zacht , soepel & stevig touw voor touwhalster ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

zacht , soepel & stevig touw voor touwhalster ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-03 14:19

Waar kan ik toch een mooi stukje touw vandaan halen om een touwhalster voor Rena te knopen ?
Ze moet in de wei een halster om houden jammer genoeg , tja dan wel het liefst iets dat zo min mogelijk stoort natuurlijk Lachen

Dus ik wil een simpel touwhalstertje voor haar knopen , maar kan nergens het touw vinden dat ik zoek , heel zacht (wol-achtig) , maar ook wel sterk genoeg dat het niet meteen knapt mocht ze een rare sprong maken als ze weer naar stal gehaald wordt.

En ook nog soepel genoeg natuurlijk zodat het een beetje goed knoopbaar is *LOL*

EN dan nog graag in een lichtbruin , zand , camel - kleurtje , dus ik ben he-le-maal niet veeleisend Schijnheilig

Waar haal ik dit nou toch ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 14:21

Ik koop het in de botenwinkel bij het haventje. Veel keus! Moet je om schotentouw vragen, dat is lekker zacht!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 17:48

ik koop het ook altijd bij de botenzaak.

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 21:25

Begrijp ik uit je verhaal dat je een touwhalster voor in de wei voro haar wilt maken???
NIET DOEN!! Als ze daar aan vast blijft zitten, dan zijn de gevolgen rampzalig. Ze zijn erg stevig en geven echt niet mee. Een gewoon halster knapt als een paardje vast komt te zitten. Een touwhalster is echt veel te gevaarlijk voor in de wei!!

painthorselover

Berichten: 142
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 22:04

Zeker niet doen, een touwhalster gebruik je voor je training.
Niet oplaten in wei of stal. Let er ook op als je en halster om doet dat deze wel goed past dus niet te ruim.
groetjes

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-03 14:07

De bedoeling is juist een wat lichter en veiliger halster voor haar te maken , juist 1 dat minder sterk is en waar ze totaal geen last van heeft.

Ten eerste dus zodat ze niet gaat lopen schuren tegen vanalles en nog wat waardoor ze dus juist aan iets vast kan blijven zitten , en ten tweede zodat ALS ze toch ergens achter blijft hangen op 1 of andere rare manier ,
dat ze makkelijker uit dat halster knapt.
Ik heb geen enkele behoefte om een touwhalster bij de training te gebruiken , dus het hoeft alleen maar een eventueel zijsprongetje bij het van en naar de wei brengen te kunnen doorstaan.

Ik ben al eerder hier in Brielle naar de botenzaak geweest , hebben heel veel touw maar dan vooral van dat bergbeklimmerstouw zeg maar , en dat is mij veels te stug en stevig , knoopt ook niet echt fijn.

Ik zal eens vragen voor dat schotentouw , nooit van gehoord !
Bedankt voor de tip , kijken of ik hier verder mee kom Lachen

Cemlys

Berichten: 14953
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 19:09

klimtouw is goed denk ik. dat rekt behoorlijk mee als ze er bv hard aan gaan hangen en het is in allerlei diktes en kleuren te krijgen. dat heb ik zelf ook nog gebruikt.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 19:57

Waarom moet ze een halster omhouden dan in de wei?

Touwhalster zou ik inderdaad niet voor in de wei gebruiken, het breek niet als ze vastzit o.i.d. Wil je het toch zou ik denken aan wol als touw ofzo...dat is zacht, redelijk stevig maar knapt wel als ze vast komt te zitten.

Cemlys

Berichten: 14953
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 20:41

wol kan heel erg snijden als ze er aan gaan hangen. ik denk niet dat dat zo'n goed idee is.

Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 22:08

Misschien moet je in een watersportwinkel vragen naar de sterkte per touwsoort. Als ik het goed begrijp moet je haar aan een halstertouw kunnen vervoeren zonder dat het halster breekt als ze gek gaat doen. Dan neem je gewoon het slapste touw wat er is, maar als het je met 2 man lukt om het kapot te trekken dan is het net te slap (ja echt er zit logica in! Verward )
Verder is mijn ervaring met mijn zelfgemaakte touwhalster dat het niet handig is, omdat het uitzichzelf heel makkelijk losgaat (met trainen kan ik het regelmatig controleren en is dat dus niet zo erg), en andere paarden kunnen het knoopje ook heel makkelijk loskrijgen. Maar ten eerste is dat van mij van nogal stug en glad materiaal, en ten tweede zijn er misschien wel betere bevestigingen dan een strikje...

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 16:52

Euh...offtopic...maar als ze echt een halster om moet in de wei zou ik een leren halster kopen. Dit breekt namelijk als er grote druk op komt te staan (bijv. bij vasthangen ofzo...)

jennifer878
Berichten: 902
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 19:15

ik heb dus de zelfde vraag als pmarena ik wil er alleen eentje maken voor fay gewoon voor de sier.

wie weet er wat voor stof er leuk is ? waar van worden de met dehand gemaakte halstyers van gemaakt?

Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 21:19

Hoe doe je dat eigenlijk ? Zo'n halster knopen...
Lijkt me wel leuk om te doen Haha!

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 10:36