Voorover vallen op Ainsley?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Voorover vallen op Ainsley?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-03 23:49

Ik heb al een tijdje een slechte houding. Vroeger zat ik echt super rechtop, alleen iets bewegende benen. Die benen zijn een stuk beter, maar ik kieper voorover.

Nou vroeg ik vandaag aan mijn instructrice of we een lesje met name aan mijn houding konden besteden.
Toen kwam zij ermee dat meerdere mensen (waaronder ook zij zelf) ook kieperen op een Ainsley.

Vroeger heb ik een Kieffer gehad en daar was het dezelfde ellende, maar daar weet ik het van dat veel mensen er last van hebben. Toen heb ik dus mijn ainsley gekocht, daar zat ik heerlijk op (eerder had ik ook al een ainsley gehad) en het zadel paste ook nog eens het beste op Magic.

Maar nu zit het dus duidelijk niet zo goed meer. Verder ben ik echt gek op mijn zadel hoor!
Zijn er hier meer mensen die op een ainsley voorover vallen? Niet dat ik aan mijn instructrice twijfel ofzo Lachen

En wat is mij wel aan te raden? Mits het zadel natuurlijk ook op Magic past. Mijn instructrice kwam aan met KN (ben ik niet weg van) en nog een weet niet meer of het nou Prestige of Passier was

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 23:59

Ik heb mijn heerlijk zittende Prestige zadel ingeruild voor een Ainsley. Mijn paard paste het zadel niet meer helaas. Op de Prestige zat ik dus erg voorover en op de Ainsley zit ik nu recht.

Zou het niet kunnen dat je zadel opgevult moet worden????? Verward Door het rijden en het veranderen van je paard, kan je zadel anders gaan liggen. Bekijk je sjabrak eens aan de onderkant of je zadel wel goed aansluit waar hij aan moet sluiten. Je kan ook duidelijk zien waar hij te veel drukt. Daardoor kan je natuurlijk voorover gaan zitten. Het is een idee.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 00:00

Ik heb wel eens gereden op zn ainley, vreselijk, en ik kieperde ook ver voorover. Dat is zowiezo een beetje een afwijking, maar met het zadel wat ik nu heb, een passier, gaat het uitstekent.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-03 00:02

Het zadel ligt zeker weten goed hoor. Je kan als je achter het paard gaat staan erdoorheen kijken.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 00:11

Antoinette schreef:
Het zadel ligt zeker weten goed hoor. Je kan als je achter het paard gaat staan erdoorheen kijken.


Dat bedoel ik dus niet. Ik bedoel de afdruk bekijken op je sjabrak. Daar kan je heel wat uit halen hoe je zadel op je paard zijn rug ligt. De verdeling van de druk. Is het sjabrak viezer aan de voorkant of meer aan de achterkant. Hij moet overal even vies zijn, zeg maar.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-03 00:20

Mag nergens vies zijn ook? Haha!

Volgens zijn de zweetplekken wel aardig gelijk. Het kan natuurlijk wel, ze is geblesseerd geweest meerdere keren. Waardoor haar spieren vaak zijn veranderd.

Rochiril

Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Born

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 00:27

Ik had eerst ook een AInsley, maar daar zat ik zo vast in dat ik rugpijn van kreeg. Heb m uiteindelijk ingeruild voor een Stubben, zit stukken beter. Ik was er ook niet zo tevreden over.

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 01:37

Ik heb een ainsley maar zit eerder achterover dan voorover..Helaas deed ik dat op de KN hiervoor ookal dus ik kan het zadel niet de schuld geven Clown

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 09:12

Ik heb ook een ainsley. Ik zit harstikke rechtop, heb nergens last van. Het is misschien ook afhankelijk wat voor type ainsley je hebt? Ik heb een VZ zadel, ben ff het type kwijt....
Ik heb er dus geen probelemen mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 09:49

Ik heb zelf een erg slechte houding, snif
Ik loop krom, zit krom, fiets krom, probeer dan maar eens recht op een paard te zitten Verward

Dan heb ik ook nog altijd op springzadels gereden, dus dat maakt het plaatje compleet.
Maar sinds ik mijn ainsley heb, zit ik juist rechter.
Het kan nog steeds veel beter, maar het is toch al een beetje een vooruit gang.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 10:02

Ik zit al door mijn nek niet echt helemaal recht in het zadel maar met een Ainsley......... wat een verschrikkelijke zadels zeg. Elke keer als ik in zo'n zadel zit kiep ik idd naar voren en het ergste komt nog: ik heb altijd een kapot gereden kruis na een ritje op zo'n zadel

Je begrijpt dat ik geen Ainsley fan ben Knipoog

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 10:08

één ding is zeker: een zadel kan veel doen aan je zit. (zowel positief als negatief)

denk dat het, ook afhankelijk is van ruiter en van paard.

welk merk broek zit jou het lekkerst? de ene vindt merk x het beste, terwijl een ander daar niets van moet hebben en resoluut voor merk y gaat.

maar het kan natuurlijk wel dat je op een bepaald type zadel, meer naar voor gaat zitten door de bouw van het zadel , terwijl je op een ander zadel er geen problemen mee hebt.

of kruis kapot rijden (auw auw) sommige rijden zich kapot op een ainsley anderen op een stubben,... (om maar een voorbeeld te geven)

misschien moet je je zadel laten opvullen? bontje onder leggen? ... ( ik geef maar enkele aanwijzingen, misschien helpen ze,...)

