vrij springen gaat niet....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

vrij springen gaat niet....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-03 21:12

Ik wilde jolly vandaag los laten springen.
Ik had een laag hindernisje neergezet met heel normaal een balkje aan de zijkant zodat ze er *niet* langs kan......
Maar ze bleef dr maar langs crossen.... Ik bleef het maar proberen en ze deed het gewon niet........ Boos! en toen ben ik er ( zonder zadel en met een halstertje en touwTJE) op geklommen en ze deed het zo........ Verward
Ik had al bedacht dat ik de volgende keer een longeerlijn ga pakken en die aan de hindernis vastmaak en hem zelf vast hou ! zo kan ze er niet door... Verward als jullie snappen wat ik bedoel ! Hebben jullie nog opties?
Ik deed het wel in de hele bak dus ze kon zo weg komen......

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 21:20

Ik heb met laine ook een paar keertjes los gesprongen nouja los Tong uitsteken
Aan de longeerlijn dan doe ik aan 1 kant gewoon een hindernis paal en de andere kan emmers of pionen zo kan ik het zo hoog maken als ik zelf wil Lachen.
En kan ze gewoon aan de lijn vast blijven.
(ik doe het trouwens zo omdat ik der niet op kan rijden en ze in de binnenbak niet los mogen Lachen.Maar in de paddock doe ik ook zo Tong uitsteken maar dan soms ook helemaal los..en zon balk der naast Lachen.Dan gaat ze meestal ook wel )

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 21:21

haar vast maken en meerennen en dan laten springen. Vastmaken (hoe ga ik dat nu uitleggen?) het touw doe je door het halster maar je maakt het niet vast je houd het uiteinde vast in de hand waar je het touw in heb. Dan als je vlak voor de hindernis bent dan laat je het uiteinde los en heb je de rest van het touw nog in je hand zodat het paard zonder touw verder gaat.... snap je het nog een beetje

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-03 21:22

Ja ik ga het wel in de longeer bak proberen...maar die is zo hobbelig en klein...dan maar aan de longe!

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 21:44

Ik zou als ik jouw was ook eerst aan de longe proberen! Ik ken namelijk een pony die hee moeilijk doet met springen of je er nou op zit of dat je er nou naast loopt dat maakt niet uit...Ze is gewoon te bang om een balkje met der benen aan te raken.
Ik heb der eerst aan de longe balkjes laten lopen en daarna los laten springen en dat werkt erg goed...vind ik...
succes ermee!!! Lachen

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-03 16:13

dank je ! Maar jolly is ABSOLUUT niet bang voor de balkjes! Ze houd heel erg van springen !! maar ik het aan de longe proberen ! Haha!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 16:29

Ik maak altijd een soort 'fuik' waarin ze terecht komt. Klinkt heel raar Verward , ik probeer het uit te leggen. Ik gebruik de hele bak, dus er zijn veel ontsnappingsmogelijkheden. De hindernis staat niet te veel in het midden en op de hoefslag. Ik zet m dus redelijk bij een bocht neer. In plaats van een balkje zet ik schuin aan de zijkant twee hindernissen neer, een beetje zodat het een sluis ofzo is waarin ze komt. Dan springt Kiara heel makkelijk, er is toch geen ontsnappen meer aan! En wat ook helpt is te beginnen met kruisjes.
Is dit n beetje duidelijk? Verward Anders ga ik wel op zoek naar een foto,dat zegt meer dan1000 woorden heb ik ooit eens gehoord...... Tong uitsteken