kleur en maat halster...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

kleur en maat halster...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 13:43

Hmm... voor mijn nieuwe aanwinst ( vanaf aankomende zaterdag ) Mr. Mexx wil ik alvast een halstertje kopen aangezien ze nu in uitverkoop zijn bij onze ruitersport zaak.. Maar nu kan ik kiezen in .. Veulenmaat en Miniveulen maat... welke moet ik nemen?? Mr. Mexx is een 1 jaar oud shetje die ongv. 1 meter hoog word.. welke maat zou hij hebben? Ook moet ik natuurlijk een leuk kleurtje uitzoeken wat vinden jullie t mooiste bij bruin? Verward

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 13:50

Ik zou even wachten of het wel daadwerkelijk doorgaat, je krijgt er toch een halster bij en die kan je dan zaterdag aan het eind van de dag meenemen naar de shop.
Zo weet je zeker dat je er geen voor nop koopt en dat je de goede maat hebt.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 13:53

Ik, als 'bruin kenner', ga eigenlijk meestal voor een 'saai' leren halster. Maar kwa kleurtje voor Blauw. Eigenlijk geel maar dat is niet geel te houden, dan blijf je wassen en nieuwe kopen omdat het niet mooi meer is.
Je hebt wel de veulen maat nodig hoor. Floorje(zal net ff hoger dan 90 cm worden) en is nu ook 1 jaar, die heeft nu al een shetland maat(wel klein versteld), mini shetland maat op bijna z'n grootst en de 'gewone' veulen halsters past te ook. Moet ik er wel bij zeggen dat Dennis(de papa van Floor) zelf een Pony maat heeft en dus een groot hoofd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 13:53

ja kijk ik ben bang dat ik m zo zonder halster in handen krijg... en hoe moet ie dan mee?? daarom wil ik er graag 1tje bij me hebben.... kan er natuurlijk vanallebij 1 mee nemen ( kosten maar 4 euro ps) en dan 1 terug brengen..maar dat is ook zoeen gedoe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 13:55

oke neem gewoon de grootste dan... das beter als te klein.. en dan nog de kleur.. taj wil baby blouw maar weet niet of ze die hebben?.... anders gewoon rood ofzo?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 13:58

Debo schreef:
ja kijk ik ben bang dat ik m zo zonder halster in handen krijg... en hoe moet ie dan mee??

Het is een ongeschreven regel dat een dier wordt verkocht met halster en touw en voor paarden welke nog onder een deken staan hoort men die er ook bij te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 14:00

Sjuimpje"]
[quote="Debo schreef:
ja kijk ik ben bang dat ik m zo zonder halster in handen krijg... en hoe moet ie dan mee??

Het is een ongeschreven regel dat een dier wordt verkocht met halster en touw en voor paarden welke nog onder een deken staan hoort men die er ook bij te geven.
[/quote]

hihi is dat zo?? ach neem er toch maar 1tje mee voor de zekerheid.. doe net of ik niets heb , maar als ze er dan om vragen of ik wat bij heb tover ik m wel te voorschein Haha! Knipoog

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 14:04

Debo schreef:
oke neem gewoon de grootste dan... das beter als te klein.. en dan nog de kleur.. taj wil baby blouw maar weet niet of ze die hebben?.... anders gewoon rood ofzo?

Toch geen baby blauw. Tis een hengst hoor Haha! . Dat kan je hem toch niet aan doen . Rood is misschien ook leuk, maar dan moet Mr. Mexx geen rode gloed hebben. Dennis heeft wel een rode gloed en vandaar dat ik naar geel, blauw en leer over geschakeld ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 14:05

whahahahahaha hij moet blij wezen dat ik geen roze neem whaahhaha... Nee kijk Ry heeft donkerblouw.. en is 'groot' hij is klein dus babyblouw Haha! maar die zullen ze niet hebben denk ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 19:08

Hmmm had me vergist in de ruitersport zaak... grmbl... hier zijn ze 12 euro!! aso zeg.. kijk wel bij animo daar staat mr. maxx recht tegenover....

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 19:17

Ik zou een blauwe nemen, gewoon veulenmaat.
Ene ciska baby blauw, heeft mijn hoomotje ook hoor *LOL* , maar het staat um echt super mooi, misschien ook een iedeetje Haha!

Charaz

Berichten: 24284
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 22:06

Wat een moeilijk heden over babyblauw, mijn zusje verzorgshet heeft een knalroze halster (ruin)

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 22:16

geel!!!!!
Dat staat mijn bruine pony iig het beste, felrood KAN soms leuk staan, en blauw (nee geen babyblauw, ik ben antibabyblauw). Mijn paardje heeft ook nog een zwarte, staat ook wel leuk.

Cemlys

Berichten: 14953
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 13:37

babyblauw vind ik heel leuk maar dat kan echt niet op een schimmel. op de manege heeft een pony waar ik mee rij ook een lichtblauw halster en hij staat er echt niet mee. maar bij bruin vind ik het heel goed passen. rood, geel en groen passen er ook wel bij denk ik of bordeaux