Bitschijf met spikes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Bitschijf met spikes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-03 22:58

ja precies, die plastic(of zijn ze rubber?) schijven met de stekels aan de binnenkant.
de eigenaresse van Restigne wil deze gaan kopen omdat lieve tines tijdens koersen en snel werken ontzettend z'n kop naar links gooit en zo onstuurbaar wordt en moeilijk uitgalopeerd
we hebben hem medisch gecontroleertd, niks mis maar onze clown(geboren op 1 april wat verwacht je) houdt gewoon van dat soort spelletjes, ze heeft al geprobeert met hem een enorme knal voor z'n kop te geven als hij naar buiten gaat hangen maar dat hielp maar voor een paar passen.
mijn vragen zijn dus, of deze schijven
ene langdurige werken hebben
of ze scherp zijn of juist zacht(van matteriaal)
of het paard er snel aan went en dan gewoon met dat ding in z'n wang verder gaat met hangen
meer vragen komen vanzelf wel weer Lachen

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies


Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-03 23:32

...lieve mensen die dingen zijn te koop, bij divoza, voor paarden die vreselijk naar een bepaalde kant hangen, wij mishandelen echt geen paarden wacht ff foto zoeken.
even ter verduidelijking misschien heb ik het ene beetje mislukt opgeklad hier, met verkeerde woord keuze, maar willen jullie dat dan is ff niet gaan afschepen als dierenmishandeling, en nee ze zitten op het bit, het zijn losse bitschijven, net als gewone maar dan met puntjes, of die hard of zacht zijn kan ik niet zeggen aangezien ik niet weet of ze van plastic of rubber zijn

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-03 23:34

Afbeelding
dank u voor uw tijd en medewerking, al was die ver te zoeken

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-03 23:47

okay lieve schat wij hebben het hier over een volbloed die geld moet verdienen op de baan, onze lieve tinez is 7 en had op gegeven moment een leuke arabier dat zien doen, en zo onder enorm hard lopen uit kwam, sindsdien doet hij dat ook. met longeren buiten rijden en canteren helemaal niks, heel rustig koppie zelfs de andere kant op namelijk naar rechts.
een volbloed is ene intelligenter dier dan menig normaal dressuur of spring paard, als hij doorkrijgt dat hij zo ergens mee kan wegkomen, dan blijft hij het dus ook wel degelijk doen, dus als je hem niet aanpakt krijg je ene paard waar niemand iets mee te maken wil hebben
en een knal voor z'n harsens verkopen werkt dan bij deze dieren gewoon het beste, wij meppen ze niet in tienen 1 aandachts tik of een knal om het voor eens en altijd af te leren
voor mensen die gewend zijn eerst zo lang mogelijk lief en aardig proberen en dan langzaam aan harder worden, klinkt dit vreselijk in de oren, maar tinez die lacht je gewoon vierkant uit als je met spierpijn van hem afstapt, kan die nog wel een paar rondjes

als we al van plan waren de dingen te gebruiken werd het alleen op koersen, zodat hij er niet te veel aan went en op het gegeven moment er doorheen loopt

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies


Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-03 23:48

shasta schreef:
Ik denk toch dat het eerder te maken heeft met zijn evenwicht dan met alleen maar onwil!!!


sniff ik vind dit zo moeilijk, om tussen dressuur mensen te zitten....hij heeft enorm veel onwil in m'n verhaal hier boven staat uitleg sinds wanneer hij het doet....

