Jonge merrie bij volwassen ruin?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Jonge merrie bij volwassen ruin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-03 12:44

Hoi!

Ik lees vaak stukjes over dat jonge paarden bij elkaar moeten omdat ze dan lekker kunnen spelen enzo......Maar Cheyenne (bijna 3) staat dus altijd samen met haar grote liefde Aron. Maar Aron is een ruintje van 13 jaar oud en dus niet zo heel erg speels meer. Is dat erg? Denken jullie dat Cheyenne daardoor tekort komt (qua spel) Verward

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 12:53

Ik heb paddy ook altijd bij iones in de wei gezet, en paddy was ook maar een jonge merrie, iones wordt dit jaar 13. Overigens vind ik over het algemeen iones iets speelser dan Paddy. Maar ze zijn heel erg op elkaar gesteld. Paddy wil hem niet delen met andere paarden, grijnsz!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 13:34

Nee hoor jonge paarden dollen vaak wat meer met elkaar.
belangrijkste vind ik altijd dat ze een weidemaatje hebben.
Lodewijk van 7 speelt altijd met de veulens en is vaker aan het donderen dan Hinke van 2 die vooral aan het grazen is en staat te dutten

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-03 00:22

Oke, dus het ligt meer aan het karakter van het paard...dat is mooi!

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 01:41

Hihi, Tica loopt ook tussen de 'opa's '. Twee shetjes van 20 en 25 jaar oud. En ze vindt het helemaal geweldig Lovers

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 10:24

Maakt helemaal niets uit. Wij hebben van alles lopen, 3 jaarlingen, een 3 jarige, een 6 jarige, een 8 jarige en een 21 jarige. En het loopt allemaal door elkaar heen, net hoe het uit komt met naar het land brengen. Dennis loopt ook 'gewoon' tussen de merries(Den is de enige die geen merrie is). Maar dan wel de drachige of de jaarlingen(dat zijn echt 'zijn' kinderen vind hij).

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 11:21

Hangt idd ook van karakter af. Als je paardje zelf heel speels is is het voor haar misschien minder leuk, maar een paardje van 13 vind het natuurlijk ook wel leuk om af en toe een beetje te dollen.
Het kan ook juist vervelend zijn voor het oudere paard, mijn pony, 9 jaar, is heel speels, maar zijn vriend, 11 jar, niet zo erg. En mijn pony blijft maar uitdagen.