zithouding corrigeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margaret
Berichten: 174
Geregistreerd: 11-07-01
Woonplaats: Emmen

zithouding corrigeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-03 11:56

hallo, ik heb een vraagje onder de kenners. Volgens mijn instructrice zit ik qua houding teveel naar rechts. Zij wijst mij daar ook steeds op maar het rottige is dat ik niet goed aanvoel om links te gaan zitten. Voor mijn gevoel ga ik dan met mijn hele lichaam naar links zitten. Zijn er misschien tips onder jullie waardoor ik toch meer links ga zitten?

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 12:04

Rijden zonder stijgbeugels. Ik heb trouwens ook een houding en zitcursus gedaan bij Inge van Ewijk. Ook een aanrader. Zie www.paardengeluk.nl.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 12:08

Hmm, heb ik ook gehad.
Dat kwam omdat ik mn linkerbeen omhoog trok.
Toen moest ik mn linkerknie naar beneden drukken.
En dat gaat heel gemakkelijk om alleen je linker beugel uit te doen.
Toen ben ik het al snel weer afgeleerd.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 12:11

Lisette, die site doet het niet.
En ik zit ook niet 100% correct hoor. Dat is zo moeilijk! Maar veel rijden zonder beugels heeft enorm veel verbeterd. Echt een aanrader.

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 12:13

ik keek naar de grond en naar de benen van mijn paard aan de binnenhand waardoor je automatisch ook scheef gaat zitten, ik weet niet of dit ook jouw probleem is, maar ik heb het grotendeels afgeleerd door idd zonder beugels te rijden en iemand op je te laten letten. ten eerste zak je scheef als je dan steeds naar binnen hangt en ten tweede is er iemand bij om telkens maar weer te zeggen dat je voor je uit moet kijken.
Maar als ik in m'n eentje heel geconcentreerd rijd doe ik het toch weer Haha!
maar misschien krijg je op "Rijtechnische problemen" meer reacties op dit onderwerp..

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 12:51

carola schreef:
Lisette, die site doet het niet.
En ik zit ook niet 100% correct hoor. Dat is zo moeilijk! Maar veel rijden zonder beugels heeft enorm veel verbeterd. Echt een aanrader.

Bij mij wel hoor. Verward

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:39

Vraag of iemand je kan helpen met longeren terwijl jij er zonder zadel of zonder beugels en zonder teugels op gaat.
Doe dit eerst in stap Easy! Doe zoveel mogelijk oefeneningen.. doe het daarna ook in draf en gallop herhaal dit een aantal keer in de week en binnen no time zit jij perfect!

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:43

Zal ik je even wat stoms vertellen ? Je kan het ook uitproberen op een stoel. Als je met je lichaam naar links hangt, gaat je heup naar rechts, en leun je uiteindelijk nog steeds op de rechterkant van je paard. Als je naar links wil gaan zitten moet je dat met je heupen doen en niet met je bovenlichaam (dus knikje maken aan de rechterkant, in je taille). Probeer maar eens !! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 14:29

Zitles van een goede instructeur, die je ook huiswerk geeft voor de andere dagen in de week, en je leert hoe je jezelf kunt controleren en corrigeren.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 14:35

Je linkerbeen goed lang maken en tussen de oren van je paard doorkijken

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 14:40

De link doet het niet, maar dan moet je gewoon de punt en de / weghalen, dan doet ie het wel. Had mij wel leuk geleken, maar ik vind het wel erg duur... (Ben al niet de rijkste)...

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 17:43

Ik zit juist teveel op links. Ik trek daardoor mijn rechterknie op Boos!

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 19:07

Je moet tussen de oren kijken dan zit je altijd recht! Geloof mij maar dat is echt zo