Hoefijzers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-01 12:06

Hallo allemaal!!
Ik had ff een vraagje, (zoals de meesten hier Haha! )
Kan het link zijn als je een paard met hoefijzers bij een ander paard zet?? (met het oog op trappen, ruig spelen, enz.) En dan natuurlijk zonder kalkoenen en al die andere gevalletjes die je eronder kan frotten he. Lachen


Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-01 12:33

Ja, dat is zo, maar met hoefijzers komt een trap toch wel behoorlijk wat harder aan, lijkt mij. Of zit ik nu wat te baarzelen Verward Een hoef op zich is toch ook al behoorlijk hard. Als Fox voor de kar gaat zou ik hem wel graag eventjes hoefijzertjes onder doen, want als ie helemaal beleerd is (gaat nog wel een tijdje duren) gaan we lekker over de weg, en zijn hoefjes mogen natuurlijk niet te snel slijten. Nou was het zo, dat mijn zus Foxy dan liever niet meer bij haar pony in het weiland wil, met het oog op verwonden. Dusse, stel dat ik met Fox zover ben en over de weg wil, wat kan ik dan het beste doen?? (teveel over de weg is trouwens ook niet goed, maar het gaat om de gedachte) Haha!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Lepeltje op 2001-07-27 12:34 ]</font>

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-01 20:26

Tsja, maar daar zit et em nu juist. Die twee spelen errug ruig, en Foxy wil Oscar nogal eens bij het hooi wegtrappen. Je denkt er in eerste instanie niet aan, maar als ie toch eens raak trapt..... Enne, inderdaad, ijzers aan alleen de voorbenen lijkt mij ook wel wat veiliger. Ze kunnen nog altijd gaan klauwen enzo, maar dat komt zachter aan (vaak) dan een trap. Dusse, ik zie wel. Als het echt noodzakelijk wordt doe ik denk ik aan de voorbenen hoefijzers. Een paar pensionpaarden bij de manege hebben ook hoefijzers, daar gebeurt ook nooit wat mee, (nou ja, nooit Verward ) dus het zal wel meevallen. Veel ongelukjes (of ongelukken) zijn van paarden die in het draad zijn geraakt ofzo. Volgens mij gebeurt het niet zo snel dat een paard met hoefijzers het ander gewond trapt.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-01 20:34

Volgens mij gebeurt het niet zo snel dat een paard met hoefijzers het ander gewond trapt.

Volgens mij kan ik dit zinnetje beter terugnemen Verward

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-01 14:21

Hoi, sorry, ik wist niet dat alleen hoefijzers aan de voorhoeven niet helpen voor de kar?? Gosh, weer wat geleerd. Krijgen voor de kar alle hoeven evenveel te verduren dan?? Ik dacht altijd dat juist de voorhoeven de meeste klappen op moesten vangen. Volgens mij stond in bit 74 (geloof ik) wat over de belasting van de benen, dat was bij quarters zo ongeveer gelijk, maar ik weet niet of dat bij hoeven ook zo is.
Waar woon jij trouwens jantina?? Mag ik misschien niet vragen, ik raak een beetje off topic, maar zou ik graaf ff willen weten. Lips are sealed

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-01 14:26

Volgens mij heb ik dat van de bit fout, maarja. Laat trouens maar, ik heb al in je profiel gekeken. Nu weer ff on- topic; ik zie wel of foxy hoefijzertjes krijgt. Als het echt nodig zou zijn denk ik wel. Ik val nu een beetje vaak in herhaling, ontdek ik zonet. Gaaaap


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Glossy2009 en 138 bezoekers