Vervoersverbod

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Vervoersverbod

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-03 12:34

Wie weet er nu hoe het precies zit met het vervoersverbod in het gebied Uden, Oss, Ravenstein, Lith enz. (brabant dus)
Er schijnt op het moment een algeheel vervoersverbod te gelden. Dus niet alleen van en naar bedrijven met AI gevoelige dieren!!
Zo zeggen ze het hier op school.
Wie weet hier meer van??
Ben gewoon ff benieuwd.......

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 12:58

Kijk even op de site van het ministerie dan weet je het precies. Knipoog

http://www.minlnv.nl/infomart/persinfo/

Code
Dossier Klassieke vogelpest
Wijziging Regeling vervoersbeperkingsgebieden pluimvee 2003
dd. 04-04-2003 13:00 uur
Toelichting voor de Staatscourant
Naar aanleiding van een ernstige verdenking van de aanwezigheid van aviaire influenza bij pluimvee op een bedrijf in Ospel (gemeente Nederweert) is een nieuw vervoersbeperkingsgebied ingesteld. Op dit gebied zijn alle bepalingen van de Regeling vervoersbeperkingsgebieden pluimvee 2003 van toepassing.
Uit oogpunt van overzichtelijkheid is ervoor gekozen bijlage I in zijn geheel opnieuw vast te stellen.

DE MINISTER VAN LANDBOUW, NATUURBEHEER
EN VISSERIJ,

DE MINISTER VAN LANDBOUW, NATUURBEHEER EN VISSERIJ;

Gelet op Richtlijn 92/40/EEG van de Raad van de Europese Gemeenschappen van 19 mei 1992 tot vaststelling van communautaire maatregelen voor de bestrijding van aviaire influenza (PbEG L 167);

Gelet op artikel 10, eerste lid, van Richtlijn 90/425/EEG van de Raad van de Europese Gemeenschappen van 26 juni 1990 inzake veterinaire en zoötechnische controles in het intracommunautaire handelsverkeer in bepaalde levende dieren en producten in het vooruitzicht van de totstandbrenging van de interne markt (PbEG L 224);

Gelet op de artikelen 17, 29, 30, eerste en derde lid, en 31 van de Gezondheids- en welzijnswet voor dieren;

BESLUIT:

Artikel I

Bijlage I bij de Regeling vervoersbeperkingsgebieden pluimvee 2003 wordt vervangen door de in de bijlage bij deze regeling opgenomen bijlage.

Artikel II

Deze regeling wordt aan de media bekend gemaakt en treedt op 4 april 2003, om 13.00 uur in werking.

Deze regeling zal met de toelichting in de Staatscourant worden geplaatst.

DE MINISTER VAN LANDBOUW, NATUURBEHEER
EN VISSERIJ,



Bijlage

Bijlage I (Vervoersbeperkingsgebieden)

A. Vervoersbeperkingsgebied Gelderse Vallei-Beneden Leeuwen

De artikelen 1 tot en met 10 van de regeling zijn op dit gebied van toepassing.
Het gebied is begrensd als volgt:

