paardenverzekering?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

paardenverzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-03 20:04

weer een vraagje van paardenmama in spe Vork ik ben even gaan zoeken naar een goede en voordelige paardenverzekering.. zie door de bomen het bos niet meer..... wie heeft tips .zoals waar juist WEL of NIET voor verzekeren, en bij wie? Frusty

demmie

Berichten: 131
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 00:35

ik zit (tenminste mijn paard) bij amev hippo. tot nu toe heb ik zeker geen klachten behalve dat ze dingen als homeopatische middelen niet vergoeden die je gewoon bij de dierenarts vandaan hebt.

groetjes demelza

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 10:40

Ik heb besloten niet te verzekeren omdat ik de premie over het algemeen belachelijk duur vind en lang niet alles vergoed word. Bij bv. een koliekoperatie zou ik 300 euro eigen risico hebben en daarna werd er vergoed tot een bedrag van maximaal ong. 1600 euro. Nou, ik heb in september dus bij Jump zo'n operatie moeten laten doen en ik ben in totaal zo'n 4000 euro kwijt geweest. Daar zou de verzekering dus (waar ik Jump sowieso niet kon laten verzekeren tegen koliek vanwege zijn luchtzuigen) minder dan de helft van hebben uitbetaald. Dat samen met de hoge premie had me dus weinig voordeel opgeleverd. Bovendien stellen ze hele vage voorwaarden over wanneer je een paard nou wel en wanneer niet mag laten behandelen.

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 11:14

Ik zit bij de EFO, na lang overwegen. In hun voorwaarden staat volgens mij (zou het na moeten kijken) helemaal niets over een maximaal bedrag dat ze uit zouden keren of niet, alleen een 20% eigen risico. Ik had ook het idee dat ze bij de EFO ook de belangen van het -paard- voorop stellen en bij de AMEV had ik toch meer het idee dat ze eigenlijk meer het idee hebben dat een paardenverzekering net zoiets is als een autoverzekering. Bovendien gooit de AMEV paarden op oudere leeftijd de verzekering uit en EFO niet en dat was voor mij eigenlijk de doorslag.

Overigens heb ik over de AMEV ook goede dingen gehoord hoor, maar ikzelf heb uiteindelijk voor de EFO gekozen. De tarieven zijn ongeveer gelijk, alleen iets anders verdeeld.

Overigens heeft mijn paard in het eerste jaar dat ik hem heb ongeveer zo'n 1000 euro aan dierenarts rekeningen bij elkaar weten te sprokkelen. Natuurlijk was hij toen ook nog niet verzekerd Knipoog

Ik heb zelf het gevoel dat, nu ik verzekerd ben, ik sneller de dierenarts zal bellen in twijfelgevallen dan hiervoor en dat vind ik eigenlijk wel een rustig gevoel.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 12:05

het is even een klus, maar toch aan te raden:

zet op papier wat je graag verzekerd zou willen hebben en informeer bij de paardenverzekeraars wat hun voorwaarden zijn. Het kan nog wel eens verschillen, ook qua prijs en dekking.
Succes ermee!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 13:17

Ik zit bij de Hippo Amev, dat ze paarden op oudere leeftijd uit de verzekering gooien is mij niets van bekend maar het schijnt dat de regels voor nieuwe verzekeringen zijn gewijzigd. Heb ik dus geen last van want ik heb Kevin daar al 7 jaar verzekert.
Mijn vorige paard had ik niet verzekerd en die heeft mij in 9 maanden tijd 8000gulden aan DA en kliniek rekeningen gekost, toen ik Kevin kocht dus direkt in de verzekering gegooid en gelukkig maar want ook hij heeft in 1 jaar tijd een leuke som geld gekost, nl. 6000gulden, blij dat ik hem verzekerd had!
Ik heb met de Hippo Amev dus tot nu toe nog geen problemen gehad, ook homeopatische middellen heb ik vergoed gekregen maar dan wel via een homeopaat die ook reguliere DA is, via een gewone homeopaat vergoeden ze dat niet. Misschien zijn de regels wel heel erg gewijzigd hoor, heb er wel het een en ander over gehoord maar ik heb nu al een paar jaar niets meer geclaimd, niet meer nodig gehad (gelukkig maar) dus i.m.o is de Hippo Amev goed genoeg.

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 13:40

Mischien inderdaad gewijzigd... maar het staat wel degelijk op hun site:

http://www.amev.nl/producten/particulie ... ijnen.html

Even met een quote-je voor de mensen die geen zin hebben om te klikken:

"Het afsluiten van een verzekering is mogelijk voor paarden en pony's tot de 16 jarige leeftijd. De verzekering van uw paard / pony eindigt in het jaar waarin uw paard / pony de 17 jarige leeftijd bereikt"

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 16:39

Oeps! nou, ik ga mijn polis er eens op nakijken, vind ik in ieder geval een ontzettende stomme regel! Ik heb dan nog wel 5 jaar te gaan met Kevje maar toch, blijft belachelijk, ik hoop dat het er bij mij niet in staat.....

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 17:09

Wij zitten met alle paarden bij de AMEV HIPPO.

Super goede verzekering!!!
Mijn paard werd ziek en is gestorven en ik kreeg werkelijk alles binnen no-time vergoed wat vergoed zou worden. Ik heb er absoluut geen negatief woord voor.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 12:34

ik zit bij Oldeboorn. Kost niet veel maar dekking is dan ook niet voor de kleine ziektekosten. Alleen de grote, zoals koliek e.d. en levensverzekering.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 12:38

Verzekeren is indekken van jou risico. Hou er rekening mee dat de verzekeringsmaatschappij ook wil verdienen. Zelf heb ik zeker vorig jaar veel profijt gehad dat Pablo volledig is verzekerd en dik mijn geld terugverdient. Het is inderdaad zo dat er een maximum zit aan de uitkering. Verschilt per maatschappij hoeveel, maar meestal maximaal het verzekerde bedrag. Er zit ook meestal een maximum leefdtijdgrens aan verbonden.
Mijn eerste paard had ik niet volledig verzekerd en daar achteraf spijt van terwijl ik dat destijds bewust voor had gekozen.

Let wel, goedkope verzekeringen betalen dus slecht uit!!!!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 12:46

Als je bij de zoekfunctie kijkt, zul je zien dat hierover al een hoop topics zijn geweest. Daar staan vast en zeker ook een hoop reacties bij waar je iets aan zult hebben. Succes.