Wie heeft er ervaring met het dameszadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Wie heeft er ervaring met het dameszadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-03 17:03

Het lijkt me leuk om showtjes te gaan instuderen met mijn tinker, en daarbij zit ik eigenlijk aan een dameszadel te denken. Wie kan me hier meer over vertellen? Hoe moet het? Waar kun je les nemen/het eens proberen?

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-03 21:03

niemand ervaring met een dameszadel? Ik zag bij de zoekfunctie ook al niets bruikbaars...

Minne

Berichten: 512
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gent, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 21:40

Als je er iets over vindt mag je het doorgeven aan mij, als je wilt.
Ik wil het ooit ook eens gaan proberen.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 21:46

Mischien kun je op deze site wat info vinden: http://www.dameszadel.nl/

Ik heb zelf geen ervaring met het dameszadel, ga het binnenkort waarschijnlijk een keer proberen op de Shires Haha! .

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 21:50

Ik wil dameszadel leren

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 22:36

Ik heb een jaar met Truus met dameszadel gereden, maar omdat Truus te wild was in haar jongere jaren, vond ik het niet zo verstandig meer............als ze braaf was zat het overigens wel heel super...maar het is in het begin heel erg wennen. het was de bedoeling dat ik met Truus demonstraties ging geven met mijn 18e eeuwse jurk Haha! , maar er is geen hoop meer voor dat paard Tong uitsteken Ze is super braaf, maar als er veel paarden zijn is ze zo knetter als een deur! Ik heb les gehad van mijn oma, daar was het zadel ook van! Omdat ik het niet meer gebruikte en hij eigenlijk al bijna uit elkaar viel, had ik hem te koop aangeboden voor een lage prijs, maar daar heeft niemand op gereageerd. Toen heb ik hem weggegeven aan mijn nichtje, die zocht nog een zadel voor haar saloon-kamer............ Ik weet niet waar je les kunt nemen, maar er is ergens een ruitervereniging die alleen maar dameszadel rijd en ook les geeft....

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 23:36

Ik zou het ook wel eens willen proberen, het lijkt me heel gaaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 00:30

Tessebes, dat klopt, bij de Nederlandse Vereniging Het Dameszadel wordt er van alles en nog wat georganiseerd, ook lessen. De url staat hierboven al een keertje, www.dameszadel.nl.