manege lies beuker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

manege lies beuker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-03 20:54

Ik kan me deze manege herinneren uit topics hier op bokt. Vandaag waren we verkeerd gereden naar de hengstenkeuring toe, en toen zag ik vanaf de rijksweg ineens een schuur met daarop een bord "manege Lies Beuker"
Het zag er echter heel erg verlaten en vervallen uit, stonden ook soort van hekken omheen (voor zover ik het kon zien)
Zijn ze verhuisd ofzo? Of gestopt?

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 21:00

ze zijn verhuist naar almere-buiten

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 21:28

De oude manege in Naarden ligt inderdad vlak langs de A1, die heb jij waarschijnlijk gezien. Die staat al ruim 2 jaar leeg. Ik geloof dat er in het oude gebouw krakers hebben gezeten (of misschien zitten ze er nog)
De nieuwe manege in Almere Buiten is erg groot en ziet er niet bepaald uit als een vervallen schuur. Knipoog

Cantaor
Berichten: 659
Geregistreerd: 13-07-02
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 11:00

Ja, lies beuker is al een aantal jaren weg uit Naarden. Er kwam een BMW fabriek naast en dat was geen doen met die paarden ze werden helemaal gek van al die geluiden. Nu zit lies in Almere maar ik hoor dat het niet goed gaat en veel pension klanten trekken er weg.
Het blijkt net een fabriek te zijn (voor zover het dat nog niet was) veel paarden krijgen daar ook koliek door de stress enzo!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 11:04

Heee bep... die zit op 10 minuten afstand van mij!
'De fabriek' word het ook wel genoemd en ik hoor van mensen die er weg gaan niet zulke goede berichten.

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 17:57

Ik heb daar 1 keer een les gereden, en vond het daar niet zo gezellig als nbij pampus. Want je kon niet eens normaal in de stallen praten of er werd vanuit de bak geroepen dat het stil moest zijn. Maar dat is mijn menig.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 19:36

De zoon van onze stalhoudster werkt daar. Geeft les, rijdt zijn eigen paarden (nouja, zijn van zijn ouders en hij rijdt ze door Knipoog) en die van anderen ook als ik het goed heb.
Ik ben er zelf nog nooit geweest.. Maar zoals je je wel zal kunnen voorstellen is iedereen er hier op stal dus vol lof over Schijnheilig Clown

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 21:14

A1, afslag Gooimeer. Bij de oprit naar Amersfoort.

Cantaor schreef:
Er kwam een BMW fabriek naast


Nou nou nou overdrijven is ook een kunst! Ad Smelt zit ernaast, grote BMW dealer, maar geen fabriek hoor *LOL*

En wat ik begrepen heb was het niet zozeer een kwestie van herrie, maar van grond, uitbreidingsmogelijkheden, bestemmingsplannen, geld, dat soort dingen.

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 11:25

Wij hebben altijd naast de oude manege gestaan, de BMW dealer staat nu in ons oude weiland. Lies was en naar ik begrijp uit bovenstaande altijd nogal bang van het geluid. Misschien is er ooit iets gebeurd waardoor ze daar zo angstig voor is. Ik weet dat er vroeger ook nooit gerend mocht worden op het terrein want daar zouden de paarden van kunnen schrikken. Het rijden in de buitenbaan was ook altijd erg spannend want stel je voor.

Tijdens het bouwen van de BMW dealer stonden de graafmachines op twee meter afstand van onze bak. Geen van onze arabieren (pff wat zijn ze heet..) is er ooit van geschrokken. Maar de manege zou er last van hebben want alle paarden werden onrustig. Ik denk dat het eigenlijke probleem was zoals Margreet hierboven beschijft. De uitbreidingsmogelijkheden.

Ik vond het verder een keurige manege. De paarden werden netjes verzorg en zagen er goed uit. Het terrein was ook altijd netjes. En er heerste toen wel een leuke sfeer. Het is wel zeker vijf jaar geleden waar ik nu over praat.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 15:20

grassie schreef:
De zoon van onze stalhoudster werkt daar. Geeft les, rijdt zijn eigen paarden (nouja, zijn van zijn ouders en hij rijdt ze door Knipoog) en die van anderen ook als ik het goed heb.
Ik ben er zelf nog nooit geweest.. Maar zoals je je wel zal kunnen voorstellen is iedereen er hier op stal dus vol lof over Schijnheilig Clown


Hahahahhahaha... ik weet precies hoe het gaat ja,
maar kom een keer langs dan laat ik je het wel zien Haha!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 22:59

Ik heb bij Lies gestaan, op de oude locatie en de nieuwe.
Lies Beuker zelf is stapel gek op haar paarden, heel zuinig met de manege paarden, er stonden pony's die al ruim twintig jaar bij haar in de lessen liepen.
Als een pensionklant een dagje niet kwam opdagen, werd het paard door haar persoonlijk aan de hand gestapt, en kreeg de klant het echt te horen de volgende dag!

Helaas, na de verhuizing en samen gaan met een compagnon is het, imo, helemaal de verkeerde kant op gegaan. De nieuwe manege is zo groot, het was gewoon niet leuk meer. De boxen waren niet paard vriendelijk, geen contact tussen de paarden, bovenluiken savonds ook nog dicht, dus ze stonden in een kist.
Ik ben vrij snel vertrokken, ik heb geen idee hoe het nu is, maar ik vind het wel zonde, Manege Lies Beuker, nog in Naarden, stond altijd erg goed bekend, en voor Lies heb ik altijd veel respect gehad en veel van geleerd, al was ze inderdaad, soms op het overdreven af, veilig.