Manege Groot in Egmond

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Manege Groot in Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-03 17:31

Wie heeft ervaring met deze manege, manege Groot in Egmond.
Mijn vriendin wil daar bosritten en strandritten gaan maken en ze heeft mij mee gevraagd.
Maar nu zei ze van: ja de eerste keer gaat er iemand mee maar daarna ga je telkens alleen zonder begeleiding dus.
Nu vind ik dat zelf niet zo erg, genoeg rij ervaring en mijn eigen paard mag mee, maar voor haar heb ik zoiets van ??????? tja ik weet het niet.
Ten eerste is ze snel bang en weet ze ook nog niet alles over de basis al denkt ze zelf van wel. Maar ik ben ook niet van plan om elke keer mee te gaan om op te letten.

Dus iemand die ervaringen heeft met deze manege graag zou ik die horen.
Groetjes.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 19:13

Ik heb er jaren geleden altijd paarden gehuurd voor strandritten. Toen kreeg je helemaal geen begeleiding mee. Achteraf beetje vreemd, om zomaar je paarden aan iedereen mee te geven die zeggen dat ze kunnen rijden! Haha!

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 20:45

vraag maar wat je wilt weten heb er jaren gereden.
ken de manege goed. Wel weer 1 jaar geleden maar dat veranderd daar niet zo erg.

Wruppie
Berichten: 260
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 22:27

euhm, beetje bevoorrecht want ik zit op de manege er naast. Maar ik ben een keer meegeweest met een rit met allemaal beginners, 3 maandjes terug. De beginners (1e keer op een paard) konden geen cappen huren, werden dus zonder cap naar buiten gelaten, en er was met een groep van 18 paarden 1 begeleider. Het zadel waar ik op zat was ook helemaal stuk.

Ik heb vaak mensen in het duin gezien die huilend op hun paard zaten omdat ze het erg eng vonden en ze geen begeleiding meehadden.

De lessen vond ik er wel goed.

Dehtje

Berichten: 395
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 01:51

Vroeger (ik weet niet of dat nu nog zo is), gaven ze aan iedereen een paard mee, ongeacht of ze konden rijden of niet. Zonder begeleiding. Een kennis van me heeft in al haar onschuld (reed net een paar maandjes en dacht dat het wel kon) daar paarden gehuurd met 2 volstrekte beginners en is daarmee op pad geweest. Het is toen goed gegaan, maar ja.... Maar nogmaals, dat is alweer van enkele jaren terug, weet niet hoe het nu is..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 06:24

Ik heb er een keertje een les gezien. Ongelogen, met 15 20 man in die binnenbak....alles reed dwars door elkaar heen, soms met zijn vieren naast elkaar. En dat scheen toe regelmatig voor te komen.

Voor mij is het maximum aan lessers toch echt een man of 8 hoor!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 13:56

Als je ZEGT dat je kunt rijden krijg je een paard mee. Er is verder geen controle ofzo. (als het al zo was heb ik dat niet gezien) Ik heb er vorig jaar eens gereden. Gelukkig konden wij rijden en wisten wij de weg. Ik vind het een heel eng idee dat iedereen zomaar paarden mee kan krijgen zonder begeleiding. Maar als je twijfelt over de rijkunsten van je vriendin, dan zou ik zeggen: niet doen! Het moet voor jullie allebei en voor de paarden toch wel leuk en ontspannend blijven, nietwaar?

Wruppie
Berichten: 260
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 17:28

kristal schreef:
Vroeger (ik weet niet of dat nu nog zo is), gaven ze aan iedereen een paard mee, ongeacht of ze konden rijden of niet. Zonder begeleiding. Een kennis van me heeft in al haar onschuld (reed net een paar maandjes en dacht dat het wel kon) daar paarden gehuurd met 2 volstrekte beginners en is daarmee op pad geweest. Het is toen goed gegaan, maar ja.... Maar nogmaals, dat is alweer van enkele jaren terug, weet niet hoe het nu is..


Dat is dus nog steeds zo

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 00:43

En was het niet zo dat je alleen de duinen in mag en niet het strand op mag? Wat ik gehoord heb gaan ze maar 1x in de week naar het strand en lopen de paarden zich daar helemaal leeg. En hebben vervolgens weer een week nodig om bij te komen. Boos!

