max. gewicht op arabier???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

max. gewicht op arabier???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-03 07:25

wat vinden jullie dat maximaal aan gewicht op een anglo-arabier kan, ze is 1.53 mtr. niet super skinny, maar ook geen fjordenbouw.
en in hoeverre zou een paard er last van hebben als ze constant 10 kilo (bv.) meer moet dragen??


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-03 15:47

hmmm even voor de duidelijkheid; ik ben wel wat mollig, maar zeker geen tank......haha.
en ik denk dat ik niet heel slecht zit en wel een beetje met de beweging meega in ieder geval, maar ik durf zelf niet zo over mezelf te oordelen...

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-03 15:53

gerritje schreef:
heeft je paard ergens last van? Van zijn rug ofzo? Zo nee dan zou ik me nergens druk over maken en gewoon rijden.


ze heeft een knieblessure en nu mag ik komende 4/5 maanden niet meer rijden maar dit is iets wat de VA erbij haalde; hij vond de verhouding tussen ruitergewicht (okee, ik zal het vertellen; ik zweef meestal tussen de 70 en 75 kilo) en paard niet kloppen)
Nu vroeg ik me af of hij er zomaar iets bijhaalde want toen ik mezelf ging verdedigen zei hij niets meer.........of dat het werkelijk een probleem zal zijn in onze verdere toekomst samen en ik haar beter kan verkopen aan een kind...........verder is ze zo gezond als een vis........

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-03 16:05

gerritje schreef:
Hoe is de knieblessure tot stand gekomen?


ze heeft waarschijnlijk (volgens dezelfde arts) een keer flink haar knie overstrekt tijdens een dollemanskwartiertje los in de bak...........maar echt bewijzen hoe het is gekomen heb ik niet......

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-03 21:40

tja en wat moet ik dan denken...........???

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-03 10:40

Fitzroy schreef:
Ik vind dat jullie het advies van de dierenarts wel makkelijk van tafel vegen. Hij zal dit niet voor niets zeggen, het is een erg kundig man.

(No offense tegen jou, Ingrid, maar ik heb altijd het idee dat heel bokt het beter meent te weten dan alle DA bij elkaar, allemaal afgestudeerde en jaren praktiserende DA hier soms??)


nee hoor fitz,ik voel me niet aangevallen, dat is ook precies de reden waarom ik het vraag, want er zal toch wel een reden zijn..........toch nog 'ns vragen, mischien heeft ze toch een wat zwakke weke rug????? of weet ik veel....
Ik ben er toch wel mee bezig, en als er gewoon een duidelijk reden is dat ik er beter niet meer opkan, weet ik dat en kan ik beter een groter paard aanschaffen......bijvoorbeeld......
maar daarom vroeg ik om nog wat meer meningen en ervaringen vooral.


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-03 10:46

of zou ik zo belabberd rijden dat ik haar pest met mijn dikke reet.????
kan mezelf niet zo beoordelen....

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-03 11:02

Eleonoor schreef:
. Wat vind je instructrice ervan?


omdat ze nu natuurlijk weer stil staat heb ik geen les meer en ik heb het daar ook niet meer over gehad (geen les meer gehad nadat) dus tja....geen idee.
Maar ik ga het uiteraard in september nog wel helemaal uitkauwen allemaal met Bart samen!!!!

En als gewoon blijkt dat het niet goed is voor Mirage, om wat voor reden dan ook, nou ja, dat is dan zo......maar dan moet hij wel met goede argumenten komen.
Ik probeer momenteel gewoon van alles op een rijtje te zetten, zodat ik straks een weloverwogen oplossing kan vinden!!!!!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-03 16:14

nou fitz dat vind ik toch echt niet hoor, bovenstaande.
70/75 kilo is toch niet heel raar dacht ik zo maar misschien vind jij dat wel............? Wat denk jij dat de gemiddelde vrouw weegt???

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-03 19:34

Karin schreef:
. Als het idd zo is dat ze een zwakke rug heeft of zwakke benen, dan kan ik het me voorstellen. Maar als gewicht de enige reden is... Zoals gezegd, dat gaat er bij mij echt niet in.


dat is ook precies wat ik er zelf over had gezegd.........en dat geloof ik dus ook nooit. Maar echt goede redenen daarnaast heeft hij nog niet gegeven, zoals inderdaad zwakke rug ofzo.
Want daarentegen zegt hij steeds dat ze qua bouw het makkelijk allemaal moet kunnen, en dan heb ik het hier niet over gewicht maar wat ik met haar wil doen..............vaag dus en dat is dus de reden dat ik m'n vraag hier stelde.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-03 19:35

Fitzroy schreef:
Als Ingrid geen vertrouwen heeft in de adviezen die hij geeft kan ze misschien beter naar een andere DA gaan.


ho ho ho.......
dat heb je mij nu niet horen zeggen, toch?
omdat ik zoals in m'n antwoord boven deze al aangeeft, dat deze VA er zelf nogal vaag over is...........heb ik m'n vraag hier gesteld...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sewri en 39 bezoekers