drachtig...,..staartuitval??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

drachtig...,..staartuitval??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-03 20:41

Lobke is dus drachtig, nog een maand. Nu kwamen we de laatste tijd steeds overal staartharen tegen. Echt plukken. In de bak en in de loopstal. Moest dus van Lobke of de jaarlingen zijn. Nu merkte ik dat Lobbes haar staart dunner werd. Dus dacht dat de jaarlingen er aan zaten te vreten. maar nu hing er gisteren een pluk los in haar staart (zeker 50 haren) die uit de wortel kwam. Kan dus niet door een paard zijn afgevreten want zat ook helemaal aan de achterkant in het midden (snappie). maar kan dat als een merrie drachtig is dat ze staartuitval krijgt ofzo? Aan haar manen overgens niets te zien..

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 20:52

Niet dat ik weet..heeft ze geen staart exceem?

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 21:17

Kan het niet zijn dat de kruisbanden slapper worden en daardoor de staart lager hangt? Als ze er dan op gaat staan krijg je losse plukken.

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 22:10

Zo wie zo, als de staart te lang is kunnen ze er met het opstaan op gaan staan en op die manier haren er uit trekken, zoals batje zegt door de slappere kruisbanden kan de staart ook al lager hangen.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 09:14

Zitten er nergens toevallig kleine haakjes of randjes waar ze met de staart achter kunnen blijven haken? Een van de Friese merries op stal had ook ineens een grote pluk die eruit viel.

Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-03 19:15

Het punt is dat er niet 1 keer een pluk uitviel. Maar we vinden steeds overal staartharen. Ik heb trouwens vorige week haar staart korter geknipt. Maar nog wordt haar staart steeds dunner!!!

citalover

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 21:02

hmm volgens mij zo dat niet door de drachtigheid komen tenminste ik heb het nog nooit gezien. ken wel een paard dat dat ook opeens had en die bleek dus luizen te hebben en na een poosje lag ze staart eraf (DA kon niets vinden toen de staart er nog aan zat, maar toen hij er al af lag bleek het dus luis te zijn )