Mag iemand zomaar les geven ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Mag iemand zomaar les geven ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-03 10:23

Bij mijn buren verderop is een soort kleine manege aan het ontstaan. Vooral in het weekend is het een komen en gaan van kleine kinderen die komen pony rijden. Wat ik me altijd af vraag is of dat zomaar mag. Ik neem toch aan dat niet iedereen spontaan een manege achtig iets mag beginnen. Wat gebeurd er als zo’n kindje van een pony af valt en zich ernstig bezeerd, wie is er dan verantwoordelijk? En hoe zit het met verzekeringen ?
Ik weet ook eigenlijk niet of ze er de papieren voor heeft om les te geven, ik geloof dat ze wel een opleiding tot paardenhouderij doet.



Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-03 10:33

Ik vind het een naar idee dat iedereen zomaar mag lesgeven.
Ik heb ook wel eens een situatie gezien van iemand die een bak achter een soort rijtjeshuis heeft, het hek is van die roestige betonmatten. Getver je moet er toch niet aan denken dat je kind daarop te vallen komt.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-03 10:54

Neemt een verzekering iemand zonder papieren dan zomaar in dekking ?
Ik vraag me dan toch af waarom er opleidingen zijn als iedereeen zomaar kan les geven. Ik denk wel dat iemand die de opleiding doet en er dus al jaren mee bezig is om zoiets te gaan beginnen veel doordachter een manege zal gaan beginnen.
Laatst bijgewerkt door Letsdunit op 18-03-03 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 130 bezoekers