af laten vallen, hoe???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

af laten vallen, hoe???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-03 13:47

Please zeg nu niet "door minder eten te geven", want de pony krijgt al het minimale wat eten betreft, maar ze lijkt gewoon dicht te groeien van niks..... Verdrietig

Afbeelding

Ze loopt overdag buiten in het land, zoals jullie kunnen zien staat er geen gras, 's nachts staat ze op stal, in de stal ligt vlas. Ze krijgt 2x daags een handje ponybrok van subli en 2x daags een beetje hooi...... Veel minder durf ik echt niet te geven want iedereen waarschuwt maar voor "vet in het bloed"....... Ze is niet drachtig en wordt binnekort gedekt, maar eigenlijk zie ik haar nog niet snel drachtig worden met deze omvang.
Om nog maar te zwijgen over het gras dat binnenkort weer gaat groeien en het risico op hoefbevangenheid....
Toen ik haar vorig jaar kocht was ze eigenlijk nog dikker, maar toen had ze een veulen aan de voet, wat het risico toch vermindert wat betreft hoefbevangenheid......

Hebben jullie tips? Ze is nu 11 jaar oud.......

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!


Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-03 17:48

Bedankt allemaal voor jullie reacties, om haar voor een wagentje te doen is eigenlijk geen optie, rijden ook niet, ze is maar net 80cm, dus vrij klein om op die manier te gaan belasten... Maar ze zou mee kunnen als ik met de hond naar het bos ga.... Dan beweegt ze in ieder geval ipv dat ze de hele dag met d'r koppie aan de grond staat de laatste grassprietjes te zoeken.....

En ik heb inderdaad ook wel een beetje hoop dat ze afvalt als ze eenmaal drachtig is, maar goed, daarmee blijft hoefbevangenheid de eerste maanden nog wel een risico.....

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-03 17:58

Nou, een karretje heb ik inderdaad ook niet, maar om zo'n klein merrietje die nog nooit in haar leven heeft hoeven te werken nou ineens zou aan het werk te zetten....... Persoonlijk vind ik het niet echt leuk om die kleintjes te betuigen, zoiets als Mika wel, die is nog vrij groot, maar die hele kleintjes......... Scheve mond Als anderen het doen vind ik het soms wel leuk, maar zelf ben ik een "vrij forse" meid, en om dan op een karretje te gaan zitten dat wordt getrokken door zo'n klein ponietje......
Geef mij Japik maar...... Haha!

En iemand om erop te rijden die zo klein/licht is heb ik niet, dus we gaan maar gewoon aan de wandel......... Knipoog

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-03 09:25

Nou, het zit zo..................... Haha! Als ik echt met mijn vingers ga "boren" voel ik ergens heel in de verte nog de ribben, maar dan moet ik zo hard "boren" dat me dat helemaal niet in dank wordt afgenomen door Evien...... Haha! Dus ze is echt veel te dik !
Ik heb trouwens wel het idee dat haar nek een klein beetje losser wordt, hij is niet meer zo keihard en stijf als bv 2 weken geleden, dus het rantsoen waarop ze nu staat begint toch vruchten af te werpen...... Nu nog in beweging.... Haha!

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!


Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-03 14:15

Stapmolentje ligt wel in de planning in de toekomst, het is echt ideaal voor een stuk basis conditie.
In Amerika heb ik ook van die loopbanden gezien, net als bij ons in de sportschool, en daar doen ze toch ook vrij veel mee om de paardjes in showconditie te krijgen. Maar de stapmolen is toch echt wel een hele goede basis om mee te beginnen ! Gelukkig hoeft Evien niet meer naar een show of wat dan ook, ze is gewoon een fokmerrie, maar voor haar gezondheid moet ze gewoon wat dunner worden.

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers