Hartog Care Promise?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Hartog Care Promise?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-03 14:19


Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 14:45

Ik heb net even naar de samenstelling gekeken. Het is een vrij normaal voer IMO. Leuk dat er kruiden e.d. inzitten, maar als je hooi voert met veel kruiden dan heb je hetzelfde effect Haha!

Wat mij heel erg tegenstaat is dat het voer BHT en Ethoxyquine bevat als chemische antioxidant. Het is wel nooit wetenschappelijk aangetoond, maar honden die gevoerd werden met een voer wat ethoxyquine bevatte vertoonden vrij veel gebreken t.o.v. honden die een voer kregen wat een natuurlijke antioxydant bevatte (bijvoorbeeld vit. E).

Ik zou gewoon op zoek gaan naar een slobber wat geen BHA, BHT of ethoxyquine bevat. Lachen

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-03 14:46

Dank je!
Het leek mij beter een aanvulling te zoeken binnen de voeders van Hartog, maar kan dus beter even verder kijken...
Maar wel even een vraagje: zijn honden en paarden hierin dan wel te vergelijken?

Maarten schreef:
Ik zou gewoon op zoek gaan naar een slobber wat geen BHA, BHT of ethoxyquine bevat. Lachen


Hmm dit is makkelijker gezegd dan gedaan.
Zal eens kijken.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 15:04

Een antioxidant (natuurlijk of chemisch) heeft de mogelijkheid om lichaams-cellen binnen te dringen. Je zou dus volgens mij best mogen stellen dat ethoxyquine ook de cellen van paarden binnen kan dringen.

Ga gewoon op zoek naar een voer met extra vitamine E. Het is alleen wat minder lang houdbaar. Een voer wat vit. E bevat is ongeveer een half jaar houdbaar... een voer met een chemische antioxidant 1 tot 2 jaar. Tja... ik neem aan dat je die zak voer geen half jaar of meer laat staan en dat ie toch wel binnen een half jaar leeg is Haha!