springschoenen achter??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

springschoenen achter??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 09:54

Doen jullie om de achterbenen ook wel eens springschoenen, als jullie paard in de wei gaat??

Pirelli heeft door zijn zotte kuren steeds wondjes aan de achterbenen net boven de kroonrand.

Je ziet eigenlijk nooit springschoenen achter?!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 10:01

omdat springschoenen dienen als het paard met zijn achterhoeven de bal van de voet aantikt (geloof ik?) en hij heeft geen achterbenen meer achter zijn achterbenen die die aan kunnen tikken Tong uitsteken

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 10:11

Dat klopt als een bus....Maar hoe voorkom je die nare wondjes die je verkrijgt doordat ze met het ijzer op of in de buurt van de kroonrand van het andere been trappen?????

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 10:12

Ze kunnen ook met de ene achterbeen op de kroonrand van de andere trappen. In de samengestelde wedstrijdsport zie je het wel hoor.

Firegurl

Berichten: 272
Geregistreerd: 17-02-04
Woonplaats: wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 08:58

Mijn paard moet ze sinds vandaag achter om! omdat ie zijn kroonranden open trapt!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 09:00

Als ze met meerdere in de wei staan kunnen ze natuurlijk ook met spelen op elkaar hoefballen trappen.

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 09:24

Vroeger,toen ik nog sprong,gebruikte ik springschoenen ter bescherming van de hoeven/kroonrand.
Omdat een paard knap tegen een balk kan aantikken met zijn hoeven.
Tegenwoordig heb je van die neopreen(als dat het is)hoefbeschermers.
Een paardje bij ons op stal staat daar ook mee in de wei.
Kwaad kan het in ieder geval nooit,dus ik zou ze gewoon omdoen OK dan!

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 09:33

Maitu schreef:
Dat klopt als een bus....Maar hoe voorkom je die nare wondjes die je verkrijgt doordat ze met het ijzer op of in de buurt van de kroonrand van het andere been trappen?????

Waarom doet steeds zo gek op de wei? Zou hij meer/langer in de wei moeten? Krijgt hij misschien wat veel voer, in verhouding tot het werk?
Je kunt wel allerlei "oplossingen" bedenken, maar als je de oorzaak weg kunt nemen, los je het probleem structureel op.
Ik weet ook wel dat dit soms niet mogelijk is, maar het blijkt niet uit je bericht dat dit het geval is, vandaar mijn opmerking.

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-04 14:22

Hi hi, dit is een bericht van meer dan 1 jaar geleden!

Maar Pirelli staat bijna altijd minstens een hele dag buiten, soms ook nog 's nachts; hij krijgt bovendien niet veel eten.

Het was en is gewoon een paard met lol in zijn leven, hij kan urenlang spelen, toen hebben de springschoenen achter goed geholpen.

Nu heb ik achter geen ijzers (omdat ik geen wedstrijden rij) en dat help helemaal goed!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 19:03

Elk paard wat gezond is in de kop maakt toch wel eens een paar rare sprongen?
Toevallig heeft mijn slappe vierjarige deze week een zware week achter de rug, wat arbeid betreft. Daarbij heeft hij alleen snachts binnengestaan en de rest van de tijd in de wei.
Reken maar dat hij 's avonds gewoon nog wat sprintjes trekt hoor, als het een beetje begint af te koelen. Ik vind dat alleen maar een goed teken