Vanaf de kruising van Afslag 36 (Almere Stad) en de Hoge Vaart, de Hoge Vaart volgend in oostelijke richting tot aan de kruising van de Hoge Vaart met de Larserweg (N302)
Larserweg (N302) volgend in zuidelijke richting tot aan Gooise Weg (N305)
Gooise Weg (N305) volgend in zuidwestelijke richting tot aan Ganzenweg (N305)
Ganzenweg (N302) volgend in zuidoostelijke richting overgaand in Knardijk (N302) overgaand in de Ceintuurbaan (N302) tot aan Afslag 13 (Lelystad).
Vanaf Afslag 13 (Lelystad) de A28 volgend in oostelijke richting tot aan de kruising van de A28 met Hierdense Beek (water).
Hierdense Beek (water) volgend in zuidelijke richting overgaand in de Leuvenumse Beek (water) tot aan de kruising van de Leuvenumse Beek (water) met Oude Zwolseweg.
Oude Zwolseweg volgend in westelijke richting tot aan Jonkheer Doctor C.J. Sandbergweg.
Jonkheer Doctor C.J. Sandbergweg volgend in zuidelijke richting tot Staverdenseweg (Staverden).
Staverdenseweg (Staverden) volgend in noordoostelijke richting overgaand in Pirkweg, overgaand in Staverdenseweg (Elspeet) tot Uddelerweg (N310).
Uddelerweg (N310) volgend in zuidelijke richting overgaand in Elspeterweg (N310) tot aan Aardhuisweg (Uddel)
Aardhuisweg (Uddel) volgend in zuidoostelijke richting tot aan Amersfoortseweg (N344).
Amersfoortseweg (N344) volgend in oostelijke richting tot aan Jachtlaan (Apeldoorn).
Jachtlaan (Apeldoorn) volgend in zuidelijke richting overgaand in Laan van Spitsbergen tot aan Europalaan (N304)
Europalaan (N304) volgend in zuidwestelijke richting overgaand in Otterloseweg (N304) overgaand in de Apeldoornseweg (N804) overgaand in de Delenseweg (N804) overgaand in de Hoenderloseweg (N804) tot aan Koningsweg (N311).
Koningsweg (N311) volgend in westelijke richting tot aan Koningsweg (N310).
Koningsweg (N310) volgend in zuidelijke richting tot aan de Amsterdamseweg (N224) (Arnhem).
Amsterdamseweg (N224) (Arnhem) volgend in oostelijke richting tot Zijpendaalseweg.
Zijpendaalseweg volgend in zuidelijke richting via het Willemsplein, volgend in zuidelijke richting overgaand in Roermondsplein, overgaand in de Nelson Mandelabrug, overgaand in Eldenseweg tot de Batavierenweg.
Batavierenweg volgend in oostelijke richting tot aan de Nijmeegseweg (A325).
Nijmeegseweg (A325) volgend in zuidelijke richting overgaand in A325 tot aan verkeersknooppunt Ressen.
Vanaf verkeersknooppunt Ressen de snelweg A15 volgend in westelijke richting tot verkeersknooppunt Valburg.
Bij verkeersknooppunt Valburg de snelweg A50 volgend in zuidwestelijke richting tot aan Dorpenweg (N277) ter hoogte van afslag 17 (Ravenstein)
Dorpenweg (N277) volgend in zuidoostelijke richting overgaand in Provinciale Weg Zuid (N277) overgaand in Provinciale Weg Veghel Grave overgaand in Bergmaas overgaand in Rondweg tot aan Nistelrodeseweg (N265).
Nistelrodeseweg (N265) volgend in noordelijke richting tot aan Looweg.
Looweg volgend in westelijke richting overgaand in Karperdijk overgaand in Bedafseweg overgaand in Rietdijk tot aan Heuvel.
Heuvel volgend in zuidelijke richting tot aan Kapelstraat (Vorstenbosch).
Kapelstraat (Vorstenbosch) volgend in noordwestelijke richting overgaand in Kampweg overgaand in Dorpsstraat (Loosbroek) overgaand in De Bleken overgaand in Kaathoven overgaand in Hooghei overgaand in Loofaert overgaand in Wamberg tot aan Berlicumseweg
Berlicumseweg volgend in noordelijke richting tot aan tot aan Kloosterstraat.
Kloosterstraat volgend in westelijke richting tot aan Knooppunt Hintham.
Vanaf Knooppunt Hintham de A2 volgend in noordelijke richting tot aan Verkeersknooppunt Deil.
Vanaf verkeersknooppunt Deil de snelweg A15 volgend in oostelijke richting tot afslag 32 (Tiel-West).
Afslag 32 (Tiel-West) volgen tot Provincialeweg (N834).
Provincialeweg (N834) volgend in noordwestelijke richting overgaand in de Tielseweg (N834) tot Dreef N834 (Buren).
Dreef N834 (Buren) volgend in noordwestelijke richting overgaand in Culemborgseweg (N834) overgaand in Donkerstraat (Zoelmond).
Donkerstraat (Zoelmond) volgend in noordoostelijke richting tot de Lekbandijk (Ravenswaaij).
Lekbandijk (Ravenswaaij) volgend in oostelijke richting tot de Prinses Marijkesluisbrug.
Prinses Marijkesluisbrug volgend in noordoostelijke richting overgaand in Prinses Irenestraat tot De Heuvel (Rijswijk).
De Heuvel (Rijswijk) volgend in noordwestelijke richting tot de rivier Neder-Rijn (Wijk bij Duurstede.
Vanaf de Neder-Rijn (Wijk bij Duurstede) de Veerweg volgend in noordelijke richting tot aan Lekdijk Oost.
Lekdijk Oost volgend in noordelijke richting overgaand in Dijkstraat tot aan Singel.
Singel volgend in westelijke richting tot aan Zandweg.
Zandweg volgend in noordelijke richting tot aan Nieuweweg.
Nieuweweg volgend in noordoostelijke richting overgaand in de Amerongerwetering tot aan Langbroekerdijk (Overlangbroek).
Langbroekerdijk (Overlangbroek) volgend in westelijke richting tot aan Sterkenburgerlaan.
Sterkenburgerlaan volgend in noordoostelijke richting tot Dwarsweg.
Dwarsweg volgend in noordwestelijke richting overgaand in Gooijerdijk, overgaand in Engweg tot Meenkselaan.
Meenkselaan volgend in noordoostelijke richting tot Hoofdstraat (Driebergen-Rijsenburg).
Hoofdstraat (Driebergen-Rijsenburg) volgend in noordwestelijke richting overgaand in Driebergseweg tot aan Laan van Beek En Royen (Zeist).
Laan van Beek En Royen (Zeist) volgend in noordelijke richting tot aan Krakelingweg.
Krakelingweg volgend in noordwestelijke richting overgaand in Oude Woudenbergse Zandweg tot aan Boulevard.
Boulevard volgend in noordelijke richting overgaand in Zandbergenlaan (N238) overgaand in de Nieuwe Dolderseweg (N238) overgaand in de Provincialeweg  (N238) Den Dolder overgaand in de Dolderseweg tot aan Soestdijkerweg (N234).
Soestdijkerweg (N234) volgend in noordoostelijke richting overgaand in Biltseweg (N234)tot aan Amsterdamsestraatweg (N221).
Amsterdamsestraatweg (N221) volgend in noordelijke richting tot aan Wakkerendijk (N221)
Wakkerendijk (N221) volgend in noordelijke richting tot aan Laarderweg.
Laarderweg volgend in westelijke richting tot aan Zuidersingel.
Zuidersingel volgend in zuidelijke richting tot aan Afslag 34 (Eemnes).
Vanaf Afslag 34 (Eemnes) de A27 volgend in noordelijke richting tot aan Afslag 36 (Almere Stad)
B. Vervoersbeperkingsgebied Nederweert
De artikelen 1 tot en met 10 van de regeling zijn op dit gebied van toepassing.
Het gebied is begrensd als volgt:

