max. gewicht op arabier???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 17:02

70/75kg kan mirage makkelijk hebben hoor, dat is een normaal gewicht voor een volwassene, ga je aub nergens druk om maken. Je bent gewoon normaal gebouwd, niks bijzonders.
Ik weeg ook hetzelfde en rij op een slanke fjord van 1,40, nou die zakt echt niet door dr pootjes hoor, sterker nog, we hebben met gemak de 26km van Austerliz uitgereden.

carola schreef:
Het ligt er ook zo aan hoe je zit is. Bij een slechte zit is 40 kg al teveel, bij een goede zit kan een arab makkelijk 100 kg of zelfs meer aan. Vooral een anglo-arab kan meestal nog wel meer aan.


Helemaal mee eens Carola!
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 11:07

Niks gewoon lekker doorgaan waar je mee bezig bent, hihihiih
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 11:08

gerritje schreef:
hi viv,
jij kent mirage dus. vind 70/75 ook echt niet te zwaar.
wel vreemd dat een va hierover begint. Ken iemand tegen de 100 kilo aan op zeer kleine fjord en de va heeft hier echt nooit een opmerking over gemaakt.


Jazekers ken ik mirage. Ex-stalgenoot en trailermaatje, hihihi
Snap ook niet dat de veearts erover begint.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 12:47

Fitzroy schreef:
Ik vind dat jullie het advies van de dierenarts wel makkelijk van tafel vegen. Hij zal dit niet voor niets zeggen, het is een erg kundig man.

(No offense tegen jou, Ingrid, maar ik heb altijd het idee dat heel bokt het beter meent te weten dan alle DA bij elkaar, allemaal afgestudeerde en jaren praktiserende DA hier soms??)


Tsja je kunt ook stellen dat een paard niet is gemaakt om op te rijden, dus allemaal ernaast lopen dan maar?
Veeartsen maken ook fouten zullen we maar zeggen. Moet iedereen dan maar aan de anorexia gaan? Want daar komt het dan wel op neer als 70-75kg al zwaar is (overigens normaal gewicht voor volwassene).
Tuurlijk zal een paard met een blessure meer te lijden hebben van een zwaar persoon op zijn rug dan een lichte deerne, maar wat is zwaar?
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 16:40

Fitzroy schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mij met zo'n soort gelijk gewicht al aan de zware kant vind voor mijn paard van 1.74 m.
Ik denk dat het niet onbelangrijk is om ook naar de bouw van een paard te kijken. Die van mij is nogal smal gebouwd en ik kan me voorstellen dat de Anglo Arabier van Ingrid dit ook is. Het zal heus niet uit de lucht gegrepen zijn, het advies van de DA.


Kijk jij denkt dat je weet hoe mirage gebouwd is, ik WEET hoe Mirage gebouwd is, en dat is geen overdreven smalletje, gewoon een normaal rijpaardje, ook niet eens echt richting arabier (vindt ik).
Maargoed Ing moet zelf weten wat ze met dat advies gaat doen. Maar ik zou me geen complex aan laten praten door een veearts.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 17:08

Karin schreef:
Dan zouden al die (vooral zwaardere mannelijke) enduranceruiters op hun bloedpaardjes ook verkeerd bezig zijn...


Hihi, en ik heb bij de endurance nog nooit 1 veearts horen klagen over het gewicht van de ruiter op die zielige arabiertjes Haha! .

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 bezoekers