schot in trailer of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

schot in trailer of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-03 14:51

13 april gaat Jamaica dus mee op een buitenrit. Hiervoor leen in een trailer van de stalhouder, omdat de bodem van mijn eigen trailer slecht is. Gister vroeg hij of het schot er in moest ja of nee. Het gaat om een 1.5 of 2 paards trailer, Jamaica staat er alleen in (139 schoft).
Wat is wijsheid?

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 14:52

Ik zou het dan wel doen omdat je pony minder heen en weer kan bewegen.
Hij staat dan stiller in de trailer!

Welke trailer gebruikte je eerst altijd dan om je pony te vervoeren??

Groetjes: Corina

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 14:53

eruit en met 2 touwen vastknuppen.
zeker in een 1,5 paards trailer zou ik geen schot neerzetten.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 14:53

jah idd heeft ze wat meer steun

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 14:58

Ik zou er juist geen schot in doen. Dan kan het paard namelijk wat wijder staan en dan heeft ze op die manier meer steun. Met een schot bestaat de kans dat ze gaat hangen, en dat kan zowel haar als de trailer uit balans brengen (daar heb je geen last van als er twee paarden op de trailer staan, maar bij eentje met een schot dus wel). Ik ken veel mensen die bij één paard het schot aan de achterkant wat opzij zetten, zodat het paard ook dan wat wijder kan staan.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-03 14:58

maar, als ze er maar alleen in staat, en ze staat met schot, dan is het gewicht toch allemaal aan 1 kant van de trailer lijkt me?
Normaal (mijn eigen trailer dus) gaat ze in een pony trailer

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 15:05

ehhh, sinds wanneer zit er in een 1,5 paards trailer een schot???
zorg er wel voor dat als je met de 2-paards gaat, dat ze zichtzelf niet kan omdraaien.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 15:05

stef schreef:
maar, als ze er maar alleen in staat, en ze staat met schot, dan is het gewicht toch allemaal aan 1 kant van de trailer lijkt me?
Normaal (mijn eigen trailer dus) gaat ze in een pony trailer


Imker staat gewoon in een tweepaardstrailer mét schot en dan aan de linkerkant (als je er vanachter opkijkt). Als je Jamai in een anderhalf meeneemt zou ik er niets tussen doen, met de tweepaards, zou ik er gewoon het schot tussenlaten.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 15:06

lieke2 schreef:
ehhh, sinds wanneer zit er in een 1,5 paards trailer een schot???


Kan hoor, had onze vorige trailer ook (Ifor Williams, 1.35 breed, geschikt voor 2 pony's of 1 paard). Alleen zat het schot er al niet meer in toen wij 'm kochten, maar ze bestaan dus wel.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 15:12

Het gaat hier om een pony van 1.39 m hoog.

In een 2 paardstrailer zou ik zeker een schot ertussen plaatsen.
Bij een 1 1/2 paards trailer niet.

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 15:23

Ik zou er een schot in doen. Ilonk komt wit van het schuim en wild van de stress uit de trailer als er geen schot in staat, of als ze in een 1 1/2 paarrds staat. In een 2 paards, geen spatje zweet en pony heel relaxed, zelfs na een rit van 4 uur met de trailer.
Ik zou er dus een schot in doen, vaak vinden ze het prettig om in geklemd te staan. Ga maar eens met de bus (in de stad) en dan staan zonder je vast te houden, niet leuk en erg vermoeiend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 17:15

Is per paard totaal verschillend of ze de steun van een schot willen ja of nee. Die van mij staat altijd stevig op haar dikke pootjes, voor haar maakt het niet uit. Leonardo zoekt echter regelmatig steun en wil dus wel "opgesloten" staan.

Gewicht aan 1 kant maakt niet uit, maar zet dan altijd het paard achter de bestuurder, dus links in de trailer. Is uit veiligheidsoverwegingen. De snelweg loopt nl. altijd iets af naar rechts, en je houdt meer controle als je met je rechterband onverhoopt in de berm belandt.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 17:33

Ik zou in een hele ruime 1,5 prds trailer of 2 prds trailer met een pony wel een schot in zetten. Je moet het gewoon uit proberen, wel goede bescherming omdoen voor het geval het toch mis gaat. Ik heb wel eens meegemaakt dat een pony is gevallen in een te ruime trailer.