GEZOCHT ECHTE GOEDE PAARDENTANDARTS?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

GEZOCHT ECHTE GOEDE PAARDENTANDARTS?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-03 21:33

Hallo allemaal wie kan mijn helpen aan een goede paarden tandarts ik heb deze nodig op heel kort temijn .
ik heb geen idee of er 1 in de buurt van regio haaglanden zit.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 21:46

Wij waren wel tevreden over de tandarts die destijds bij Tiko is geweest, volgens mij komt hij door het hele land en ook wel op korte termijn, ik zal zo ff zijn naam en nummer voor je opzoeken

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 22:18

Heb je ge-pb't

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48387
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 23:03

ik heb zeer goede ervaringen met Richard E. van Dordrecht

Samantha_

Berichten: 10802
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 23:05

is die richard uit ridderkerk smitsgirl?

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 23:05

zie elke week advertentie van de Happy horse paarden tandarts, John Kegge, in de Hoefslag
Hij komt ook bij ons, bevalt heel goed Haha!

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 23:28

SmithsGirl schreef:
ik heb zeer goede ervaringen met Richard E. van Dordrecht

ik ook en hij komt idd uit Ridderkerk.
Hij behandeld mijn paard al 4 jaar

Samantha_

Berichten: 10802
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 23:45

dan weet ik wie je bedoelt, heb ook goede verhalen gehoord! En heb met z'n vriendin samen gewerkt! Lachen

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 20:05

geral schreef:
zie elke week advertentie van de Happy horse paarden tandarts, John Kegge, in de Hoefslag
Hij komt ook bij ons, bevalt heel goed Haha!


Dit was dus ook de gene die ik bedoelde.

Charaz

Berichten: 24285
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 20:12

Mariele v/d Berg, hebben wij bevalt ons heel goed

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 20:53


RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 21:20


VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 21:23

viva la tandenfee!!!!
www.tandenfee.nl

zij is echt heel goed..
ze is net weer bij baily geweest.
meneer heeft beiden enalaatste kiezen van de onderkaak een kwartslag gedraait staan.. heeeft ze bijgevijld..

pmarena

Berichten: 48081
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 17:32

Van Dordrecht , fijne vent Lachen

Professioneel , aardig , en paardvriendelijk , rustig.......

Danijelle

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 16:17

Vraagje: hoe vaak moet je paard naar de tandarts en hoeveel kost dit ongeveer?

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 16:41

Ik heb laatst Dhr Oosterboer bij mijn paard gehad, zeer goed en heel erg rustig. Bij een paard wat aan het wisselen een keer per jaar even laten kijken.
Heb laatst een dop laten verwijderen, kosten 20 euro.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 16:51

Jamie Stouthamer hadden wij altijd.
Fijne man, gaat ook regelmatig naar bijscholingen.
Komt van oorsprong uit Belgiƫ.

Op de stal waar mijn laatste verzorgpaard stond hadden we ook een paardentandarts, maar die wilden we zelf niet bij de paarden hebben.
Weet dat hij John heet, maar zijn achternaam weet ik niet.
Rijdt een 4x4 wagen en op de wieldop staat zijn bedrijfsnaam (weet het even niet meer).

Hij heeft de hele studie uit boeken geleerd. Vind ik nou niet echt bevorderlijk en ik vond nou niet dat hij het toonbeeld van geduld was met paarden.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 20:17

Ik heb ook Mariƫle v/d Berg, bevalt idd heel goed.

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 22:56

Hele goede ervaringen met Linda Esvelt, heel rustig en vriendelijk met paarden, neemt er ook echt de tijd voor!!

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 01:03

Ik vond die Jamie Stouthamer een verschrikking... Hij had bij ons op stal 6 a 7 paarden in een uur gedaan... Das lekker snel geld verdienen!!

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 01:04

Normaal gesproken is 1x per jaar gebitscontrole genoeg.. Voor paarden die aan het wisselen zijn of iets dergelijks zou je de tandarts vaker kunnen laten kijken (2x per jaar)

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 10:19

Smaxie schreef:
Ik vond die Jamie Stouthamer een verschrikking... Hij had bij ons op stal 6 a 7 paarden in een uur gedaan... Das lekker snel geld verdienen!!

Ehm... weet je ook de prijs van Jamie.
Alle paarden wil hij wel nakijken. Bij sommige is gewoon niets nodig en dan rekent hij niets, hij is er toch.

Zo heeft hij bij ons op stal ook weleens een stuk of 6 paarden gehad waar hij binnen een paar minuten klaar mee was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 10:39

Het probleem met de meeste paarden gebitsverzorgers is dat ze geen medische achtergrond hebben maar toch medische handelingen uitvoeren.
Dat is bij een bekende gebitsverzorger wel eens fataal afgelopen voor het paard en andere paarden konden direct naar Utrecht worden afgevoerd na een behandeling door een gebitsverzorger. Daardoor ben ik heel voorzichtig geworden met gebitsverzorgers en laat ik liever een DA naar mijn paard kijken.

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 12:40

Jippie schreef:
Daardoor ben ik heel voorzichtig geworden met gebitsverzorgers en laat ik liever een DA naar mijn paard kijken.


Ik heb toch liever een erkende paardentandarts!
Ik geloof dat "iedere kent zijn eigen vak"!

Er was een keer een DA geweest voor het gebit van mijn paard en enkele weken later toen de paardentandarts op stal kwam moest ze opnieuw voor haar gebit omdat de DA alleen maar wat haakjes had weggevild maar niet de haakjes helemaal achter en de wolfskies had hij ook laten zitten.
Dus het probleem waarvoor de DA werd ingeschakeld was niet helemaal verholpen. Het kostte mij toen een dubble rekening, de DA rekent ook wel wat voor gebitsverzorging en in mijn ogen dat was niet goed gedaan! Boos!

Mijn paard was ervoor dat ik haar had niet eerder behandeld voor haar gebit en sinds dat ik haar hebt wordt haar gebit 1x per jaar door een erkende paardentandarts verzorgd.

Jamie Stouthamer rekent iets van 40 euro per paard, ongeacht wat hij doet met het gebit.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 12:44

Gracy schreef:
Er was een keer een DA geweest voor het gebit van mijn paard en enkele weken later toen de paardentandarts op stal kwam moest ze opnieuw voor haar gebit omdat de DA alleen maar
wat
haakjes had weggevild maar niet de haakjes helemaal achter en de wolfskies had hij ook laten zitten.
Dus het probleem waarvoor de DA werd ingeschakeld was niet helemaal verholpen. Het kostte mij toen een dubble rekening, de DA rekent ook wel wat voor gebitsverzorging en in mijn ogen dat was niet goed gedaan! Boos!


Hier wil ik toch even op reageren. Jij was toen op vakantie, ik was Gracy aan het inrijden. Ze wilde amper eten, ze bloedde uit haar mond door de haken en had zichtbaar pijn. Het was een wilde hengst om op te zitten door de pijn.

Die DA zei TOEN gelijk dat er veel meer aan de hand was maar dat hij niet alles zomaar even kon doen. Dan moesten we een nieuwe afspraak maken met meer tijd (nu kwam hij tussendoor) en zou ze verdoofd worden. Dat vond Irma toen niet nodig omdat de tandarts toch binnen een maand zou komen, maar de pijn was dan wel al weg!

Dus niet het verhaal verdraaien, stoute meid Knipoog

Maar goed, ik heb dus ook liever een tandarts. Wel 1 die het in de praktijk en met medische achtergrond heeft geleerd en zich blijft bijscholen. En niet iemand die het uit boeken doet!