Nieuwe stalling. Hoe gaan we de zaken regelen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-01 12:20

Lieve bokkers,
M.i.v 1 september komt Sib op stal te staan bij goede kennissen van ons. De mensen waar Sib komt te staan zijn géén stalhouders of bedrijf, ik mag tegen een kleine vergoeding gebruik maken van hun weiland en stal, maar hooi/voer etc. moet ik zelf verzorgen. Omdat we vooral ook goede kennissen willen blijven, willen we wat dingen op papier gaan zetten om "gezeur/ruzie/etc." -mocht zich een probleem/ongeval voordoen- te voorkomen. Gewoon een contractje maken en beide partijen laten tekenen? Iemand ervaring met hoe we dat het best aan kunnen pakken?

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 12:43

Zet gewoon allebei dingen op papier die jullie graag willen of juist niet en bespreek dat met elkaar. Zet dan alles op papier en maak er een contract van. Goed dat je dit van te voren bedenkt, want het zou vervelend als je na 3 maanden weer weg moest.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 17:13

Ik denk dat dit best goed zal gaan hoor.
Met een aantal 'regels' voor beide partijen op papier, en dan de handtekeningen eronder, kun je een hoop moeilijkheden voorkomen.
Dingen die voor jou logisch lijken, zoals wie wat betaalt bij beschadiging etc., toch maar even op papier zetten.
Ook bespreken/ op papier zetten wat je van elkaar verwacht, dat er nooit iemand later zegt: dat heb je me nooit verteld/gevraagd.
Veel geluk bij je nieuwe stal, geniet ze!