gelpad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
yasmeen

Berichten: 251
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-01 19:37

misschien een heel domme vraag hoor, maar moet een gelpad nou op of onder het sjabrak? ik heb geen ervaring met die dingen dus ik weet het niet...

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 19:39

Dat is naar mijn mening hoe je het zelf het liefste hebt. Ik doe 'm zelf altijd tussen het zadel en schabrak, omdat ie dan wat steviger ligt. Maar hij kan uiteraard ook onder het schabrak. Je hebt tegenwoordig ook zadeldekjes waar je het gelpad in kunt schuiven. Zo eentje schaf ik binnenkort aan. Nog idealer

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 19:39

Sommige mensen rijden helemaal zonder shabrak erbij dus dat kan ook nog.

Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 19:41

Volgens mij ligt het eraan. als het om een wond gaat die net dicht is dus snel open kan gaan dan schuurt het sjabrakje nogal. dus dan kan je de gelpad er het beste onder leggen. En als je paard gewoon een gevoelige rug heeft kun je het beste de gel pad gewoon op het sjabrakje leggen. dan zie je ook nog goed of ie recht zit en of ie erafvalt! Want bij sommige mensen gebeurt dat nogal veel!
volgens mij moet het zo hoor, maar het kan ook anders zijn.

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 22:40

Volgens mij maakt het helemaal niks uit.
Gewoon kijken wat je zelf het fijnste vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-01 12:04

De meeste gelpads hebben een hoesje waar je ze in kan doen. Als je zoiets hebt kun je hem onder het dekje leggen omdat de pad dan goed schoon te houden is. Ik zou trouwens oppassen met dikke dekjes en gelpads: als je zadel gewoon goed past maken dit soort dingen het zadel van onderen smallen waardoor een zadel kan gaan klemmen om de schoft/ruggegraat. Bovendien moet je gelpad lang genoeg zijn zodat hij onder het hele zadel past. Als hij vijf centimeter korter is dan je zadel kan het achterover kiepen tijdens het lichtrijden en is het oplegvlak van het zadel op de paardenrug kleiner; voor je paard voelt het dan alsof je hele zadel korter geworden is dus alle druk wordt op een kleiner rugoppervlak gelegd

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-01 12:15

Het lijkt me als ie tussen het zadel en de schabrak ligt, dat er niet zo snel tussenuit floept.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-01 13:36

Ik hebook wel een gelpad gehad, maar mijn paard vond het niks. Hij liep niet lekker. Toen ik de pad er weer onderuit haalde liep hij weer fijn. Ik heb het nog een paar keer geprobeerd, maar uiteindelijk het ding verkocht

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-01 18:50

de gelpad hoort tussen zadel en dekje.
Dit omdat er geen vocht in kan trekken als bij een dekje of een zadel zonder dekje en je dan een grote kans op schuurplekjes krijgt.
Een gelpad kan tussen rug en dekje wanneer je er een beschermhoes omheen doet die kun je kopen maar ook zelf maken en uitwassen.
Ik heb deze vraag namelijk ook gesteld toen ik een geldpad kocht Lachen