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-03 08:19

dank je wel voor de normale reactie, en even ter verduidelijking, tinez is een renpaard en geen draver.
erg zwak van de gene die hem heeft gereden?, see for yourself ga daar maar ff twee rondjes mee in volle gallop terwijl hij je gewoon omtrekt reken maar dat ja 4 km kappot bent
wijken en schouder binnenwaarts wordt er dus ook niet geoefent, enige wat volbloeds die koersen moeten kunnen is stap draf gallop op commando en uiteraard snel zijn.
hmmm eeltlaag naast z'n wang?, bah maar hij koerst niet zo vreselijk veel dus ik hoop maar dat het werkt, zodra hij eraan gewend is moeten we dus ene andere oplossing zoeken

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-03 16:39

Sonja schreef:
Ik zie eerlijk gezegd het probleem niet zo. Als dat dier het alleen met koersen doet, dan doe je toch ook alleen in een koers die bitringen erop?
Ik snap alle Pennyreacties wel, maar het gaat hier niet om een paardje dat alleen maar lief moet zijn, maar stomweg om eentje die voorlopig nog even geacht wordt om wat centjes bij elkaar te lopen. Ik vind het idee van die bitringen eerlijk gezegd zo stom nog niet.

Ik denk dat je het kunt vergelijken met een dressuurruiter die effe een spoortje omdoet om 'm wat attenter te maken.
En eelt op de mond? Als je die ringen alleen met koersen gebruikt? Haha! Hoe snel ontstaat eelt bij jou dan Verward


dank je wel voor je reactie
ik begrijp dat heel veel mensen hier erg vreemd en misschien zelfs kwaad tegen aankijken, maar het is gewoon zo onterecht
jullie kennen voornamelijk paarden met bloed, maar geen volbloeden, deze zijn totaal anders dan halfbloeden etc. het zijn vreselijk slimme dieren en als hij dus ziet dat een andere dier zo onder werken uitkomt, doet hij het na
die reclame van trek! ? daar zit een van onze paarden in, namelijk Another Flica.
Oh en dat het trainers etc. niet uitmaakt hoe geld binnenkomt is ene grote leugen, tegenwoordig is het totaal niet meer zo, onze trainer heeft de grootste moeite met z'n paarden weg doen, hij kan niet eens een niet presterend vreselijk paard weg doen.
asjeblieft schreeuw niet voordat je weet hoe het gaat in die wereld, tegenover de dressuur en spring sport is het wel degelijk een taaie sport en niet voor de zwakzinnige mensen, maar wij pijnigen niet de paarden onnodig!!!!
we zouden hem best voor het been willen laten wijken, door met linker been flink te drijven zodat hij niet meer zo gaat hangen, maar drijven gaat niet yockey heeft hoog uit z'n hielen tegen het paard en aangezien er een gigantisch geval van balans moet zijn, kan hij niet zomaar gaan porren met z'n hiel aangezien hij dan met paard en al om zou liggen
de zweep gebruik je wanneer hij nodig is, en deze bitschijven werken ook wanneer het nodig is, voor het geval je het niet wist, de meeste renpaarden hebben iets te grote bitten voor het comfort in de jonge paardenmond, deze schijven zouden dus drukken wanneer het bit naar aan kant wordt getrokken zoals in het geval van tinez

wij hebben ook geen mogelijkheid tot dressuur matig rijden, we hebben geen bak waarin ze lopen, alleen de paddock(twee cirkels om elkaar heen) om het dier dus te leren om te wijken gaat niet, schouder binnenwaarts is ook geen optie aangezien je vaak met z'n 6en in de paddock zit, je kan dus niet zomaar je paard midden op de baan laten lopen omdat je hem wil rond rijden.

ik hou hiermee op, de meesten van jullie staan gewoon niet open om deze prachtige sport eens met eigen ogen te zien, de meesten vinden het zielig denken dat het puur gaat om het geld, is dat niet ook zo in de dressuur?, ik raadt jullie allemaal aan om eens op een koersdag langs te komen deze zondag lopen van ons een paar paarden aanschouw hoe mooi het is en paardvriendelijk
ga dus niet uit van iets wat in paarden bladen staat ik raad jullie ook aan om eens te kijken op: www.volbloeds.nl

slotje aub

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-03 17:37

gelukkig zijn er dus ook mensen die het wel eens zijn met me.....ik vind het gewoon niet meer leuk zoals hoe mensen over de rensport denken, alsof we de paarden elke dag helemaal in elkaar timmeren etc. dat doen we gewoon nooit.....ik heb het ook nog nooit gezien

