Jaarling af laten vallen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tukker
Berichten: 158
Geregistreerd: 27-10-02

Jaarling af laten vallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-03 19:47

Hoi.
Ik weet dat je een jaarling niet op dieet kan zetten omdat ze in de groei zijn. Maar aan de andere kant lijkt het me ook niet gezond als zo`n jaarling te dik is en dat lijkt me overlast voor de botten. Mijn shetlander van 1 jaar en 10 maandjes is toch aan de dikke kant. Hij kreeg altijd 1 kilo pavo veulenbrok en een berg kuil. Nu krijgt hij sinds 2 weken een halve schep pavo veulenbrok. En ongeveer iets meer dan een halve kruiwagen kuil(dit deelt hij met een hoog drachtige pony). Hij staat dag en nacht buiten geen gras. Sinds gister kan ik hem elke dag een kwartiertje in een weiland zetten met gras. Mijn vraag ik hoe kan ik hem dunner krijgen zonder zijn groei te belemmeren. (fietsen is geen optie heb hier een nare ervaring mee)Bedankt voor het lezen

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 19:56

Niet om t een of ander maar mijn pony (1.42) en volop in t werk krijgt 1 kilo brok. En gewoon hooi. Terwijl hij volop in het werk staat. Een paar handjes moet voor een shet voldoende zijn. En liever gewoon hooi voeren dan kuil.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 20:16

Lieke schreef:
Een paar handjes moet voor een shet voldoende zijn. En liever gewoon hooi voeren dan kuil.


Idd een handje krijgt mijn shetveulen...Ik schrok eigenlijk van de hoeveel heid die de jouwes krijgt... En mijnes krijgt een hooinet met hooi erin...Hij ziet er rpima uit,niet te mager maar ook niet te dik.. Lachen

tukker
Berichten: 158
Geregistreerd: 27-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-03 20:21

Dit werd mij aangeraden en eerst was hij echt niet te dik. Hij is het nu in 1 keer geworden. en aan gewoon hooi kan ik niet komen het is dit of niks.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 21:00

dan je biks verminderen en je kuil gras ook... van kuilgras worden ze heel snel dik..

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 11:32

een kilo?? Voor een shet???

Mijn merrie (100cm en drachtig!) krijgt 2x per dag een kwart kilo subli basisbrok! Verder gewoon goed hooi.
Kijk alsjeblieft uit met het (teveel) voeren van shetlanders, ze zijn zo bevangen!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 11:41

Je pony is ook geen jaarling maar een twenter/tweejarige...
Volgens mij heeft dat shetje meer als genoeg aan elke dag een handje brok, hij krijgt onderhand nog meer als mijn paarden *LOL*