Bijten in de nek: dominantie ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Bijten in de nek: dominantie ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-03 19:06

Regelmatig zie ik dat Guinness de kleine Salvator opjaagt en hem dan in de manenkam hapt, soms hapt ze ook wel eens naar een van de voorbenen. Het ziet er altijd vrij dreigend uit en Salvator maakt zich ook altijd snel uit de voeten. Guinness doet hem echter niet echt pijn, ik heb nog nooit 1 enkel wondje of pijnlijk plekje bij Salvator gevonden.
Het lijkt mij dat Guinness haar dominante positie even wil bevestigen, klopt dit of kan dit gedrag ergens andres op wijzen. Moet ik er iets tegen doen (en zo ja, wat ???)

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 20:21

bij ons gebeurt dit soort gedrag in de kudde ook. Het is gewoon een soort van spelen waarbij gelijk duidelijk wordt gemaakt wie er de baas is. Hierom hoef je je geen zorgen te maken, en je hoeft er ook niets tegen te doen. Zo zit de natuur nu eenmaal in elkaar!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 20:22

Nee hoor is gewoon spielerij. Kan geen kwaad, wees eerder blij dat ze elkaar zo leuk vinden

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 11:11

Mijn merrie is dominant tegenover m'n hengst, maar toch doet hij dit ook ... dus waarschijnlijk spel. Ze weet het al zo goed dat ze haar benen gaat optrekken of steigeren als ze zijn snoet ziet aankomen.