doorrijden, kamferspiritus

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

doorrijden, kamferspiritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 21:53

heeft iemand ervaring met kamferspiritus?

hardlopers en wandelaars gebruiken het ter voorkoming van blaren.
Ik las ook ergens dat het helpt bij mensen die bedlegerig zijn en zich anders doorliggen.

Maar zou het ook werken voor als je je doorrijd op het naadje van je onderbroek?

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 22:00

Ik heb hier nog nooit van gehoord, wel weet ik dat kamferspiritus ongedierte weg houd.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 22:02

Door kamferspiritus word je huid wat dikker waardoor je minder makkelijk blaren e.d. krijgt. In theorie zou het denk ik dus ook wel kunnen helpen tegen doorrijden op naadjes. Maar ik denk dat een andere onderbroek effectiever is Haha!

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 22:03

ik ken net gevoel ja..... is echt niet fijn! dan krijg je toch een soort scheurtje niet waar?
mmm ik heb geen idee hoe je voorkomt ik zelf smeer er een dikke zalf op dan glijd het wat makkelijker of ik doe zo'n pijpjes broekje aan, helpt wel!
mm ben blij dat ik niet de enige ben die dat dus heeft was al bang dat t iets anders was.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 22:06

ik heb al sloggies met van die pijpen tot aan bijna mijn knieen
maar die zijn erg dun en je raad het al, die onderbroeken rij ik binnen de korste keren ook door
Misschien dat ik eens een ander merk moet proberen.
tips?

In de tijd dat ik veel meer paarden per dag reed had ik er nooit last van Verward

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 22:10

Sinds ik weer intensief aan het rijden geslagen ben (een jaar of 3 nu) hangen de strings en sjieke broekjes in de wilgen Bloos Haha! en ben ik aan de omabroeken gegaan. Gelukkig heb ik me nog maar 1x doorgereden, je raadt het al: verkeerde box aan...
Het fijnst zijn gewone katoenen broeken, die irriteren en zweten het minst.

Wat een onderwerp om het zo over te hebben *lol*

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 22:12

Tjee... Als je ook je onderbroeken aan gort rijdt is het wel heel ernstig!
Ik lig nu ook weer fijn open, maar dat kwam omdat ik het wel grappig vond om zonder zadel een uur over de hei te gaan stappen. Niet slim

Misschien dat je zit net wat meer bevestigd was toen je meer paarden reed en je nu een fractie onrustiger zit, net genoeg om open te liggen? (ik roep ook maar wat hoor!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 22:18

om eerlijk te zijn verwacht ik eerder andersom

ik ga nu meer dieper zitten dan toen, denk ik
en ik heb nu een dressuurzadel, toen alleen een spring.
Ik reed toen ook meer licht.
Dus dat zal het eerder zijn.

Maar die sloggies zijn heel erg netjes dun, dus vlug stuk. (bij mij dan)

Iemand ervaring met de echte paardrij onderbroeken met lange pijpen?

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 00:11

Op mijn Kieffer reed ik me altijd door, met mijn Hercross zadel heb ik nergens meer last van!
En ik heb ook alle soorten onderbroeken en smeerseltjes uitgeprobeerd!

Wat je ook nog kan proberen: zo'n gelpad voor OP je zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 00:53

Running, kampferspiritus prikt volgens mij wel heel erg als je huid heel erg gevoelig is. Wat ondergoed betreft, er zijn bij de hema vaak wel moddeletjes te vinden die weinig of geen naad hebben (persoonlijk onderzoek heeft dat uitgewezen Haha!), ik heb ook nog een van After Eden die helemaal geen naden heeft, alleen aan de zijkant en die is van een of ander modern stofje, ideaal ding a somma 15 euro.
Stil zitten heeft er wel iets mee te maken, hoe stiller je zit hoe minder wrijving je hebt denk ik. Want je schuift misschien iets met je zit Verward. Afgezien daarvan kan het ook nog aan je zadel liggen, ik heb bijvoorbeeld bijzonder slechte ervaringen met stubben, toen had ik echt een probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 14:44

het ligt geloof ik ook al aan de rijbroek die ik heb.
Ik heb een paar goedkope van van divoza, de mondoni africa.
en ik heb het idee dat ik het dan ook erger maak.

Het kan idd ook aan mijn zadel liggen, want sinds ik dat heb, heb het wel.
Het is een ainsley.
Maar het kan ook zijn dat ik nu fanatieker doorzit als eerst.

En zo'n gel ding erop
dat mag bij wedsrijden niet, of word daar niet zo op gelet?

Maar ik zal de hema eens gaan bezoeken Lachen
Maar de sloggis hoef ik iig niet meer.

Allemaal bedankt

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 14:48

Geen onderbroek aan heb ik wel eens van andere gehoord. Zelf vind ik dat niets, dan rij ik me aan de naden van het leren zitvlak open denk ik(heb het nog niet uitgeprobeerd).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 14:51

laat dan net m'n gulp wat naar beneden glijden *LOL*

Om eerlijk te zijn lijkt me dat ook niet zo'n fijn idee, ik ben dan ook bang voor de naden van mijn broek.

En mijn rijbroek gaat niet elke dag in de was, dan ben ik dat wel verplicht.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 14:55

Kamfer werkt op de doorbloeding, dus kan wel degelijk werken ter voorkoming van, maar niet ter genezing van dit soort plekken. Het is vrij heftig spul. Voor de genezing zou je ook gewoon groene leem(ja paardenmiddel) kunnen gebruiken, en daarna tea tree, dit werkt ook gelijk ontsmettend!! Goh ik leer nog wel wat op school!!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 17:30

Ik rijd per week al gauw zo´n 100 km, en ook ik rijd me nog steeds door. Heb een zadel met gel ín het zitvlak, en zelfs dan.. AU..

Een string helpt tegen de naadjes, maar dan moet je inderdaad een dikkere/fijnere rijbroek hebben. En, als je altijd met seatsaver of zadelbontje rijd, kan dat halve uurtje Dressuurproef zonder toch geen kwaad?

suusje78
Berichten: 36
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 19:32

groene leem heb je tegenwoordig ook van chi maar dit werkt alleen huidzuiverend dus zou ik niet echt aanbevelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 19:34

Praktijk werkt het heel goed, wij raadde het ruiters die zich doorreden in de les altijd aan, en het werkt super.

Ook bij paarden die singelwondjes krijgen smeer ik het er altijd op. Laat het bij de apotheek met een zalfje in een tube vermengen met 5% kampferspiritus erin.