Wat voor naam nu te bedenken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mutzje
Berichten: 400
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Wat voor naam nu te bedenken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-03 17:34

Hallo iedereentjes =)

Ik dacht ik kom het hier maar eens vragen, want ik kan maar geen naam bedenken voor het pasgeboren veulentje van mn verzorgpony Verward

Eerst even de hoe en wat:

Ik verzorg een palomino welsh en nog een vosje dat best wat weg heeft van een new forest pony. Ik verzorg ze pas een half jaar wat dus nog niet zo lang is. Ik ben ze begonnen met die palomino te verzorgen omdat die echt veelste dik was omdat ze blijkbaar heel de zomer bijna niet gereden was.. dus ging ik aan het werk om dr af te laten vallen. Dit lukte ook aardig, de vetkwabben gingen al weg maar ze hield nog wel een dikke buik. Dit was bij mijn vorige verzorg fjord ook.. dus ik dacht er verder niet echt over na.

Totdat ik gisteren (zondag) op stal kwam en er ineens een veulen bij de palomino stond Dit was dus wel even een grote verrassing en er is ook een kans dat mn andere verzorgpony dus ook drachtig is.. want het lijkt wel zo te zijn. Nu komt het beetje idiote: blijkbaar is de vader van het veulen (en misschien wel 2 dus) een ezel te zijn! Tenminste dit is de enigste verklaring die de eigenaar kan bedenken omdat ie ze nooit heeft laten dekken en er alleen nog maar een ezel die te logeren was bij heeft gestaan. Dit is niet zeker maar het veulen heeft er ook wel wat van weg.

Na dit hele verhaal komt nu dus mijn vraag neer op:
dat ik geen naam kan bedenken voor dit veulen, of als de vader echt een ezel is dit muildier. Het is een hengstje met een caramel kleur.. als het aan de eigenaar ligt dan heettie gewoon Ior. Van winnie de poe.. Dit is natuurlijk een idiote naam en wil graag wat anders voor in de plaats.. Maar kan niet echt iets bedenken.. Wou graag een vertaling van "verrassing" naar een andere taal maar netzoals suprise vind ik ook niet echt zo'n leuke naam..

Dus heeft er iemand nog ideetjes????

Had zelf nog wel gevonden:
* Suprise
* Sorpresa
* Donasie
* Donker
..

Ookal zijn dit wel redelijk moeilijke namen vind ik dan persoonlijk of niet zo heel erg mooi maar wat vinden jullie?

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 17:36

Moonlight.
Als ik ooit later een palomino veulen krijg noem ik m zo Knipoog

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 18:28

Mutzje schreef:

Na dit hele verhaal komt nu dus mijn vraag neer op:
dat ik geen naam kan bedenken voor dit veulen, of als de vader echt een ezel is dit muildier.


Het is een muilezel als de vader een ezel is. Een muildier is met ezel als moeder.

Succes met het verzinnen van een naam en maak het jezelf niet te moeilijk.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 18:51

eeyoor van pooh is juist leuk!!!!

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 21:06

Muildier & muilezel in andere talen:

Muilezel

Engels:
hinny

Frans:
bardot

Kroatisch:
mulac

Muildier

Engels:
Mule

Portugees:
mula (mulo)

Frans:
mulet

Kroatisch:
mazga

(voor meer: typ "mule" in op www.babylon.com)

reina

Berichten: 638
Geregistreerd: 03-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 14:44

Tessebes, volgens mij is het precies andersom. Ze kijken namelijk naar de moeder, een muilezel heeft een moeder als ezel (en lijkt ook meer op een ezel) een muildier heeft een paard als moeder en lijkt meer op een paard.
En een naam... daar kan ik geloof ik niet mee helpen Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 15:12

Amulet vind ik wel leuk Haha!

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 19:30

Foutje bedankt
Er is een stal, weet zo niet meer welke, die zijn paarden zulke namen geeft, is helemaal het einde vind ik! Zo liep er een ja-ik-ja rond en een kiek-mie-noe-dan of help-mien-dan.
Gaaf toch?

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 19:39

mizzabell ... leuk he?
mm sorry, maare ik ken iig geen paard dat zo heet.,
nog wat:
casanova
pedro ( als ie zwart is hahaha)
miracle
firemoon
missy
sevi
racehunter
gelezen ergens:
strawberrycake
olimpic
meastro
...zorry, maar meer inspi heb ik nie..

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 21:47

reina schreef:
Tessebes, volgens mij is het precies andersom. Ze kijken namelijk naar de moeder, een muilezel heeft een moeder als ezel (en lijkt ook meer op een ezel) een muildier heeft een paard als moeder en lijkt meer op een paard.


Oeps... heb ik toch altijd gedacht dat het andersom was! Sorry, ik heb dus voor mijn beurt gepraat! Lips are sealed

Amulet vind ik ook leuk, zeker als mulet muildier betekent.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 22:50

Gestion langoor hahahahahaha