Welk GELPAD is het best?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ChristelSla
Berichten: 113
Geregistreerd: 31-10-02
Woonplaats: Zaandijk

Welk GELPAD is het best?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-03 13:13

Ik wil een nieuw GELDPAD kopen voor onder mijn zadel.
Welke is het best? Weten jullie daar sites of onderzoeken ofzo over?
Bedankt

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 17:40

Niet omdat ik een splinternieuwe te koop heb, maar een Action Gelpad is heel goed. kijk voor meer info op www.indrahorse.com

bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 19:15

gelpad is zoizo niet zo goed als iedereen denkt je kan beter een bontje/schapenvacht tussen zadel en dekje doen (kan je speciaal kopen) maar als je er een koopt moet je niet naar het merk kijken maar naar de grote en dikte (te dik is niet goed) en je moet hem gewoon in een dekje met zak stoppen. dat is een dekje met er onder een soort hoes waar hij in kan.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 19:36

Inderdaad, het heeft ook in de Bit gestaan, de beste die uit de bus komt is schapenvacht.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 20:07

Zelf rijd ik met een Action backpad, ik ben er erg tevreden over.

ardonnypony

Berichten: 329
Geregistreerd: 23-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 21:10

ChristelSla schreef:
Ik wil een nieuw GELDPAD kopen voor onder mijn zadel.
Welke is het best? Weten jullie daar sites of onderzoeken ofzo over?
Bedankt


als ik jowu was zou ik in de BIT kijken 1 of 2 nummers geleden hadden ze een test over gelpads en velen bekende merken bleken heel slecht te zijn

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 22:00

bij divoza heb je binnekort weer al die aanbiedingen. 16 t/m 22 april geloof ik? dan hebben ze ook een gelpad in de aanbieding.
die heb ik ook van global geloof ik. in het begin zijn ze niet zo soepel maar na een tijdje zijn ze wel fijn.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 10:46

Ik hou niet van Gelpads, rij al een tijd met een schapenvacht en dat is echt super. In de zomer voert het het vocht af, in de winter blijft het warm en het verdeelt de druk heel erg goed. Nadeel van een gelpad vind ik vooral dat het absoluut geen zweet opneemt of doorlaat. Daarbij komt dat ze inderdaad helemaal niet zo goed zijn als beweerd. Ik zweer bij mijn schaapje. Haha!

Kaunos

Berichten: 711
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 11:02

Tot voor kort heb ik ook een gelpad gebruikt, maar die ging steeds strak om de schoft zitten. Op de equitana heb ik zo'n bontje uit de BIT-test gekocht en dat is echt perfect! Het blijft perfect zitten en ik heb de indruk dat de drukverdeling ook stukken beter is dan met het gelpad. Bovendien is de zweetopname van zo'n bontje ook veel beter dan van een gelpad. Dus mijn advies: kies een bontje. Ze zijn wel iets duurder, maar ook veel fijner.

ChristelSla
Berichten: 113
Geregistreerd: 31-10-02
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-03 15:28

Hallo allemaal.
Bedankt voor de tips.
Ik rijd nu met Action Pad, al jaren eigenlijk, maar wilde eens de mening van anderen en dus misschien een andere kopen.
Ik ga nu kijken voor een schapenvacht, zoals jullie zeiden.
Deze leg je ook tussen het chabrak en zadel?? of op de rug van het paard?
Bedankt

bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 19:29

tussen dek en zadel maar dat wijst zich vanzelf, volgens mij zijn er ook die gewoon onder het zadel kunnen en dan zonder dekje maar dat weet ik niet zeker

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 19:39

Ze horen gewoon tussen het dekje en het zadel.

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 20:43

Zo'n schapenvacht,wat bedoelen jullie daar eigenlijk mee?En voel je als ruiter ook dat dat erop ligt?Of kan je als "schokopvanger" beter een gelpad gebruiken?

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 21:08

Als ruiter merk je er weinig van,je zit alleen een paar cm hoger.

Dit is een foto:
Afbeelding

De onderste is een gewoon bontje,de bovenste is gemaakt om de achterkant van het zadel hoger te leggen.

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 21:20

Je hebt een hele nieuwe super goede ( de bestje ofzo ) het is geen Gel maar iets anders ik loop ff naar boven om het merkje te vinden.....hier: het merk heet : BAY JACKOBSEN als je er in de paarden winkel naar vraagt weten ze het vast wel !
Het is echt en aanrader ! IK heb het zelf ook en het werkt perfect !
Het vangt schokken op en gel die drukt in en de weggedrukte ges gaat *naar de zijkant* en bij deze nieuweuitgevonden drukt het gewoon in en dan geeft het extra steun ! Ik ben er heel blij mee en ik hoop voor je dat je deze kiest Haha! haha

Kaunos

Berichten: 711
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 19:56

Mij is verteld dat je het schapenvachtje zowel onder het zadeldek als tussen het dekje en het zadel kunt leggen, een beetje afhankelijk van de reden waarom je het wil gebruiken.
De vacht neemt namelijk ook erg goed zweet op wat natuurlijk niet werkt als het bontje tussen zadel en dekje ligt. Vandaag heb ik toevallig weer eens zonder bontje gereden omdat hij in de was is geweest en nog niet droog was en Kaunos was nu over zijn hele rug bezweet, terwijl hij de rest van de week onder het bontje eigenlijk helemaal droog was en waar het dekje direct op zijn vel kwam wel nat was.
En het pad wat door JollyHumpy genoemd werd kwam volgens mij ook erg goed uit de BIT-test.

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 22:20

schapenvacht rules!!!