Vanaf de oprit Asten (36) de snelweg A67 volgend in zuidoostelijke richting tot de afslag Helden (38).
De afrit Helden (38) volgend in zuidelijke richting tot aan de Middenpeelweg (N277).
Middenpeelweg (N277) volgend in zuidelijke richting tot aan de Sevenumsedijk (N560)
De Sevenumsedijk (N560) volgend in zuidelijke richting tot aan de Provinciale Weg (N275).
De Provinciale Weg (N275) volgend in zuidwestelijke richting overgaand in Noordervaart (N275) overgaand in Kanaaldijk (N275) tot aan de Roggelsedijk(N279).
De Roggelsedijk (N279) volgend in zuidoostelijke richting overgaand in Meijelseweg (N279) overgaand in Schaapsbrug overgaand in Nijken overgaand in Hoek overgaand in Tramstraat (Roggel) overgaand in Heythuyserweg overgaand in Provincialeweg (N279) overgaand in Walk (Heythuysen) overgaand in Biesstraat (N279) overgaand in Provinciale Weg (N279) overgaand in Heythuyserweg (N279) tot aan Provinciale Weg N273 (Horn).
De Provinciale Weg N273 (Horn) volgend in zuidwestelijke richting overgaand in Napoleonsweg (N273) tot aan de Nederlands-Belgische grens.
De Nederlands-Belgische grens volgend in zuidwestelijke richting tot aan de grensweg (Budel).
De grensweg (Budel) volgend in noordoostelijke richting tot aan Dammerstraat.
Dammerstraat volgend in oostelijke richting in Midbuulweg overgaand in Mulkstraat tot aan Meewortel.
Meewortel volgend in oostelijke richting tot aan de Randweg Oost (N611)
De Randweg Oost (N611) volgend in noordelijke richting tot aan Nieuwedijk.
Nieuwedijk volgend in westelijke richting tot aan de Maarheezeweg.
Maarheezeweg volgend in noordelijke richting overgaand in Zitterd overgaand in Dorpsstraat (Soerendonk) overgaand in Molenheide overgaand in De Kleine Bruggen oevrgaand in Moonslaan (Maarheeze) tot aan Stationsstraat.
Stationsstraat volgend in oostelijke richting tot aan de Sterkselseweg.
Sterkselseweg volgend in noordwestelijke richting overgaand in Pastoor P. Thijssenlaan tot aan Heezerweg (Sterksel)
Heezerweg (Sterksel) volgend in noordwestelijke richting overgaand in Sterkselseweg tot aan Somerenseweg (Heeze)
Somerenseweg (Heeze) volgend in oostelijke richting overgaand in de Provincialeweg overgaand in Heesakkerweg N609 (Asten) tot aan de Provincial Weg (N279).
De Provinciale Weg (N279) volgend in noordwestelijke richting tot aan afslag Asten (36) van de snelweg A67.

