Stoppen met mn bijrijpaard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Stoppen met mn bijrijpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-03 23:04

Ik heb sinds 2 maanden een bijrijpaard, voor 2 x per week.
Enige probleem is, dat het neit met ov te bereiken is, en het is te ver om met de fiets te gaan. Ik ga dus met ov tot halverwege, en dan komt de eigenaresse me ophalen met de auto. Ik ben dus afhankelijk van haar om er te komen.
De eerste maand ging het wel goed, 2 x per week. Afgelopen maand iets minder, maar deze maand ben ik dus helemaal nog niet geweest.
De afspraak was dat ik donderdag en vrijdag zou komen. Vrijdag is al gauw veranderd in zaterdag (als dat dus uitkomt met mn werk).
Maar deze maand ben ik dus nog niet geweest. Als ik kan kan zij niet, en andersom. En daar betaal ik dus 80 euro per maand voor.
Ik denk er nu dus heel hard over om toch maar te stoppen, want dit werkt echt niet zo... Verdrietig
Wat zouden jullie doen?

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 23:09

Ik zou idd wel gaan stoppen...
Je betaald dus nu al zo'n 40 euro voor niets (de helft van de maand..)
Of proberen het erover te hebben, zodat er wel goede afspraken komen..
Moeilijk hoor!

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 23:13

Ik denk niet dat dit opschiet....
Ik bedoel jij bent waarschijnlijk ook bijrijder omdat zij weinig tijd heeft... dus ja als ze jou elke keer moet ophalen dan moet zij maar net tijd hebben en ben je zo afhanklijk!!!

En vooral als je er dan nog best veel geld voor betaald, en dus er niet voor terug krijgt wat je is beloofd kan je misschien maar beter stoppen...

Nu is het al zo moeilijk terwijl het begin meestal nog wel gaat, en je kan ook beter stoppen voordat je echt gehecht raakt aan dat paardje, dan is het nog moeilijker om te stoppen!!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 23:14

Zonde hoor.....
Als het vervoer het enige probleem is en je hebt er verder een goed gevoel bij, dan zou ik toch proberen om er mee door te blijven gaan.
Een leuk bijrijdpaard en een leuke eigenaar zijn lastig te vinden, zonde om er alleen vanwege "logistieke" problemen mee te stoppen.

Is een brommertje of een scooter misschien een oplossing zodat je niet meer afhankelijk bent van OV of eigenaar ?

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-03 23:27

Nee, heb ik niet echt geld voor. En linlovesyou, de eigenaresse heeft een bijrijdster nodig om de kosten te delen...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 23:32

80 euro vind ik een belachelijk hoog bedrag. Zeker als alles zo moeizaam gaat. Ik zou er idd mee stoppen.

Ik ben vorige maand ook gestopt bij m'n vorige bijrijdpony en het was alsof er een last van m'n schouders viel. Ik heb nu inmiddels al een andere gevonden. Ik weet niet of dat bij jou makkelijk gaat?

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-03 23:36

Hier in de omgeving is het best moeilijk... Maar ja, ik blijf gewoon zoeken

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 11:24

80 euro per maand voor 2 keer in de week rijden vind ik niet teveel. Twee keer per week op een manege rijden kost meer geld Lachen

Het is wel vervelend dat je er nu niet kan komen terwijl je wel betaalt hebt. Kun je anders niet afspreken dat je 10 euro per keer betaalt? Dan kost het jou geen geld als ze je een keer niet kan komen ophalen.

Anders toch gewoon snel je rijbewijs halen Tong uitsteken