deken sloper

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paars

deken sloper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 22:27

Misschien niet helemaal medisch, maar toch. Mijn 4 jarige "eet" de dekens van haar stalmaatje. Hij heeft er deze winter al 4 versleten, de 24 jarige merrie vind al zijn aandacht alleen maar héérlijk, de andere 2 paarden (waaronder zijn moeder) laat hij met rust, hij probeert ze te plagen, maar ze lopen weg of hupsen met de kont en dan houdt ie op. Zijn kameraadje (als veulen liep al helemaal met haar te slijmen) vind alles goed wat hij doet. Staartbijten, halster afdoen en dekens bijten. Nu is hij aan het tandenwisselen geweest dat speelt misschien ook mee. We hebben al hout in de paddock gelegd waar hij de bast lekker af kan knabbelen, maar hij blijft in haar deken happen. Heb al cribox geprobeerd en "antibijt" (witte spuitbus blauw etiket). Heb nu een Renco deken voor de merrie besteld, maar ik hoorde dat er een product was uit de varkensindustrie waardoor ze echt van dekens afblijven. Misschien heeft iemand nog andere paardveilige tips? Ik ben anders bang dat ik hem volgende winter moet gaan muilkorven en dat vind ik vreselijk. Maar zoveel winterdekens moeten kopen is echt te duur! Heb ze nu steeds via internet gekocht, maar het loopt wel aardig op. Vandaar nu maar een investering in een nieuwe Renco deken, die zijn zeer stevig heb ik me laten vertellen. Iemand tips! Héél graag!!!!

Tieme

Re: deken sloper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 22:45

P.B.H-spray erop spuiten. dan blijft hij er echt wel vanaf. Het is spul in een spuitbus wat gebruikt wordt tegen veren pikken bij kippen en staartbijten bij varkens. het stinkt echt verschrikkelijk. ik vindt het naar een combinatie van mest en as van sigaretten ruiken.

wat ook wel helpt is midalgan. dat is spierverwarmend spul voor mensen. het ruikt heel sterk en als je paard dat in z'n mond krijgt, dan krijgt hij even een brandend gevoel in z'n mond. (net als bij de cribbox).
ook dit spul is helemaal veilig voor paarden. ik heb dit gekregen op aanraden van de dierenarts. de producent van midalgan maakt ook diergeneesmiddelen en adviseert ook dit spul hiervoor te gebruiken.

maar het meeste effect heeft echt die P.B.H. spray.

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 22:47

ja, en dat stinkt gigantisch, volgens mij was de voorloper ervan, hertzenolie, zeker weten dat hij er dan vanaf blijft,
succes

phb spray dan

paars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 22:51

Thanks!!! P.B.H. spray....waar koop ik dat? In de paardensport zaak of bij een welkoop-achtige winkel? Weten jullie waar die afkorting voor staat?

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 23:05

ik geloof zowie zo bij een paardensportzaak, en nee, ik weet niet waar pbh voor staat, maar als je de welkoop even belt, kunnen ze het je zo zeggen (en welkoop is vaak goedkoper)

succes

Tanja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 08:15

liannes schreef:
ja, en dat stinkt gigantisch, volgens mij was de voorloper ervan, hertzenolie, zeker weten dat hij er dan vanaf blijft,
succes

phb spray dan

Ik denk dat je hertshoornolie bedoeld? dat zit namelijk ook gewoon in PBH spray.

PBH spray is voor zo ver ik weet uit de handel, geen idee waarom maar er is nu hertshoornspray verkrijgbaar.
Kijk anders even op www.allesvoormijnpaard.nl in de kolom rechts staat hertshoornspray.
Je kan daar gewoon bestellen dan leveren ze het af bij de dichtstbijzijnde aangesloten winkel, je betaald geen verzendkosten.

Anoniem

Re: deken sloper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 00:06