 


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 13:05

Maar geldt dit dan ook voor paarden? Ik wil morgen nl. met paard en al naar Ede gaan...

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 13:16

er staat geen wijziging in behalve de gebiedsuitbreiding, de oude regeling wb paardenvervoer zou dus nog moeten gelden. Ditr zie de KNHS op 12 maart:

knhs schreef:
Vanwege uitbraken van Aviaire Influenza (Klassieke Vogelpest) in de Gelderse Vallei, Laren en Breskens mogen paarden en pony’s niet van en naar bedrijven met pluimvee vervoerd worden in de ingesloten gebieden. Mest van paarden op bedrijven met pluimvee mag in heel Nederland niet vervoerd worden.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 13:17

Veerle, aangezien jij kippen hebt, zou ik de gok niet nemen.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 13:19

Staan hoge boetes op!

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 13:33

Vorige week is bij ons de politie op terrein geweest! Ik vroeg het me dus ook af! Maar wat je kan doen als je verstandig ben? Bel je de AID even! Nummer weet ik even niet voor je helaas! Maar zij kunnen je verder helpen!

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-03 14:49

Nou dis dus echt ff onzin. dat noemt zich landbouw school.....
Heb gebelt naar het(volges mij) AID en idd, tot nu toe is er idd wat er staatvan kracht;dwz dat je niet mag vervoeren als er kippen aanwezig zijn bij jou of bij op de plek van bestemming.
Maar heb ik een vraag:
Hoe zit het in de gelderse vallei, omdat daar meerdere pestgevallen zijn?? Geldt daar het zelfde vervoersverbod zoals hier nu op dit moment?? of wel een algeheel vervoersverbod??
Verder ff een andere vraag voor de gene met wat hobbykippetjes: Wie laat deze ruimen?? Want de boetes zijn hoog, of je er 1 bezit of meerdere maakt geen reet uit.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 16:28

gebied in limburg
rondom het bedrijf in ospel


Afbeelding

Gebied 'Gelderse Vallei - Beneden-Leeuwen'
plaatje had wel wat duidelijker gemogen, maar goed

Afbeelding

Volgende geld in de gebieden:

Eenhoevigen
Vervoer van eenhoevigen, dat zijn paarden, pony's en andere paardachtigen, van of naar een bedrijf waar (ook) AI-gevoelige dieren worden gehouden, is verboden. Eenhoevigen afkomstig van bedrijven met AI-gevoelige dieren, mogen ook niet voor berijding van het bedrijf af.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 16:31

volgens mij is er net een volledige standstill afgekondigd, kijk even op VN

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 16:32

Ik lees nu op de site van het ministrie
Bij rest van NL, dus buiten de gebieden hetvolgende