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-03 13:58

Nou ik ga dus over twee weken met een vriendin mee voor een ritje, mij benieuwen dus.
Ik blijf het alleen vreemd vinden dat er geen begeleiding mee gaat voor haar.
Zijn die paarden daar een beetje oke??? en de mensen die daar werken gezellig????
Groetjes Vanes.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 19:50

3 weken geleden was ik even op manege Groot, ik kan niet echt zeggen dat de paarden daar er charmant bij staan Scheve mond

Wruppie
Berichten: 260
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 22:48

Cassidy schreef:
En was het niet zo dat je alleen de duinen in mag en niet het strand op mag? Wat ik gehoord heb gaan ze maar 1x in de week naar het strand en lopen de paarden zich daar helemaal leeg. En hebben vervolgens weer een week nodig om bij te komen. Boos!


Over Manege Groot??

Patsy

Berichten: 573
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: groene hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 14:54

Het is er een heel zielige bedoeling, de paarden staan in stands, het tuig is oud en versleten. Ik heb ook een keer de fout gemaakt er te gaan rijden en daarna nooit meer, ik mocht op een fjord, wel goed doorvoedt, maar het bleek dat dit paard meestal heel snel terug was (ongeschikt voor beginners dus) en vandaar zo dik was, hij liep gewoon weg niet zoveel. Ik kan het je echt niet aanraden, overigens zijn de duinen bij Egmond prachtig, misschien eens bij de buren (manege de hoef) vragen of je meekan op een buitenrit, die zijn altijd onder begeleiding!

gosha

Berichten: 171
Geregistreerd: 03-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 20:47

ik denk dat het vooral de eerst indruk is die het het negatief maakt. Het is natuurlijk niet de mooiste manege van nederland, maar de pony worden er erg goed verzorgt, en regelmatig gevoerd. Ze hebben allemaal een goed conditie, ik heb er zelf ook jaren gereden, en je kan altijd een cap lenen, De meeste pony's zijn er al jaren dus ze zullen het er wel redelijk goed hebben, en ook niet al te erg afgebeuld worden op het strand, want anders hadden ze allemaal al wat aan hun benen, en warschijnlijk last van hun spieren. Ik denk dat je ook niet zo goed kan oordelen als je ernaast rijd want het is natuurlijk altijd ruzie geweest daarzo.
En niet iedere manege is perfect. Hier krijg je erg goed les en je rijd in kleine groepen (niet zoals hier staat) De stallen zijn misschien minder, maar de ponyĆ” zijn in een goede conditie en ze zijn gezond.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 21:30

ik weet niks van manege groot, maar rij ernaast, wel als ik gewoon bij ons op de manege een duin/strand rit rij, komen we weleens een groep van hun tegen, en het tuig ziet er nou niet echt zo super uit, maar verder weet ik er niet zoveel van....

in ieder geval, als het niks is en je wilt toch een keer daar een duin of strandrit rijden, dan zou ik zeker bij manege de hoef (ernaast dus Knipoog ) gaan, het is veilig en onwijs leuk..... Lachen

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 23:31

ik ben er ook een sgeweest ik vond het niet echt super, ook de paardjes niet echt. Ik heb daar toen ook een topic over gehad.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 23:32


kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 23:48

slechte stallen, zielige paarden, strond tot hun oren. en slechte spullen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 09:13

ik heb jaren geleden eens een paard daar gehuurd. We kregen ze zo mee en mijn toen via de achterkant weg gereden. We konden wel allemaal rijden,maar wel vreemd. Toen dacht ik er niet zo bij na,omdat ik nog maar toen 10 jr was. En ja ze staan in stands op zich niets mis mee zolang ze maar schoon en droog kunnen liggen.Toen ik daar was moest een paard met een zeer dik achterbeen nog mee een strandrit maken ik vond dat niet kunnen.
Bij de hoef heb je bijna altijd begeleiding mee behalve als ze jou daar goed kennen of dat je met iemand mee gaat die zelf een paard daar heeft staan.