Hoe breng je afwisseling in het longeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-01 16:35

Het longeren met Bolivia gaat best goed. Ze ontspant en vindt het volgens mij leuk om te doen. Ik wil er graag wat afwisseling in brengen maar ik weet niet zo goed hoe. Ik heb het boek van Lammert Haanstra wel en hij heeft het over de cirkel vergroten en verkleinen en dat doe ik ook.

En nog een vraagje, galopperen jullie aan de longe? Ik heb het idee dat dat niet zoveel nut heeft.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl


Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-01 12:22

Even uit het boek van Lammert Haanstra:
'Pessoa: geschikt om iets verder doorgereden paarden mee te longeren' Ik wil dit graag proberen, maar vind Bolivia niet 'iets verder doorgereden'. Maar dat was Tink toch ook niet? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Over die galop: ik meende me te herinneren dat hij dat weinig deed, maar dat is niet waar. Ik heb het even nagelezen en hij gebruikt de galop om het paard te impulseren (pfoe)

Met die balkjes ga ik doen. Ik longeer in een longeerpen die naar beneden toe afloopt, dus ik sta zelf op het laagste punt en Bolivia loopt een beetje schuin (niet heel erg, maar volgens mij maakt dat het wel zwaarder).

Bedankt voor al jullie advies!

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider en 95 bezoekers