Eenhoevigen
Eenhoevigen mogen niet worden vervoerd vanaf bedrijven waar AI-gevoelige dieren aanwezig zijn.Eenhoevigen zijn paarden, pony’s e.d..

en bij mij op stal hebben ze 10 kippen

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 16:35


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 16:37

Dus zonder kippen op je erf mag je nog wel weg als ik het goed begrijp?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 16:38

Ja, volgens mij wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 16:42

Wat aten we ook alweer vanavond Extreme duivel

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 16:47

zelfgemaakte McNuggets }>

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 19:02

runningkawa schreef:
Wat aten we ook alweer vanavond Extreme duivel

hihi, zo werkt het niet hoor. Als je kippen worden afgemaakt is er ook nog een soort wachttijd.

Voor zover ik weet mag je buiten de toezichtsgebieden gewoon met je paard op stap, ook vanaf een bedrijf met kippen. Maar dan mag je met dat paard niet een toezichtsgebied in.

Zit je in een toezichtsgebied en heb je kippen dan mag je met je paard het erf niet af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 19:25

Voor zo ver ik had begrepten uit het journaal van zojuist geldt het vervoersverbod voor heel Nederland. Dat zou dan ook betekenen dat je niet met je paard het erf af mag wanneer daar kippen rondlopen.
Ik les zelf in de Harskamp in het hartje van de Geld. vallei. Omdat er op het bedrijf waar ik sta geen pluimvee wordt gehouden en er ook geen pluimvee aanwezig is op het bedrijf waar ik les mag ik nog gewoon met mijn paard naar de les. Ik heb dit nog gechecked. De vraag is alleen: hoe lang nog??

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 19:29

Saar schreef:
Voor zover ik weet mag je buiten de toezichtsgebieden gewoon met je paard op stap, ook vanaf een bedrijf met kippen. Maar dan mag je met dat paard niet een toezichtsgebied in.


De standstill van vanmiddag 13.30 uur (zie link van Lielle) geldt in dit opzicht voor heel NL, heb een uur geleden met het ministerie gebeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 19:31

En wat als je op het erf eenden en duiven hebt rondlopen die niet van jou zijn, maar er wel wonen zogezegd? Kippen hebben we niet, wel 1 indoor papegaai en dus wat vrijwillig verblijvende eenden en duiven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 22:42

Uhh, zijn er ook briefjes verstuurd naar alle duiven, merels, fazanten en wat er nog meer in het wild rondwandelt?

Heeft volgens mij zo weinig zin, zolang er nog zoveel vogels rondvliegen.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 22:44

ow bij ons mag het dus ook niet meer.
Nou nog niks van gemerkt!
Iedereen rijd af en aan!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 23:05

Ooooh nee.. ik ga toch niet hopen dat het echt in heel NL geldt en anders dat het snel voorbij is... Willen we een keer met de paarden weg.. vind de regel zo zinloos, los vliegende vogels kunnen het net zo hard verspreiden, ok je verminderd misschien wel een beetje, maar ik vind dat ze dan alleen de gebieden waar het daadwerkelijk is moeten verbieden ofzo..

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 23:54

Sinds vandaag zit ik dus binnen de 10 km zone. Ik woon precies tussen Weert en Nederweert in Scheve mond
Ik heb nog maar een kipje maar ik begrijp nooit het verschil wat ze maken tussen bedrijven en particulieren. Als er namelijk staat dat eenhoevigen niet vervoerd mogen worden als ze van een bedrijf afkomstig zijn met pluimvee, geldt dit dan ook voor een particulier zoals ik met een kip?
Hmmmm, ze is te oud voor de McNuggets maar kippensoep is ook wel lekker Knipoog
Helaas ben ik een beetje gehecht aan deze ene kip, ik geloof niet dat ik een hap door mijn keel zou kunnen krijgen.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 10:26

Ze roepen ook op om zoveel mogelijk in die zone niet te reizen. Of je nou wel of geen kippen hebt.
Dat was gisteravond op de radio.