vraagje/problemen over stalgeldbetaling.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

boemel

Berichten: 8261
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

vraagje/problemen over stalgeldbetaling.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-03 08:49

Deze week heb ik afscheid genomen op mijn vorige stal. Ik had netjes geld meegenomen om de laatste zaken te verrekenen. Normaal gesproken gaan facturen per bank, maar het wilde wel eens voorkomen dat ze ook contant betaald werden. Door verrekening van smid en extra balen zaagsel was het nooit mogelijk om vast per maand af te laten schrijven.

Nu kreeg ik de laatste maanden steeds geen factuur, dus daar heb ik echt om moeten zeuren. Ja, je weet toch dat je moet betalen, dus dan maar liever op tijd. Goed, ik heb de factuur van februari en maart in 1x contant betaald. Voor de zekerheid een handtekening voor ontvangst laten zetten.

Vervolgens ze de vorige staleigenaresse dat ik de maanden december 2002 en mei 2002 nooit betaald zou hebben of ik dat ook maar even direct wilde betalen. Ik heb dit geweigerd, omdat ik dat gewoon niet voor kon stellen en heb gezegd dat ik dit eerst netjes uit wilde zoeken. Daar ging ze mee akkoord.

Dus ik heb thuis alles nagekeken en inderdaad december en mei zijn niet per bank betaald. Van december echter weet ik 100% zeker dat ik het contant betaald had. Dit omdat ik geen acceptgiro's meer had en dat vanwege de kerst etc. even op zich liet wachten. Daarom heb ik begin januari contant betaald.

Van mei weet ik 95% zeker dat ik contant betaald had, omdat de staleigenaar toen op vakantie ging. Maar goed het is al weer bijna een jaar geleden, dus mijn geheugen is wat minder daarover. Ik kan wel zien dat ik zowel in mei als begin januari dit jaar €250,00 heb gepind.
Normaal haal ik zulke bedragen dus echt niet van de bank, want grotere bedragen pin ik altijd in een winkel. Het moet dus wel daarvoor geweest zijn.

Ik voel me achteraf knap stom dat ik contant betaald heb. Maar goed, dat is gebeurd. Ik vraag me meer af hoe ik zal kunnen verkomen dat ik hier rottigheid over krijg. En wat de rechten van mijn (ex) staleigenaar zijn betreffende deze kosten. De staleinaar heeft me altijd verzekerd dat ze contante betalingen goed bijhield. Maar later zei ze weer dat hun administratie achter liep.

Heeft iemand hier ervaring mee?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: greendragon, Guusje1 en 38 bezoekers