Monty Roberts

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 09:55

Aha, je kunt gedomesticeerde (lees: verklote) paarden (zoals wij die hebben in NL) en "wilde" mustangs ook niet met elkaar vergelijken! Laat staan dezelfde techniek erop toepassen.

Ik zet ernstig mijn vraagtekens bij methode Roberts...



Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 12:41

Dat over dat geloven is misschien niet zo handig geformuleerd. Is ook altijd moeilijk op te schrijven wat je denkt en voelt op zo'n moment. Was niet als een aanval bedoelt! Het gaat denk ik meer over het "aanspreken" van een bepaalde vorm van NH, en waarom niet/wel.

Ik hou er -das persoonlijk- niet zo van om één iemand op een voetstuk te plaatsen en de hemel in te prijzen zeker i.c.m. het commerciele aspect van bv. de Roberts methode. (Ik krijg daar dan een soort "Bhagwan" gevoel bij, één goeroe is de baas en alles wat HIJ zegt is waar en de volgelingen aanbidden hem...en de daarop mogelijk volgende massa-hysterie) In iedere methode van NH zit wel iets goeds, alleen denk ik niet dat alles toepasbaar is op de diversiteit aan typen paarden die wij in NL hebben en rijden, de "huisdieren" zeg maar. Na de videoband van Roberts, Parelli-boek en een weekje Frankrijk bij een Parelli-goeroe is voor mij een beetje het doek gevallen...

Ik denk wel dat IEDEREEN hetzelfde kan bereiken als Roberts en aanverwanten, zolang we maar willen en zolang we maar onze VOELSPRIETEN uitsteken en vooral onze OGEN openhouden!
Dat sommigen dat niet kunnen en deze zaken op een dienblaadje/video/boek gepresenteerd willen krijgen OK, gemak dient de mens tegenwoordig (Hadden we vroeger ook een Roberts of een Parelli, waren onze paarden er dan zo slecht?), meer respect heb ik voor paardenmensen die uit eigen inzicht (zonder "voorbeeld") hun eigen NH-methode samenstellen... dat vind ik kunst, jammer dat daar dan gelijk een "naampje" aan wordt gehangen!
Ik wil echt niemand voor zijn hoofd stoten hoor, iedereen moet lekker doen waar hij of zij zich PRETTIG bij voelt. Dit is slechts hoe ik erover denk! Ik kan wel blijven doorgaan met zemelen, maar daar zit niemand op te wachten... toch?

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 13:41

Gaaaap Zie je nou wel... we zijn niet gek!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, meniekske, moniek21 en 149 bezoekers