Vragen over Ruiterbewijs

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amiro

Berichten: 108
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Driebergen

Vragen over Ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-03 10:15

Hai Haha!
Ik ga over een poosje m'n ruiterbewijs halen (hoop ik Scheve mond ) in zo'n speciaal ruiterbewijsweekend.Ik krijg een pony/paard van daar (kon ik mijn verzorgpony maar mee nemen... ).Maar mijn vraag is aan iemand die al zijn ruiterbewijs heeft gehaald(of iemand die is gezakt)Hoe vonden jullie het, wat moesten jullie allemaal doen en wat was moeilijk en voorla hoeveel mensen haalde het NIET Scheve mond .
doei

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 10:22

Misschien kun je de zoekfunctie eens proberen? Er zijn hier al veel topics over geweest.


Ik heb mijn ruiterbewijs in november (geloof ik) gehaald, en ik vond het supermakkelijk! Had voor de theorie niets geleerd want ik was mijn boek kwijt
De praktijk is ook een eitje!
Als je veel met paarden omgaat en een beetje normaal kunt redeneren is het echt heel simpel om het te halen! Hoeveel mensen er gezakt zijn weet ik niet meer!

(ohja ik had mijn arm/schouder op dat moment vreselijk gekneusd, dus met 1 hand rijden kwam me heeeeeeeeel goed uit Knipoog )

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 18:39

he psst amier weet jij wat de zoekfunktie is ?? Verward Ikkie niet

Lilly97

Berichten: 250
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 22:13

Ik heb mijn ruiterbewijs in juni 2002 gehaald.
Het was makkelijker dan ik had verwacht. De theorie heb ik gewoon doorgelezen. De praktijk bestond bij ons uit galoperen, met 1 hand rijden, zonder beugels rijden, 60 cm springen, wegrijden van en naar de groep en nog een aantal opdrachten.
Bij ons zijn een aantal mensen gezakt, ongeveer 3 a 4. Ze waren gezakt op de theorie.

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 22:39

Met een hand rijden,zonder beugels rijden en zo...bij A-brevet en B-brevet hier in Belgiƫ doen we dat allemaal niet.Bij A-brevet is het gewoon een saai proefje en je moet een paar lage sprongetjes doen.Bij B-brevet is het dan ineens pakken moeilijker.Dan lijkt het net een A6 proefje (ik denk dat dat overeen komt met L-M,weeni helemaal zeker) en moet je 90 springen.Als je geen eigen super-pony hebt is er weinig kans dat je slaagt...Het is gewoon een saaie boel...

Amiro

Berichten: 108
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-03 14:30

oke wel makkelijk dus....BEDANKT ALLEMAAL