Passier Grand Gilbert/ Hulsebos

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tiamo
Berichten: 97
Geregistreerd: 28-01-03

Passier Grand Gilbert/ Hulsebos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-03 12:27

Ik zit met een vreselijk groot dillemma.Scheve mond
Ik heb nu een Passier Grand Gilbert zadel maar ik vind hem niet zo heel erg lekker zitten op mijn net zadelmakke paardje het zadel ligt overigens wel goed op hem.
Het is niet echt een diepe zit (vind ik). Ik denk erover om een Hulsebos zadel te laten aanmeten maar weet het nog niet zeker ik twijfel nog enorm..
Nou vraag ik mij af of er mensen zijn die een ander dressuurzadel hebben met een diepe zit waar ze heel erg over te spreken zijn..

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 12:31

Ik vind Passier GG echt een heel fijn zadel, maar goed.. smaken verschillen Lachen

Ik zou zeker geen zadel aan laten meten bij een net zadelmak paardje.. die gaat nog zo van bespiering en bouw veranderen dat je zadel waarschijnlijk niet lang past.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 12:32

Een hulsbos zit vele malen dieper als een Passier GB,
ik heb er zelf een GB en ik noem de Hulsebos daarbij vergeleken altijd Puddinkjes.
Ik zelf voel me niet prettig wanneer ik in zo'n gedwongen vaste zit moet rijden, maar dat is heel persoonlijk. Ik denk dat je je ook wel fijn zult voelen bij bijvoorbeeld BR of Ainsley die hebben ook vaak een hele diepe zit.
Je hoeft iig niet verder te kijken bij Passier, KN of bijvoorbeeld Daaleman, dat zijn zadels welke allemaal redelijk op elkar aansluiten en dus niet zo'n diepe zit hebben.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 13:10

hulsebos!!!!!!!!!! zijn echt super zadels!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 15:21

Ik wil wel even zeggen dat aangezien je paard net zadelmak is nog erg kan veranderen ivm met spieren. Dus ik nu niet veel geld uit gaan geven aan een nieuw zadel, want anders past het straks niet meer.

tiamo
Berichten: 97
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-03 18:00

Ik dacht juist aan een Hulsebos omdat die naar je paard gemaakt worden dus als mijn paard veranderd dan laat ik Hulsebos komen en dan veranderd hij mijn zadel weer Haha!
Ik hoorde vanmiddag toevallig van iemand dat er sinds kort ook een nieuwe KN op de markt is met een extra diepe zit heeft iemand daar al van gehoord??? Verward
Misschien moet ik gewoon een paar gaatjes langer gaan zitten en heb ik dan wel het gevoel dat ik in mijn zadel zit i.p.v. dat ik er bovenop zit.

Ik moest van mijn instructeur altijd heel kort zitten en dat zit met een dressuurzadel niet echt denderend, ik heb altijd mijn knie op de wrong i.p.v. dat hij er net achter zit en volgens mijn instr. zit ik dan goed Verward Verward Verward

Barco

Berichten: 2609
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Harmelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 20:25

het nieuwe kn zadel is de Kn allegro (wordt bij horselover allegretto genoemd ;?). het is een zadel met een diepere zit dan de 'gewone'kn. ook de wrongen zijn anders gevormd. wat meer naar je bovenbeen gevormd. ik heb er op gezeten op een bok. toen vond ik het heel fijn zitten, maar je moet het eigenlijk voelen als je op je paard zit dan kan je het pas echt beoordelen.

Barco

Berichten: 2609
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Harmelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 20:28


gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 01:22

Ik vind de Passier GG wel fijn, maar ik heb ook liever geen diepe zit *LOL* Dan heb ik daarna met springen het gevoel dat ik zo van mijn springzadel afrol...Haha!

Ik zou nu nog geen Hulsebos laten maken, tiamo zal nog best wel wat veranderen in de bespiering en ook zijn schoft zal nog wel wat verder ontwikkelen.
En aanpassen gaat wel tot op zekere hoogte, maar bij echt grote veranderingen in bouw/bespiering wordt het toch vaak een beetje rommelen in de marge en ligt het niet echt fijn meer...Verdrietig
Zoals Sjuimpje al zegt hebben BR en Ainsley een wat diepere zit en ook de nieuwe KN schijnt wel dieper te zijn.

Maar ik denk dat je beugels iets langer ook al wat scheelt, dat zou ik eerst proberen Lachen Zeker omdat dit zadel nu (nog) goed ligt.
En vaak kom je met iets langere beugels ook net iets meer in het zwaartepunt van je (dressuur)zadel te zitten. Dan kan het al een heel stuk fijner rijden, al kan ik natuurlijk niet zien hoe je zit met korte beugels Haha! (ik ga zelf dan al snel net iets te ver achterin het zadel zitten)

(ben je trouwens nog in Assendelft geweest vanavond Verward Ik dacht dat ik je zag, maar ik weet nog steeds niet zeker of ik de goede persoon voor me heb Bloos )

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 02:06

Ik heb dan een imitatie GG, maar ik vind het ook een heerlijk zadel!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 17:40

Het voordeel van Passier is dat het zijn waarde behoud, van Hulsebos heb ik zadels gezien van een paar jaar oud waar de tranen van in je ogen sprongen.