Is er al iemand die flair/cair in zijn zadel heeft

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Is er al iemand die flair/cair in zijn zadel heeft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-03 21:27

En zoja, hoe bevalt het? Heb je het al lang? En blijft het goed?
Ik heb er een beetje een vreemde voorstelling bij, kan het ook "lek" raken Verward *LOL*
Ik heb al wat engelse stukken gelezen en wat kortere nederlandse tekstjes gelezen, maar dat is allemaal reclame, dus een rooskleurig beeld.
Moet je dat in de loop der jaren bijvoorbeeld ook opvullen?

Misschien zijn er ook negatieve reacties? En wat betaal je als meerprijs voor zo'n met lucht gevuld nieuw zadel?

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 21:29

Het schijnt erg wennen te zijn in het begin voor zowel ruiter als paard. Waar ik stage ga lopen hebben ze een flair zadel en zijn er ontzettend over te spreken. Heb er zelf (nog) geen ervaring mee, misschien na mn stage wel Haha!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-03 13:35

Ik merk dus wel dat die luchtgevulde kussens nog niet helemaal in zijn ofzo *LOL*
Zou je zo'n zadel willen kopen? Of speel je gewoon op safe met een "normaal" gevuld zadel?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 13:38

Ik vind het helemaal niets,
ik mis het 'contact', het zadel ligt ook echt los van het paard ipv er 'in'.

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 15:10

Ik ben ook wel benieuwd, ik kwam het in een blad tegen, en heb eens op de site gekeken (www.cairpanelsystem.com) en ziet er allemaal wel interessant uit...

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 15:11

De nieuwe Wintecs hebben het toch ook?
Ik ben er nog niet helemaal uit of ik het wat vind.. Lachen

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 15:13

cair zit toch allen in wintecs en in een australisch merk zadels..? (iets met een b) Hoe zit het dan met flair?

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 15:39

wkoekoek schreef:
cair zit toch allen in wintecs en in een australisch merk zadels..? (iets met een b) Hoe zit het dan met flair?


Bates Haha!

Flair kan je in elk zadel in laten bouwen, ipv de opvulling.. volgens mij zit het in geen een zadel standaard.. toch?

Belker

Berichten: 15302
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 21:16

Het zit al in meerdere merkenzadels. Je unt het ook in je huidige zadel laten inbouwen. Katja heeft er een jaar meegereden. Ik heb dat zadel een aantal keer op mijn toenmalige paard gehad. Het rijdt anders. De prijs was toen voor mij te duur.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 21:38

Ik heb het in mijn vhz zadel laten "bouwen".
Ik moet zeggen, het heeft voor en nadelen, het wordt per ruiter/paard combinatie "afgesteld", dus een ander op je paard, of het zadel op een ander paard, en daar gaat het systeem...

Mijn paardje liep wel duidelijk meer ontspannen ermee, dat vind ik een voordeel. Je hebt minder druk punten, ook een voordeel. Maar, zodra je er een sjabrak onder legt, heb je weer meer drukpunten. Eigelijk is het het beste om zonder sjabrak te rijden, om echt voordeel te hebben.

En... de mijne is niet lek, maar een ventiel is wel kapot gegaan, gewoon met normaal gebruik, heb echt niet met het zadel lopen gooien. En, nu kan ik weer niemand in de buurt vinden, van Flair, om het te maken, en opnieuw te vullen, dus weer iemand van ver, wat weer $$$ kost.

Ik vond het een super idee, en theoretisch is het dat waarschijnlijk ook, maar in het praktijk valt het me, helaas, tegen...

Ik zal hem waarschijnlijk in gaan ruilen...

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 21:55

Sjuimpje schreef:
Ik vind het helemaal niets,
ik mis het 'contact', het zadel ligt ook echt los van het paard ipv er 'in'.


Dan was hij niet goed gevuld Haha!
Ik heb dus sinds kort een zadel met het flair systeem, en ik ben er echt supertevreden over, in het begin was het even zoeken om de juiste vulling te krijgen, en inderdaad als hij te hard is opgepompt dan krijg je het gevoel dat het zadel los ligt. Ik merk in ieder geval dat Cas er goed onder loopt, nou is dat natuurlijk makkelijk praten omdat zijn vorige zadel gewoon slecht lag, en dus had hij met een normaal zadel wat goed past ook beter gelopen Haha! , bij toeval kon ik dit zadel kopen en ik ben er tevreden over.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 22:32

Ik krijg zo'n zadel binnekort (hij wordt nu besteld) en met het passen liep Jamy al gelijk losser in de likergalop (tenminsten dat was alles wat IK voelde) terwijl ze die normaal super moeilijk vind. Maar ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan Lachen