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-03 17:47

daarom, ze zijn helemaal op en top gezond, behalve taquin maar laat logisch zijn dat ze voor ruim 3 maanden lang hele zware koliek had, en dus enorm veel is afgevallen, maar nu staat ze op een wei met stalletje ernaast, voor de komende 4 maanden flink wat spieren erop zetten en lekker laten uitdijen.
ach ja mensne schreeuwen dingen waar niks over weten

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-03 18:43

ja hoor en hij kan met dezelfde snelheid door een kampe scheuren en z'n hoofd normaal houden, nee ik weet echt wel wanneer hij een spelletje speelt met je of wanneer hij echt een probleem heeft ergens mee
en ik noem je geen dressuur muts weet niet waar je dat vandaan hebt

en nog wat....arabieren zijn heel anders dan volbloeds, on vergelijkbaar

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-03 20:59

zijn we ook niet van plan, en zo vreselijk veel koerst hij niet dus echt snel wennen doet hij hopelijk niet
en ik wil niet een soort antwoord, ik wilde weten hoe de dingen werken waar ze van gemaakt zijn etc. vroeg helemaal niks naar eigen meningen kwamen jullie allemaal zelf mee, en nou voor de laatste keer SLOTJEEEEE ik wil hier ene slotje op, ben dit zat blegh

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-03 21:31

dat is waar, maar als je bijna 2 pagina's vol met allemaal reacties krijgt van dit is dierenmishandeling, het beest wordt zo vreselijk veel pijn gedaan etc. is het gewoon niet meer leuk, ik vroeg alleen maar over de schijven zelf niet over eigen meningen....dan is gauw de lol eraf
en dan komen er nog de dingen van, alle renpaarden en dravers worden afgeslacht, en dat kan ik al helemaal niet hebben, want reken maar dat wij daar allemaal vreselijk veel medelijden hebben met dressuur paarden die altijd in de krul moeten lopen en onnatuurlijke houdingen moeten aannemen, kijk ik ben buds nu ook aan het trainen om naar beneden te lopen maar at gewoon omdat hij zwakke rug kreeg en rechts te vast zat, galopeerd rechts ook niet lekker, en dan dressuren we ter behoud van hem zelf, maar zodra hij weer lekker los is wordt hij gewoon weer recreatief over de vlakte geknald.....
maar goed, topic wil ik nou echt een slotje op ook al krijg ik ook af en toe er tussendoor nuttige opmerkingen

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-03 21:44

......voor de derde en laatste keer IK VROEG GVD NIET OVER MENINGEN!!!!!!!!!!! ik vroeg hoe de dingen werkten en van wat voor matteriaal ze waren.....en who asked for your two cents worth, ik heb hier meerdere malen gevraagd om een slotje oftewel kap met reageren....doe dat dan ook!!!!!!!!!

excuses voor m'n reactie, ik kan niet tegen dit soort reacties, die helemaal nergens op slaan

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-03 19:58

laatste wat ik zeg in dit topic:
tinez is wel degelijk een koerspaard, wint geregeld, maar ij is gewoon ene clown, is gek op spelletjes om mensen in de zeik te nemen, hij rent in volle galop z'n box en het kamp in en uit terwijl er niks aan de hand is.
maar bij koersen hij wil niet keihard lopen want dan wordt hij moe, maar zodra je hem voor 5 rondjes laat canteren is het een puppy en is hij meer moe dan 2 rondjes volop
en over die dwang middelen, het is zo, nou zijn er mensen die zeggen dat ze rijden met samenwerking etc. met hun paard, maar denk je nou echt dat een paard het leuk vind om met gewicht op z'n rug te lopen en vage dingen te doen?

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DogWords, miezelke en 105 bezoekers