Paard ontspannen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Danijelle

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Paard ontspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-03 12:41

Hoe kan je nou zien wanneer een paard ontspannen is en wanneer niet.. ik zie het echt niet! Kan iemand mij dat een keer uitleggen? Ik kan eventueel langskomen (misschien beter). Of aan de hand van foto's en uitleg natuurlijk..

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 12:48

Je voelt het voornamelijk.. het hoofdje gaat wat lager, de kont zakt iets verder naar beneden, je zit ineens veel lekkerder (alsof je op elastiek ipv beton stuitert, beetje overdreven, maar je snapt het wel Lachen ) en het teugelcontact wordt elastischer.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 13:18

Bedoel je tijdens het rijden, of als hij "gewoon" staat ?? In het eerste geval is het zoals Batje beschrijft!
Als hij gewoon buiten staat en onspannen is, heeft ´ie meestal 1 achterbeen ontlast en hangt het koppie wat naar beneden, net zoals -vaak- de onderlip! De ogen staan ook vaak een beetje op half 7 Knipoog !

Danijelle

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-03 17:08

Ik bedoel tijdens het rijden en vooral als iemand anders erop rijdt (dus kijken, niet voelen *LOL*

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 17:12

Een paard kan zijn staart ontspannen dragen, dus lekker fier naar achteren. En soms maken ze van die geluidjes waaraan je kan horen dat ze zich ontspannen, beetje briesend...(kan dat geluid moeilijk uitleggen Verward) dit geluid hoor je ook vaak in de stal als ze paarden hooi/ kuil eten...


lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 18:21

Als pendro ontspannen is dat laat hij zijn oren helemaal los.
ze klapperen zeg maar heen en weer.
Dit is echt een grappig gezicht.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 19:17

Dat van die oren is idd vaak zo, heeft mijn pony ook erg.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 19:27

Bij veel paarden kun je zien of ze los zijn in het lijf. Je kan daar ook wel vaak van afleiden of ze ontspannen zijn of niet. Als ze los zijn trilt de huid achter het zadel een beetje en bij de heup ook. Een prachtig gezicht!
De passen worden vaak wat ruimer, paard kijkt vriendelijker. Oren zijn inderdaad ook belangrijk om op te letten. De concentratie is in de meeste gevallen meer bij de ruiter.
In mijn profiel de foto in de galop vind ik mijn beest goed ontspannen. Misschien heb je er wat aan.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 21:00

rust in de hoofd/hals houding. En inderdaad, de staart word gedragen en mept niet als een gek in het rond. Verder inderdaad ruimer gaan lopen, makkelijker te buigen en dus lekker los door het lijf

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 21:04

Gam laat ook zijn hoofd meer hangen en draagt zijn staart los als hij ontspannen loopt.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 12:15

Fabiënne1 schreef:
In mijn profiel de foto in de galop vind ik mijn beest goed ontspannen. Misschien heb je er wat aan.


Prachtig paardje heb jij zeg!!

Bij Odin heeft ze haar hoofd omlaag en haar oren hangen opzij (net een ezel!). Voorderest weet ik het niet echt, ik kan niet veel zien als ik erop zit Knipoog