Wintec zadel. wel of niet kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dusi

Berichten: 750
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Ravenstein

Wintec zadel. wel of niet kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-03 13:39

Hallo,

Ik rij op dit moment nog op mijn RB veelzijdigheids zadel. Maar omdat dit niet helemaal goed ligt op Dusica, wil ik toch eens omkijken naar een ander zadel. Onder mijn RB moet ik momenteel een schuine onderlegger leggen om de achterkant wat hoger te krijgen. Daarmee ligt het wel goed. Nu kan ik mijn RB voor een redelijke prijs inruilen en met een kleine bijbetaling een Wintec 2000 All Purpose kopen.
Nu zijn mijn vragen:
- Wat voor ervaringen hebben jullie met Wintec op een paard dat achter iets overbouwd is?
- Hebben jullie een idee wat de levenstijd van zo'n Witec is?

Wat hier ook uitkomt, ik laat het zadel passen door een erkend zadelmaker. Als het dus niet past, koop ik het dus niet.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 13:41

Ik heb geen ervaring met speciaal dit type zadel. Maar over het algemeen ben ik wel de spreken over Wintec.
Als het zadel wordt aangemeten en past, en het zit ook voor jouzelf lekker dan zou ik het gewoon doen.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 13:54

Ik ken mensen die 10 jaar lang erg veel plezier hebben gehad van hun wintec, als je er zuinig mee omgaat gata ie lang mee.

Mijn paard heeft een hoge schoft en wintec was de enige die meteen goed lag, met overbouwt heb ik geen ervaring.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 13:58

Een Wintec 2000 is het duurste model van de vzh-zadels. Hij zit heerlijk en die zadels gaan ook vrij lang mee. Er zit van de equisuede op als ik het goed heb. De Wintecs worden al een hele tijd van betere kwaliteit gemaakt, alleen de Wintec Sport van vroeger vind ik vrij snel slijten.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 15:06

ik heb ook een wintec met equisuede, maar weet verder niet welk type. hij bevalt mij heel goed, zit prima. ik rijd er nou zo'n 3,5 -4 jaar mee en hij was toen al 2e hands want loulou is inclusief zadel gekocht

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 15:30

Dit is een Wintec 2000 AP:
Afbeelding

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 15:36

Dat zadel waar jij het over hebt het ik helaas een paar jaar geleden verkocht aan een goede vriendin, heb ik nog steeds spijt van! Zij reed er nog steeds op en ik heb het ruim 5 jaar gehad en het meisje daarvoor ook 3 jaar. Het zadel is nu dus zo'n 11 jaar oud en is nog steeds perfect! Het kan ook bijna op alle paarden, heel bizar dat zadel maar het ligt echt op alle types goed (behalve de echte probleemruggen natuurlijk)

Dusi

Berichten: 750
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Ravenstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-03 15:56

Gelukkig heeft Dusi niet echt een probleemrug.
In het begin was haar rug nogal hol, maar nu ze regelmatig bereden wordt, is dat een heel stuk begetrokken. Ze had nl. niet bepaald veel spier toen ik haar kocht. Nu gelukkig al wel wat Vingers aflikken .
Ik mag van een kennis eerst even haar Wintec proberen. Als dat goed rijd, zal ik snel eens kontakt opnemen met de zadelmaker.
Mijn RB is nu 9 jaar (koste toen 1100 gulden rechtstreeks van de fabriek) en ziet er nog heel erg goed uit. Alleen drie deukjes achter op het zitvlak. (Even kijken of het eetbaar is ). Zover ik weet is de fabriek vlak daarna overgenomen door een andere duitse fabrikant, maar ik weet niet meer welke (dacht Kiefer) en die is toen nog even doorgegaan met dit model.

Naatus

Berichten: 945
Geregistreerd: 18-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 20:37

Ik heb ook een wintec 2000 cair. het zadel zit en ligt perfect ! En wat erg fijn is is de verstelbare boom, mocht je um ooit op een ander paard willen leggen koop je gewoon een andere maat boom, nou wat wil je nog meer?

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 21:12

wat kost een wintec cair?

Ga misschien toch overstag dat ik toch door ga met de dressuur met mijn fjord.
heb van de week de wintec van een stalgenoot erop gelegd en die lag super(kon misschien 1 boommaat smaller) en hij zat 100x beter dan die gladde kieffer.

Dus van de week maar eens bij de ruiterzaak gaan babbelen over inruil mogenlijkheden.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 22:16

Naatus schreef:
Ik heb ook een wintec 2000 cair. het zadel zit en ligt perfect ! En wat erg fijn is is de verstelbare boom, mocht je um ooit op een ander paard willen leggen koop je gewoon een andere maat boom, nou wat wil je nog meer?


Je stelt het nu wel erg makkelijk. Het passen van een zadel is niet alleen afhankelijk de boombreedte. Je hebt met veel meer dingen te maken.

Verder kun je de prijs bekijken op www.divoza.com

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 23:38

Gebruik er al jaren een die ik ooit voor fl 250,- gekocht heb voor zadelmak maken en buitenritten. (was toen al een paar jaar oud) Vind het wel een goed zadel voor die prijs. En het onderhoud is zoooo makkelijk... Heb er alleen wel leren singelstoten aan laten zetten. Het zit lekker stroef en da's wel fijn op van die soms bokkige knollen.

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 08:19

ik heb sinds een tijdje een wintec 500 dresuur. ik ben er echt super blij mee! hij zit heel erg lekker en past op veel paarden. je glijd echt geen kant op door dat equisuede

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 09:38

Ik heb voor Dennis een Wintec 500 15". Hij ligt echt perfect. Dennis is een shet en de eigenschap van shetten is dat zadels gaan glijden. Maar daar heb ik bij Dennis helemaal geen probleem mee. Dit zelfde zadel heeft ook op een D-pony gelegen, daar paste hij ook netjes op. En als ik zo'n lange singel zou hebben kan ik hem ook op Dientje(een KWPN'er) gebruiken.
Dien heeft een Wintec Pro. Ook een geweldig zadel. Die heeft ook op die D-pony gelegen. Het zit echt heerlijk en is makkelijk in onderhoud. Ik ben dus erg te vreden over Wintec's.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 09:48

Ik heb ook een Wintec 500 15" . Die wordt gebruikt voor de shetlanders, maar ook voor mijn welsh-B merrie.
Bevalt goed en op de shetlanders ligt hij helemaal goed. Andere zadels willen nog wel eens naar voren schuiven,, maar die Wintec ligt als een huis.

Dusi

Berichten: 750
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Ravenstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 11:51

De kogel is door de kerk. Ik kan mijn oude zadel voor een mooi bedrag inruilen en het nieuwe zadel wordt dus een Wintec 2000 VZ. Het enige wat ik bij moet leggen is een opzet maken voor een webpage voor de zadelmaker. Heeft mijn lieve man voor mij geregeld.

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 12:51

mijn volgende zadel wil ik ook en wintec dressuur!

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 13:53

Ik heb dat zadel ook
Super fijn zadel
en ik heb hem ale en tijd! !