Waar op het strand rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Christina
Berichten: 262
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Chaam

Waar op het strand rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-03 09:45

Nu ik eindelijk mijn paard makkelijk in de trailer krijg, wil ik graag eens op het strand gaan rijden. Wie weet waar je fijn kunt rijden en ook je trailer kunt parkeren. Ik woon vlak bij Breda, dus Zeeland of Zuid-Holland is het makkelijkst.

Groetjes,

Christina

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 09:48

Ik woon zelf in Zeeland. Als ik lang naar het strand ga pak ik Renesse of Burgh Haamstede. (Let wel op dat je daar in het toeristenseizoen niet het strand op mag, of tussen bepaalde tijden.)
Als ik dichterbij huis wil gaan we naar het strand bij het Grevelingen. Is niet zo'n groot strand, maar je kan er leuk rijden. Moet wel eb zijn, anders heb je erg weinig strand!

Autostrand in Oostvoorne kwam ik ook vaak. Dat was toen het hele jaar door open voor paarden. Weet niet of dat nog zo is.
Het is allemaal wel een stukje rijden.......

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 11:24

ik woon in zuid holland...
Je kan heel goed rijden p het strand van kijkduin, daar kan je heel goed parkeren en is ook niet zo druk!
ook meyendaal is bekend als een echt paardvriendelijk strand!!

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 11:24

Oh ja volgens mij mag je daar allemaal maar tot mei... maar helemaal zeker weet ik dat niet!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 12:01

Ik sta vlak bij Meyendel (Wassenaar), het is erg mooi daar. Ik ben er helaas nog niet wezen rijden, aangezien ik dat paardje nog maar net rijd.
Volgens mij mag je vanaf 1 mei niet op het strand tussen 7 uur 's ochtends en 7 uur 's avonds.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 12:15

Kijkduin is idd een goed strand. Je hebt een grote (gratis) parkeerplaats en rijd vanaf daar zo de duinen in en binnen 5 min ben je op t strand! En daar is t meestal niet zo druk dus kan je lekker rijden!

Marije_jiplover

Berichten: 25333
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 12:18

Buitenzorg schreef:
Autostrand in Oostvoorne kwam ik ook vaak. Dat was toen het hele jaar door open voor paarden. Weet niet of dat nog zo is.
Het is allemaal wel een stukje rijden.......


Ik rijdt altijd op het autostrand in Oostvoorne, maar als het goed is, is het binnenkort geen autostrand meer, maar gewoon strand. Je mag daar het hele jaar door met paarden rijden, je hebt alleen wel een (dag)vergunning voor nodig is, die te krijgen is bij het recreatieschap, als ik het goed heb. Dagkaarten voor het duingebied en het strand zijn iig op onze mange (Tinte) ook verkrijgbaar.
Nu kun je nog met je auto het strand oprijden en ter plekke je paard uitladen en het strand oprijden of een stuk de duinen ingaan. Over het strand kun je tot aan Rockanje doorrijden, daar waar het badstrand begint mag je in de zomer geloof ik alleen na 20.00 uur rijden, maar je kunt voor het badstrnad begint de duinen in.
Als het strand wordt afgesloten voor auto's, kun je er wel voor parkeren en dan alsnog lekker op het strand rijden.
Er liggen ook nog plannen voor een ruiterp achter/door de duinen van Oostvoorne naar Rockanje, want nu rijdt je langs fietspaden terug of dezelfde weg terug over het strand.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 13:03

Ja, als je naat het strand wilt ben je in Zeeland aan het goede adres, bv. van Dishoek naar Zoutelande (walcheren) rijden en door het bos terug maar hier geld ook: tot 1 mei.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30648
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 20:24

Ik ben pas in Katwijk geweest, daar kan je vanaf de parkeerplaats gelijk het strand op.
Waarschijnlijk binnenkort naar Meyendal, daar ben ik vorig jaar ook geweest. Is heel mooi, we rijden daar altijd eerst een stukje door de duinen.