wanneer boett deken aandoen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 21:12

Ganna schreef:
De deken kan in alle weerstypen op, maar vergeet niet dat als het veel en lang regent je paardje niet meer opdroogt. Ik doe er dan een regendekn onder. Een paardje kan best tegen een natte vacht, maar als je de boett er oplegt, dan wordt de vacht veel natter (eh hoe zeg ik dat? omdat de deken eropligt kan er geen lucht bij etc, en dus word de vacht nat tot op de huid, wat niet gebeurd als er geen deken op ligt)
Dus eh wel een regendeken er onder doen als het veel regent!

Dat is niet helemaal waar. Als je het hebt over een zomerse regenbui.....dan moet je na die bui de boettdeken maar eens optillen, grote kans dat je paard nog droog is. Het materiaal van de boettdeken droogt binnen de kortste keren weer op. Dus zomers is het geen probleem.

In de herftst toen het natter en kouder werd heb ik er ook een regendeken overheen gelegd.

strak óf kittig htg-kersje :? _O-

:# Z1+1 :#


Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 08:26

Ganna schreef:
Had er wel bij gezet "als het veel en lang regent"...

Het was ook niet aanvallend bedoeld, maar meer als aanvulling op jouw verhaal Knipoog

strak óf kittig htg-kersje :? _O-

:# Z1+1 :#


Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 08:30

Ilindra schreef:
Nog even een vraagje:
Is zo´n deken een beetje sloop-proof, ook als er meerdere paarden in het land lopen?

De deken is heel sterk, maar reken er maar op dat er een paar keer per jaar een flinke scheur in zit (tenminste bij mijn pony wel Knipoog ). De stof rafelt niet, en je kan het gemakkelijk zelf repareren. Bij de deken krijg je ook nog een bundeltje met reststoffen, zodat je gaatjes kunt repareren.

strak óf kittig htg-kersje :? _O-

:# Z1+1 :#


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, herous en 38 bezoekers