Hoe paard aanpakken , maar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Hoe paard aanpakken , maar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-03 21:17

dat je de band niet verpest?

Ik heb zo'n Gevoel dat Dusty af en toe een loopje met mn neemt .. onder het rijden en gewoon! maar ik ben het een beetje zat..ik wil dr een beetje gaan aanpakken, maar wel zo dat de band en niet door naar de k...e gaat. Het heeft me best wel lang geduurt om een goede band te krijgen met dusty en die wil ik nu niet verpesten
Maar hoe moet ik haar aanmaken... Heeft iemand soms tips??

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 22:35

heel consequent zijn. als ze bv bijt, meteen een tikje geven. en als je met haar wandeld en ze word te sterk, geef dan een klein rukje aan het touw ipv er tegenin te gaan hangen. en als ze braaf is beloon ze dan dmv van een aai of een klopje, maar geef geen snoepjes, daar worden ze vaak oervervelend van...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 23:17

je verpest juist de band door niet streng te zijn.
Je krijgt pas een band met je paard als hij weet waar hij aan toe is.
Dus als je altijd dezelfde dingen toelaat en dezelfde dingen niet.
Dan leert hij je te vertrouwen, anders nooit

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 00:00

ik dacht eerst ook mijn pony teleur te stellen door hard te zijn maar het werkt averechts. je krijgt er alleen maar meer problemen van. ze hebben meer respect voor een consequente, soms strenge maar toch rechtvaardige aanpak. en ze vinden je er gelukkig niet minder lief om. veel succes en ik hoop dat je er samen met je pony uitkomt...

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 10:24

Leg de nadruk op wat ze goed doet. Straf haar inderdaad als ze vervelend is, maar laat haar duidelijk merken wanneer ze iets goed doet. Verhef bv je stem zoals: goeeeeed zooo! Klinkt erg overdreven, maar paarden reageren er echt op!

Mensen zijn meestal alleen maar bezig om een paard te leren wat hij niet mag doen. Denk er ook eens aan wat hij wél mag doen! Knipoog

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 10:32

Straffen als ze niet doet wat je wil en belonen als ze braaf is.......... dus gewoon eerlijk zijn en consequent. Een paard kan niet leven met de ene keer wel en de andere keer niet......

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 11:08

Den en ik hebben(als ik het zelf mag zeggen) een goeie band maar hij krijgt ook wel eens onwijs op z'n zodemieter. Een paard vind het niet erg om een keer op z'n plaats gezet te worden, dan weet hij gewoon waar hij aan toe is. Alles mogen is veel erger voor een paard.