Paarden BH; het ene probleem voor het andere...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anouar
Berichten: 52
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Purmerend

Paarden BH; het ene probleem voor het andere...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-03 11:18

Ik heb deze hele winter een paarden-BH gebruikt en inderdaad nagenoeg geen schuurplekken. Wel is er iets anders voor teruggekomen; witte haren! Helaas ben ik daar telaat achter gekomen, want dan was de BH meteen de vuilnisbak in gegaan.
Op de plekken waar de randen van de bh zitten (schoft en rug) zijn door het elastiek twee plekjes met witte haren gekomen, ik baal daar zo van! Ik ben nu weer helemaal bh af en sta open voor suggesties of ik nog iets kan doen aan die witte haren.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 11:35

Die witter haren zijn blijvend.
Is het BH niet te groot of te klein?

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 12:01

Iedereen die zo'n ding heeft moet hem meteen weggooien!!
Wat een rotdingen zeg!
Wij hadden erook een voor ons paard ollie, maar daar hebben we nogal spijt van gehad,
Het ding lubbert ontzettend uit, dus mn moeder had hem al een paar keer weer ingenomen, maar hij werd nog steeds groter. En daardoor kwam de rand van de BH op de schoft te liggen. En ons paard heeft nogal snel last van plekjes, en hij had gelijk een hele lap vel van zn schoft af!
het was gewoon een soort brandplek.
Wij hebben dat ding er gelijk afgegooid, en het is nu weer aan het weggaan, maarja, je krijgt er wel wit haar voor terug, daar kan je helaas niks aan doen.

Ik heb het al van veel meer mensen gehoord, die zo'n ding hadden, dat er of wit haar kwam of dus zelfs een lap vel van de schoft!
Meteen erafhalen en weggooien die dingen!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 19:25

Bettine schreef:
Ik heb het al van veel meer mensen gehoord, die zo'n ding hadden, dat er of wit haar kwam of dus zelfs een lap vel van de schoft!
Meteen erafhalen en weggooien die dingen!


Je hebt twee keuze's: of gewoon een goede deken kopen (want er bestaan dekens die niet schuren alleen ben je dan meer geld kwijt) of gewoon een echte paardenbh kopen!!!! en niet zo'n goedkope neppert bij Divoza

Ik had er een van W'underwear uit amerika, besteld via internet en echt geweldig, ik heb hem verkocht aan iemand anders omdat mijn paard ging groeien en de bh niet meer goed pastte en nu heb ik gewoon een goede deken die niet schuurt. Tja het kost wel wat maar dan zit je niet met de gebakken peren................

Conclusie: je kan beter iets duurder uit zijn maar je bespaard jezelf en je paard heel veel ellende

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 19:43

Hmm.. Ik heb de eerste 2 jaar Navy altijd met goedkope dekens rondgelopen, merkloos. Nooit schuurplekken.. Omdat ze nu dagelijks buitenloopt wou ik dit keer een écht goede, dus een duurdere (alsnog geen Rambo ofzo, een Harry´s Horsje Lachen ). En tadaaa.. Daar kwamen de schuurplekken..

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 19:51

Ik heb d'r voor Den ook een. En heb hem niet iedere dag om omdat ik hier bang voor ben. Hij heeft al wel een grote witte plek van een deken omdat d'r gewoon hier in NL niets in zijn maat bestaat. Heb nu eindelijk m'n Rhino maatje shet binnen en die krijgt hij morgen lekker op. Dan geen ellende meer hoop ik.

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 20:01

volgens mij komen die schuurplekken van dekens die niet goed liggen, ik zelf heb t ook hoor, en ga ook op zoek naar een deken die wel goed ligt... maar is duuuuur......

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 20:20

favorietje schreef:
volgens mij komen die schuurplekken van dekens die niet goed liggen, ik zelf heb t ook hoor, en ga ook op zoek naar een deken die wel goed ligt... maar is duuuuur......