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 12:50

zo vind ik ainsly en KN vreselijk zitten, terwijl ik in mijn pony tijd alleen maar op KN kon rijden. Heb een tijdje met mijn paard Passier gebruikt, maar daar had ik weer teveel beweging in (hield mijn benen niet stil)
Nu rijd ik op een Hulsebos. Vind ik persoonlijk heerlijk zitten.
Maar Kirsten (Beckers) vind die bv weer vreselijk zitten...
Ellende is altijd als je een nieuw zadel moet inrijden: alles klappert en je beugels zakken altijd wat uit.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 13:10

Als je vanaf de zijkant kijkt als het zadel op je paard ligt. Ligt het diepste punt dan in het midden? Ik denk dat dat bij jou niet het geval is. Dat betekend dus dat het zadel niet goed past op jouw paard. Het paard zelf heeft er misschien weinig last van, maar jij dus wel, waardoor hij er alsnog last van heeft.

Barrie

Berichten: 243
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 15:23

Ik heb mijn Ainleyzadel ingeruild voor een Passier. Ik vond ook dat ik erg weinig vrijheid had in de Ainsley. Je zit met je zwaartepunt erg ver naar voren, bijna recht boven je benen. Dat vond ik niet prettig, in elk geval niet op mijn paard. Ik heb mijn Ainsley wel eens op een ander paard gehad met een beetje holle rug. Op dit paard zat het zadel véél beter. Dus het in inderdaad ook van het paard afhankelijk en natuurlijk van de smaak van de ruiter. Sommige ruiters willen juist een erg diepe en vaste zit en anderen willen juist weer meer vrijheid.
Mijn Passier zit voor mij beter. De zit is wat minder diep en het zwaartepunt ligt iets verder naar achteren. Ik heb er geen spijt van dat ik een ander zadel heb genomen.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-03 18:01

Zo te horen ligt het dus niet aan mij dat ik voorover zit Haha!

Voor zover ik weet ligt het zadel echt nog wel goed. Er is een tijd iemand geweest om zadels te passen. (van hippodam) iemand die er echt verstand van had (of ze klonk gewoon interessant *LOL* ) En die heeft mijn moeder een beetje geleerd hoe ze kijken moet.
Tuurlijk is dit niet helemaal waterdicht. Maar heel erg zal het zadel niet verkeerd liggen. Misschien een beetje Knipoog

Verder ken ik dat kruis openrijden maar al te goed, helaas. Want dat is echt geen pretje

Idd had mijn instructrice het er ook over dat het diepste punt heel ver naar voren zit en het dus logisch is dat ik voorover val. Als ik dat niet wil moet ik weer heel ver achterover gaan zitten.

Nou we laten maar binnenkort een zadelpas service komen. Arme mama.. *LOL* Daar gaan haar spaar centjes.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 18:16

Ach.. je kunt dat zadel vast wel voor een mooi prijsje verkopen. Dat merk is best wel vraag naar. Bij jouw paard ligt het dieptepunt te ver naar voren bij dat zadel, op een ander paard kan hij wel goed liggen. Dat ligt maar net aan de bouw.

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 18:21

Voor iedereen die een Ainsley kwijt wil: IK zoek er een!!! Lachen Lachen Lachen

Doegie Kim

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 21:02

hmm.. ik zal wel weer raar zijn Haha! maar ik heb een ainsley(dressuur) en ik zit juist te veel naar achteren. Verward
terwijl ik vroeger juist te veel naar voren zat altijd! (op manegepaarden)
Toen ik net begon met paardrijden zat ik kaarsrecht *LOL* dus ik heb alles al gehad eigenlijk...

ik vind het wel een fijn zadel, ik vind die diepe zit juist fijn!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-03 21:06

Die diepe zit vind ik ook juist lekker hoor, maar ja..als ik niet eens meer normaal kan zitten!!

Het rare is, mijn zus zit gewoon rechtop. Ik denk dat er ineens iets aan mij verandert is, ik zat ooit ook goed op dit zadel.

Wie weet verkoop ik het binnenkort. Ik weet dat er goede prijzen voor geven worden. Dat weet ik nog van vorige zadels, tenminste hippodam ligt zeer gunstig Haha!

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 23:50

indien niet te duur *LOL* dan zoek ik er eentje!!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-03 12:55

Siko, ik zal je hierover binnenkort even een PB sturen. Lachen

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 15:49

okee, is goed antoinette, ik wacht het af! Knipoog doegie Liefs Kim

celine

Berichten: 225
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 10:54

met ainsley?????????
ik vind dat een super zadel..dan moet je bijna wel recht op zitten..
al hoewel ik wel merk dat als je instuctrice er niet zo op let, je zit wel slechter word..let daar eens op!! echt helpt.. Sigaar

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 18:07

ja ik had het ook me een ainsley, vooral als ik ging draven! Normaal zit ik best wel goed rechtop, maar bij de ainsley val ik ook steeds naar voren... Na een tijdje ging het wel beter, maar soms kieperde ik toch nog voorover...