Hoe groot is het geheugen van een pony??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suus25

Berichten: 411
Geregistreerd: 25-02-03

Hoe groot is het geheugen van een pony??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-03 14:40

Ik heb na 4 jaar eindelijk mijn pony terug gevonden, zoals jullie misschien al hebben gelezen....nu ga ik over een paar weken naar haar toe.....de grote vraag....zou ze me nog herkennen...?? ik heb haar vanaf haar 2e tot haar 11e ongeveer gehad en dit meisje heeft haar nu 4 jaar, dus ze eigenlijk nog maar de 2e eigenaar...
wat denken jullie....

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 19:15

Als je bedenkt dat een paard/pony slechte ervaringen uit zijn jeugd nog herrinnerd, dan kun je er van uitgaan dat een paard een behoorlijk geheugen heeft. Ik denk zeker als je zolang met een paard bent omgegaan je er wel zeker van kan zijn dat het paard je herkent, de vraag is alleen in wat vor mate je een band hebt gehad met het paard, wat het karakter is van het paard.
Het zal niet luid hinnikend naar je toe rennen en je omhelzen Haha!
Maar ze zal je zeker als bekent aanmerken.

Ik denk dat dit soort dingen moeilijk te bepalen zijn. Meestal zijn "ervaringen" meer van invloed, dan mensen.

chex

Berichten: 409
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 19:32

Ik weet niet precies hoe groot een paard zijn geheugen is, maar paarden die ik een tijdje gehad heb en nu alweer een paar jaar geleden zijn verkocht, herkennen mij altijd wel als ik ze op een wedstrijd of elders weer tegenkom. Dus als je dat paardje een aantal jaren hebt gehad denk ik dat hij je nog wel zal herkennen Party!!

Suus25

Berichten: 411
Geregistreerd: 25-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-03 16:56

nou ik heb mijn paardje zo`n 9 jaar gehad....ik ben zo benieuwd of ze nog weet wie ik ben....4 jaar is natuurlijk ook niet niks.....

zijn er mensen die ook zo`n ervaring hebben?

grtz suus