee van. Moet nog even kijken of ze luxe of basis wordt (een luxe basis waarschijnlijk Haha!)

Maar ik vind het ergens cru om nu al met haar te adverteren (op marktplaats bijv).
Wat vinden jullie?

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 10:47

Tsja waarom zou je wachten met adverteren? Voorlopig kun jij nog van haar genieten. Je kan ze beter nu verkopen ( altans tot het bij Hon vandaan kan ) dan als ze ouder zijn. Als ze dan toch weg moet....Ik zou haar nu wel adverteren iig.

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 10:49

Mag ik vragen waarom je haar dan gefokt hebt? (Dit is geen commentaar hoor!)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-03 10:54

waarom niet?
Ik wilde dolgraag een keer het hele stadium van dekking tot afspenen mee maken.
Daarbij wil ik ooit mijn eigen mini fokkerij, het liefst met hon als stammoeder. Zo kan ik gelijk zien of hon uberhaubt wel fokwaardig is.
En verder gewoon voor de leuk

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 11:00

Tja, maar wat moet je nu voor zo'n diertje vragen?
Ik zou nog even afwachten en haar aan een vertrouwd persoon weggeven.

Belker

Berichten: 15300
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 11:11

Nu al adverteren. Misschien op de stamboeksite als daar een verkoop pagina is.

Wiesje

Berichten: 2913
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 11:12

Ik zou haar idd nu gewoon adverteren. Wij hebben ons veulen met vier maanden gekocht. Er zijn genoeg liefhebbers die met een veulen willen beginnen. Natuurlijk wel even goed nadenken over de prijs. Als je verwacht dat ie keuringen gaat lopen, kan die wel wat hoger zijn.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-03 11:13

ze zal, gezien haar afstamming, wat hoger in prijs liggen dan de 3 miljoen shets die op marktplaats staan. Maar ze zal ook weer onder de mini prijs (1000 en hoger) zitten.
Over de prijs raadpleeg ik de fokker

Dennis

Berichten: 31465
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 11:18

Ik zou alvast gaan adverteren op de site van het stamboek. Kopen mag al maar gewoon afspreken dat jij tot dat ze bv 6 maanden oud is er de 'baas' over ben.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23420
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 11:21

Wij hebben Sharif ook gekocht toen ie 4 maanden was en daarvoor was ie al door Esther gekocht.

Ik zou kijken of ze niet naar een persoon kan gaan die je kent zodat je haarafen toe kan opzoeken (tenzij je dat niet wil natuurlijk)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-03 11:28

ja, dat zou ik juist wel willen, een bokker bijv, of nedforummer, waar ik ook regelmatig kom

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 11:30

Je zou haar natuurlijk al kunnen verkopen en dat ze nog voorlopig bij jou blijft staan, maar ik zie daar weinig nut van in eigenlijk *LOL*

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-03 11:33

xono, verklaar je nader....
Ze kan natuurlijk zowiezo nog niet weg...

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 11:36

Nee precies, dus waarom zou je haar nu al verkopen? Dan krijg je weer gedoe met contracten over eventuele blessures die je veulen op kan lopen zolang ze nog bij jou staat. Je kunt haar beter dalijk verkopen en dat ze haar meteen meenemen. Zo zie ik het tenminste. Minder gehannes met papieren en dergelijke.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 14:31

Ik zie al meer advertenties staan van veulens, dus waarom niet. Maar misschien kun je eerst eens bij bekenden rondvragen of er geinteresseerden zijn?

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 18:48

Het is natuurlijk ook leuk voor de mensen die het kleintje kopen dat ze kunnen zien hoe deze opgroeit in de eerste maanden van haar leven.
Zo kan je misschien ook kennis maken met de nieuwe eigenaren en dan weet je gelijk ook of ze geschikt zijn of niet Lachen

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 22:32

Ik sluit me wel aan bij XoNo. Wat als je nu adverteert, iemand koopt haar met de afspraak dat ze weg mag als ze 6 maanden is, en in de tussentijd krijgt ze een blessure. Wie betaalt dat? Wiens verantwoordelijkheid is dat?
idd Veel papier en contract werk. Ik zou een maandje voordat ze weg mag pas gaan adverteren..

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 11:56

ik zou ook wachten met een advertentie plaatsen.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 14:29

Waarom zou je het nu al adverteren?
Ik denk dat je beter nu een beetje rond kan zeggen, evt op de keuring erbij zetten dat het veulen te koop is. Daar krijg je vast wel genoeg mensen op af. Bovendien weet je dan wat meer over de nieuwe eigenaar.
Adverteren kan altijd nog.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 17:47

Ik heb bij Yoshi gewacht tot hij op de keuring was geweest, had hij meteen een premie en was de prijs ook beter te bepalen. Eigenlijk direct daarna heb ik hem op internet gezet en hij was met 3 weken verkocht, ook nog voor hij bij zijn moeder wegkon. We hebben gewoon een datum gekozen en toen hebben ze hem opgehaald. Had er wat met het veulen gebeurd dan hadden ze uiteraard hun geld teruggekregen. Wel altijd een gedeelte vooruit laten betalen, dan weet je zeker dat ze komen. Heb bij Yos de helft vooruit gevraagd.