Helemaal mee eens, ik heb dus nu een deken die echt perfect op Nappie zijn rug ligt. Tja het was geen goedkope deken (t'is een Anky winterdeken) maar het resultaat is wel dat Nappie geen schuurplekken meer heeft, terwijl hij echt heel gevoelig is op zijn huid, bij het minste of geringste heeft hij al een kale plek Huilen Maar met deze deken dus niet en mijn W'underwear bh is naar een vriendin gegaan die haar pony heeft er nu veel baat bij

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 20:23

idd ik heb nu een deken van mister ed,die doet t wel goed alleen moet ze in de winter nog 2 andere op en die liggen niet goed helaas waardoor ze van die schuurplekken krijgt!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 20:24

Ik had goede dekens.
Maar Kawa is geen deken sloper, dus heb ik ze al weer een tijdje
en in die tijd is hij breder geworden.
En alleen met de onderdeken krijgt hij schuurplekken.
Dus ik de de echte paarden bh gekocht, van 45 euro, dus geen goedkoop flut ding.
Maar hij had dus ook zijn schoft kapot van het kl*te ding!!!

Dus de dure of goedkope maakt niks uit.
Alleen dat je portomonee veel lichter is! Boos!

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 20:28

ik heb ook een wunderwear uit amerika via een bokkker.

Dit is van een veel betere kwaliteit als die "wielren" kwaliteit bhtjes.

Deze bh zit echt geweldig bij pablo en de kale plekken waren binnen een paar weken verdwenen.
Dus niets weggooiten van die bh's maar gewoon een goeie kopen

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 20:30

Wat houd een paarden bh in ??? Verward

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 20:33

runningkawa schreef:
.
Dus ik de de echte paarden bh gekocht, van 45 euro, dus geen goedkoop flut ding.
Maar hij had dus ook zijn schoft kapot van het kl*te ding!!!

Dus de dure of goedkope maakt niks uit.
Alleen dat je portomonee veel lichter is! Boos!


Sorry hoor maar voor de echte Bh van W'underwear betaal je per maat en begint het vanaf 90 euro per stuk, maar dan heb je wel de echte en heb je dus geen gedonder. Die jij hebt gekocht is dus zonde van je geld....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 20:36

idd weggegooid geld, maar wel de duurste in de paardensport zaak.
Want er waren ook nog goedkopere en die had ik juist al niet gekocht omdat ik een fatsoenlijke wilde, grrr.

En wunderwear hadden ze daar dus niet.

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 21:03

Wat voor iets is dat ding eigenlijk?Ik heb er nog nooit van gehoort...

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 22:02

ik dus ook niet......... Verward

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 09:41

Die witte haren kunnen nog wel wegtrekken hoor. Mijn pony heeft ook weleens witte haren gehad op zijn rug, waarschijnlijk door een dekje met scherpe naden. Een hele winter zaten ze er, maar ze trokken wel weg.
Ik heb er ook over zitten denken een Bh te kopen, maar ga het toch maar niet doen.
Mijn goedkope dekens schuren normaal niet, maar wel als ik er onderdekens ondergooi.

Anouar
Berichten: 52
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-03 09:52

Weet iemand het Amerikaanse Internetadres voor deze betere BH?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 10:22

Waarom niet gewoon een wollen deken van oren tot staart bij de nek omvouwen in een punt en de punt terugslaan over de rug en dit vastzetten met een singel????? Of ben ik dan te ouderwets?

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 11:23

Voor de mensen die niet weten waar het over gaat:
Afbeelding

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 11:25

O,ja wij noemen dit altijd een homo hempie hahahahahahaha! Ik wist niet eens dat dit te koop is, heb ooit is zelf zoiets gemaakt en toen lachte iedereen mij uit ,vandaar het woord homo hempie!!

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 11:28

ik heb je een pb gestuurd!!

Enne letzia80... die jij laat zien is de goedkope versie... waar ik zelfs problemen mee had.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 11:29

Ach, dat was zou gauw de enige foto die ik kon vinden, het gaat om het idee Knipoog

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 11:32

dat klopt Knipoog

Hebben ze een beetje een idee he.... wat het inhoudt.
Ik vind het een perfect ding...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 11:35

Sorrie hoor. Ik ben mischien wat ouderwets maar echt. Vroegah (hihi) waren die problemen er niet. We proberen ons het zo makkelijk mogelijk te maken met allerlei (ij?) hulpmiddeltjes maar uiteindelijk helpt het allemaal geen reet.