Wat nemen jullie mee naar buiten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-01 23:57

Nemen jullie altijd allerlei zooi mee als je gaat buitenrijden (drinken, hoevenkrabber etc etc) ik heb de laatste keer een tas meegenomen met drinken maar ik had er al snel spijt van. Ik heb ook eigenlijk nooit een hoevenkrabber mee, als er iets in zit peuter ik het er altijd met een stokje of mijn nagel uit (niet als ze in de poep heeft gestaan) maar dat ding prikt zo en nu heb ik ook nooit een jas aan en in je rijbroek zit het helemaal niet.
Maar goed de vraag (kort samengevat) wat nemen jullie allemaal mee als jullie gaan rijden (buiten).
Ik hoop dat het niet een te verwarrend berichtje is.. Verward Verward

[Edit Karin] titel verduidelijkt [/edit]
_________________
Jaaaaaaah eigen pony!!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Polly op 2001-08-03 23:58 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-08-04 12:11 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 00:02

Ik rijd nooit zo heel lang buiten. Ben nooit langer dan anderhalf uur weg en neem dus niks mee.

Vroeger bij de ponies maakten we hele dagtochten. Dan gingen er rugzakjes mee met drinken en brood, en appels en wortels voor de ponies enzo.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 00:02

Ik heb een kleine tag met daarop een telefoonnummer en naam (van de stal) aan het zadel in geval van 'wegrennen als je eraf dondert als je alleen bent' en er zijn nou eenmaal een stuk of 6-8 stallen die aan hetzelfde bos grenzen.
Ik heb een inklapbare hoevenkrabber/hoefmesje, is niet veel groter dan een grote maat nagelknipper en ook niet erg zwaar. Verder vind ik een mobiel wel belangrijk, maar zolang ik niet in mijn eentje naar buiten ga neem ik eigenlijk haast niks mee.
Als je in een groep of met zijn 2-en bent en maximaal 2 uur buitenrijd valt het wel te doen, dan wil ik niet eens telefoontjes beantwoorden *LOL*

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 00:07

Meestal neem ik niets mee met buitenrijden. Hooguit m'n telefoon, maar dat vergeet ik meestal Frusty
Als ik een lange rit ga maken, gooi ik er meestal de zadeltassen op. Dan gaan we namelijk vaak onderweg picknicken, dus moet er eten en drinken mee, een fototoestel Party!! ,wat lekkers voor de paardjes, halsters, een hoevenkrabber, en een borstel voor als een van de pony's tjdens de pauze gaat rollen.

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 00:07

Ik neem wel altijd mijn mobiel mee met het nummer van de manege erin. Als je eraf valt of er iets gebeurt kan je altijd bellen. Maar voor de rest heb ik niets mee.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-01 00:22

Telefoon heb ik inderdaad wel meestal bij me (als ik hem niet vergeet) maar ik ben idd ook nooit zo lang weg en anders neem ik geld mee voor een blikje..

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 00:25

Toen ik naar Kim ging rijden had ik m'n halster mee, blikjes drinken en een peer voor Robin Party!! Kwijl En als ik echt lange buitenritten maak neem ik meestal een hoevenkrabber mee idd (ligt er ook aan waar ik ga rijden, op de weg niet, in de bossen ofzo wel) soms drinken en meestal een telefoon en soms wat broodjes ofzo.. meer niet Party!!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 07:07

Ik neem nooit wat mee. Maar ik wil vandaag mn foto toestel meenemen want we gaan met een groepje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 09:38

altijd m'n mobieltje, een hoevenkrabber, halster (vrijheidshalster, doe ik onder m'n hoofdstel en het touw aan m'n zadelknop), drinken, en een portemonnee met wat geld, en daar zit ook m'n rijbewijs + autopapieren in. Maar alles behalve het halster doe ik in de zadeltassen en die hangen voor m'n zadel, aan de knop.
Oh ja, m'n sleutels stop ik altijd in m'n broekzak want anders rammelen we zo in draf en galop *LOL*

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 09:54

Hoevenkrabber en mobieltje. Ik zet hem altijd wel uit, zodat ik niet gebeld kan worden, maar zelf wel kan bellen, of het geluid gewoon uitzetten.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 11:34

ik heb altijd een buiktasje om met daarin mobiel en hoefkrabber enzo.
Die Tag van orri vind ik wel een goed plan trouwens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 13:25

Mijn mobieltje is eigenlijk het enige wat meegaat.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 13:29

ik rijd altijd over de weg buiten en dan neem ik niks mee behalve me pony dan Lachen in het bos als ik dat ooit zou doen (MIJN DROOOMMMM) een mobiel en een hoevenkrabber.

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 13:33

Eigenlijk alleen een hoevenkrabber en m'n mobieltje. Het adres van m'n stal is inderdaad een goed idee, ga ik ook maar invoeren denk ik. Verder ben ik nog nooit heel lang naar buiten geweest, ben ik wel van plan om te gaan doen en dan zou ik wel een zadeltas willen. Moet ik eerst ff sparen want die dingen zijn niet goedkoop, maar ik wil nog zoveel hebben....

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 14:37

Ik heb eigelijk ALTIJD een zakmes/hoevekrabber bij me. Zo'n multiper-dinges-ding.
Hoevekrabber omdat, nou ja weten jullie zelf wel. Zakmes omdat er altijd wel iets is waar je hem voorkunt gebruiken. Ik heb hem al heel veel gebruikt, van een schaap uit het draad snijden (lastig met paard in de hand Haha! ) tot tuig doorsnijden na ongeluk.

Als ik met de wagen wegga, heb ik ook altijd een gaatjestang mee, extra kleine riempjes, touwtjes en een halster + halstertouw. Dat ligt gewoon standaard in de bokkast.

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 14:49

Ik neem nooit wat mee eigenlijk. alleen als ik buiten ga rijden in mijn eentje neem ik mijn mobiele telefoon mee voor het geval dat er iets gebeurt...
gewoon in mijn rijbroek...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 15:11

Meestal mijn telefoon, verder niets. Heb als ik wat meer mee moet (fototoestel ofzo) zo'n heuptasje om, waar dat net in past. Daar heb je met rijden geen last van, heb 1 keer een rugtas op gehad en dat rijdt lastig!!!
Verder is het idee van Orri inderdaad slim, zo'n labeltje.
En mocht je toch een hoevenkrabber mee willen (als er onderweg wat in de hoeven zit krab ik dat altijd met de achterkant van mijn zweer eruit) kun je een hoevenkrabber onder je stijgbeugel plakken.