schuurplekken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

schuurplekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-03 21:40

Mijn paardje zit onder de schuurplekken van de deken. Dit kan natuurlijk
en groeit vanzelf wel weer aan.
Nu maak ik me wel zorgen ( doe ik nog al snel ) omdat ze in haar kont
is gebeten door een ander paard en die plek word steeds groter ( de vacht laat steeds meer los). Ze heeft ook echt heel veel kale plekken.
Er komen geen witte schilfers van af en de rest van de plekken worden ook niet groter en ze krijgt er geen nieuwe meer bij. Ik denk dus zelf dat het niet om een schimmel gaat
Nu is mijn vraag is dit normaal of zal ik toch even de dierenarts laten komen? Wat zouden jullie doen?

Groetjes Cool

Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 22:04

Ik denk dat het aardig normaal is. Nog even wachten en je kan weer zonder deken. ik denk dat dat veel op zal knappen. Wat je wel kan doen is je paard observeren of ze last heeft van de plekken. Als het irriteert of iets dergelijks kan je hulp inschakelen. Bij Lobke heb ik een halve zweetdeken onder haar winterdeken. Zodat haar kale schouders weer wat opknappen!! Maar ja moet je wel net een oud deken hebben liggen. Succes!!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 22:44

Wel oppassen dat je geen zaken door elkaar haalt die niets met elkaar te maken hebben. Ik bedoel .. het loslaten van de vacht kan in deze tijd van het jaar ook gewoon komen door het loslaten van de wintervacht. Wel kan het zo zijn dat irritaties op bepaalde plekken het loslaten van de wintervacht kunnen beinvloeden. Het ziet er dan wat onregelmatig uit, maar lijkt me geen probleem.