peesbeschermers bij jong paard, wel of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
diegomarije

Berichten: 509
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Alkmaar

peesbeschermers bij jong paard, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-03 21:38

Mijn paard wordt bijna 4 jaar en is ong. 3/4 jaar onder het zadel. Ik heb eigenlijk nooit met peesbeschermers gereden, maar ik hoor de laatste tijd erg vaak van paarden die hun benen geblesseerd hebben die zonder peesbeschermers reden. Aan de andere kant heb ik ook gehoord dat je niet te vroeg moet beginnen met peesbeschermers omdat zijn benen dan aan de steun gewend raken en zwakker worden. Ik weet nou eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen, omdat ik het allebei niet wil. Heeft iemand advies?

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 21:40

Gewone peesbeschermers kunnen geen kwaad. Die beschermen alleen en geven geen ondersteuning, zoals bandages doen. Ik zou gewoon peesbeschermers omdoen, liever wel om en niet nodig dan wel nodig en niet om. Zo voorkom je blessures als je paard een keer een gekke sprong maakt en met zn achterbenen zn voorbenen aantikt oid.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 21:59

peesbeschermers geven geen steun , maar bescherming,
ik zou ze gewoon omdoen om de redenen die maaike ook al geeft
bandages ook zie verhaal maaike, en het word zo warm onder bandages(broeien) is ook niet fijn

nescio

Berichten: 340
Geregistreerd: 06-05-02
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 23:30

zeker wel doen is erg belangerijk !zeker bij een jong paard!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 09:28

Ik gebruik ze ook bij Chica (3, deze maand 4). Toen ik 1 van de eerste keren op haar reed, had ze al een wondje, doordat ze met haar achterhoeven haar voorhoeven aantikte. Sindsdien gebruik ik peesbeschermers voor en nooit meer een wondje gehad!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 10:49

Zelf vind ik het zeer belangrijk dat paarden beschermers om hebben tijdens het rijden, dus ook voor 'jonge' paarden! En zoals al eerder is gezegt geven de gewonee beschemers geen steun, maar bescherming! Succes ermee!